מרקו וראטי: אף פעם לא קל, היינו צריכים לנצח בהפרש גבוה יותר

אלמוג כהן מול מרקו וראטי
אלמוג כהן מול מרקו וראטי | צילום: AFP

באיטליה התייחסו לניצחון 0:1 המינימלי על ישראל. קשר פ.ס.ז' ובופון יצאו נגד שריקות הבוז של הקהל, אך ונטורה הבין אותם: "מאכזב כשלא כובשים, לא צריכים להתייחס לזה"

(גודל טקסט)
 "איטליה התחילה מחדש. ניצחה את ישראל העייפה 0:1, אבל עדיין נמצאת בהלם", כך נכתב הבוקר בכותרת הראשית של ה"גאזטה דלו ספורט". "אחרי מחצית באמת רעה של איטליה, הגול של צ'ירו אימובילה וההצטיינות של אנטוניו קאנדרבה ודוידה זאפקוסטה שנכנס כמחליף שינו מעט את הכיוון".


האיטלקים החזיקו בכדור 71 אחוז מהזמן, ובצד השני אריאל הרוש וטל בן חיים, שנבחר למצטיין בנבחרת ישראל, קיבלו ציון 7. מרואן קבהה 6.5 וכל השאר 6 ו-5.5. המאמן אלישע לוי קיבל ציון 6 על ניהול המשחק.




העיתון "קוריירה דלו ספורט" כתב בכותרת "סן סירו" (סירו הקדוש), כשהכוונה כמובן לצ'ירו אימובילה שהבקיע את שער הניצחון. לדברי העיתון זו היה עוד משחק מאכזב של איטליה, אבל התיקו בין אלבניה למקדוניה עזר לאיטלקים להשיג את המקום השני. "אימובילה ניער מעצמו את הפחד", נכתב ב"טוטו ספורט". "איטליה בדרך להצלבה והפלייאוף".



אימובילה. "סן צ'ירו" (AFP) 


מאמן איטליה, ג'אמפיירו ונטורה, טען שהנבחרת שלו התקדמה: "ברור שהעדיפות הייתה לזכות בנקודות. זה לא קל לשחק 80 דקות בחצי של היריבה. היינו איטיים במחצית הראשונה, אבל הגברנו את הקצב והגבהנו כל הזמן כדורי לרחבה. ברור שיש עוד הרבה עבודה, אנחנו עשינו מה שיכולנו בשלושה ימים כדי להשתפר ואני מרוצה מהעבודה של הנבחרת. אם היינו משחקים כמו במחצית השנייה גם בראשונה, היו לנו עוד הרבה הזדמנויות".


האוהדים האיטלקים שרקו בוז לסקוודרה אזורה במחצית הראשונה, והמאמן הבין אותם: "כשאתה לא כובש, יש קצת אכזבה. אם אנחנו רוצים להיות קבוצה, לא צריך לשמוע לא לבוז ולא למחיאות כפיים. מהיום שהוגרלנו עם יריבה כמו ספרד, כולם אמרו שייתכן ונצטרך לשחק בפלייאוף. אם היינו מנצחים, אותם זה לא היה לא נורמלי".


הקפטן ג'אנלואיג'יבופון לעומתו, יצא נגד השריקות: "באיטליה לא איכפת מהחזקת הכדור. בספרד אם מתמסרים 200 מסירות על 20 מטר כולם מוחאים כפיים. ניסינו לשחק כדי שהקהל יהנה וזה גרם לכך שהסתכנו בהגנה. אם צריך להמשיך לשחק עם ארבעה בהגנה? המאמן משחק לפי החומר שיש לו, ולדעתי עושה את זה טוב".



בופון עם ונטורה. " המאמן עובד טוב עם מה שיש לו" (AFP)


מרקו וראטי
הוסיף: "לא מסכים עם שריקות הבוז ועם הביקורת. אף פעם לא קל במשחקי נבחרות, צרפת סיימה רק ב-0:0 נגד לוקסמבורג ושבדיה הפסידה לבולגריה. האוהדים כאן יותר מדי פסימיים, אבל הכל יכול להשתנות במשחק אחד. ניצחנו את כל המשחקים במוקדמות חוץ מאת מספרד וחייבים להודות שהם טובים יותר מאיתנו כרגע. היינו טובים מישראל בבעיטות לשער והחזקת הכדור. היינו צריכים לנצח בהפרש גבוה יותר וצריכים להיות יותר יעילים".


#ItalyIsrael 1-0#Immobile's goal decided the match to put the #Azzurri on the verge of a play-off place. https://t.co/mqoff3t5XDpic.twitter.com/sZrsg4q8ke

— Italy (@azzurri) September 5, 2017


"ישראל הגנה על השער עם עשרה שחקנים מאחורי הכדור", אמר מגן מנצ'סטר יונייטד מתאו דרמיאן. "היינו נמהרים מדי בניסיון להגיע לשער. במחצית השנייה הפגנו יותר סבלנות ונחישות. רצינו לחפות על ההפסד במדריד והצלחנו. תמיד קשה לנו יותר בתחילת העונה".


מבשל שער הניצחון, אנטוניו קנדרבה, התייחס גם הוא ליכולת: "היינו צריכים ניצחנו והשגנו אותו. בסוג כזה של משחק אתה צריך להבקיע מוקדם כדי להרגיע את הלחץ. ברגע שלא עשינו את זה היו כאלה ששרקו בוז".


דוידה זפאקוסטה שעלה כמחליף במחצית השנייה סיכם: "סבלנו קצת כדי לנצח אחרי שישראל ניסתה להרגיע את המשחק שלנו. לי היה חשוב לתת 110 אחוז ולא משנה אם אתה עולה מהספסל. המשחק בספרד לימד אותנו שאנחנו צריכים לשחק חכם ולהילחם על כל כדור".



קנדרבה מול צדק. "היינו צריכים ניצחון והשגנו אותו" (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי