המבחן של צרפת, המטרה של רונאלדו והתקווה של רב"ש

גריזמן
גריזמן | Getty

הטריקולור חייבים ניצחון בבולגריה כדי לא לאבד את המקום הראשון בבית 1, חלוץ פורטוגל ינסה לכבוש כמה שיותר באנדורה והאם קפריסין מסוגלת לנצח את יוון ולשמור על החלום?

(גודל טקסט)

המחזור התשיעי בבתים 1, 2 ו-8 של מוקדמות המונדיאל 2018 באירופה יערכו מחר (שבת). בלגיה כבר הבטיחה את מקומה ברוסיה מראש בית 8 בעוד בבתים 1 ו-2 רק סנסציה תבטיח את עלייתן של שוויץ וצרפת.

הנתון המרתק הוא שלא פחות משש נבחרות בבתים 1 ו-8 נותרו עדיין בתמונה להשגת הכרטיס האוטומטי או את הכרטיס לפלייאוף שיתקיים בחודש הבא. רק בבית 2 התמונה סגורה: פורטוגל ושווייץ יקבלו את שני הכרטיסים, אחת תהיה ברוסיה השנייה תאלץ להיאבק על מקומה דרך הפלייאוף (אם כי תהיה קרוב לוודאי מדורגת).

בית 1
בולגריה – צרפת
דווקא הטריקולור, הנבחרת הכי נוצצת באירופה, מתנדנת (מובילה בנקודה בלבד על שבדיה 17 מול 16) ויש לה גם סיוטים ממוקדמות מונדיאל 1994 מההפסד (ביתי) לחריסטו סטויצקוב וחבריו שהדיח אותם ברגע האחרון מהנסיעה הנכספת לארצות הברית. לגיאורגי קוסטדינוב, קשר מכבי חיפה, הלוהט (שלושה שערים בשלושת המשחקים האחרונים בקמפיין) ולחבריו יש אמנם סיכוי קלוש להעפיל לפלייאוף אבל הם ישמחו לקלקל פעם נוספת.


שבדיה – לוכסמבורג

נצחון של המארחת יוציא את בולגריה והולנד מהמירוץ וזה נראה מתבקש, מצד שני האורחים כבר סחטו 0:0 בטולוז מצרפת עם הצגה של ג'ונתן ז'ובר השוער בן ה-38 של דודלאנג'. השבדים מצידם יחזיקו אצבעות לבולגרים כדי שיוכלו לעלות למקום הראשון בבית.


קוסטדינוב. רוצה להדהים את צרפת (Getty)

בלארוס – הולנד
הניצחון 1:3 על בולגריה במחזור הקודם הותיר לנבחרת האורנג' עוד סיכויים לעבור את שבדיה (13 מול 16). אם הסקנדינבים לא ינצחו את לוכסמבורג, יוכלו אריאן רובן וחבריו לחלוף על פניהם ולהשיג את הכרטיס לפלייאוף במפגש הישיר בין הנבחרות ביום שלישי.

בית 2
שווייץ – הונגריה
האורחים איבדו כל סיכוי אבל עדיין יכולים להוות מוקש עבור מוליכת הבית. אגב, גם תיקו לא יפגע בשוויצרים משום שבכל מקרה הם זקוקים לנקודה במשחק בפורטוגל כדי להבטיח עלייה אוטומטית למונדיאל.

אנדורה – פורטוגל
רוברט לבנדובסקי רשם ב-1:6 של פולין בארמניה שתי נקודות ציון: גם הפך למלך השערים של פולין בכל הזמנים (50) וגם עבר את כריסטיאנו רונאלדו כמלך השערים של הקמפיין (15 מול 14). מכאן שהשאלה היחידה שמקדמת את המשחק הזה היא כמה שערים יבקיע כוכב ריאל מדריד במשחק.

במשחק נוסף: איי פארו – לטביה


רונאלדו. יקח את מלכות השערים של הקמפיין? (AFP)


בית 8

קפריסין – יוון
גם דרבי בלקני לוהט, גם מאבק ישיר על הכרטיס לפלייאוף וגם נציגות משלנו: רן בן שמעון מאמן המארחת. הקפריסאים (10 נקודות) זקוקים לשש נקודות כדי להשיג את המקום השני (ובתנאי שהבוסנים ישיגו רק נקודה מול בלגיה בבית ואסטוניה בחוץ) או במלים אחרות לנס. היוונים (13 נק') זקוקים לניצחון ולתיקו של בוסניה כדי להגיע למקום השני שבמחזור האחרון מצפה להם גיברלטר בבית.

בוסניה – בלגיה
רומולו לוקאקו, שנפצע במהלך האימונים לקראת המשחק, כנראה לא ישחק וזאת בשורה מעולה למארחת (הבלגי כבש 10 שערים בקמפיין ויש לו כבר 7 במדי יונייטד). מצד שני לבלגים לא חסרים שחקנים מוכשרים שיחליפו אותו. הבוסנים ישענו על יכולתו של אדין ז'דקו (שבעה שערים ברומא מפתיחת העונה)

במשחק נוסף: גיברלטר – אסטוניה 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי