אחרי וואקמה ואוגו: גם קיארטנסון וראיקוביץ' צפויים לעלות

פרדראג ראיקוביץ'
פרדראג ראיקוביץ' | Getty

איסלנד תשחק בבית מול קוסובו בעוד סרביה תארח את גיאורגיה וזקוקות לניצחון כדי להיות במונדיאל ברוסיה. וויילס מול אירלנד ואוקראינה נגד קרואטיה על הכרטיסים לפלייאוןף. ואיך איטליה עלולה להסתבך?

(גודל טקסט)
המחזור העשירי והאחרון בבתים 4, 7 ו-9 ישוחק מחר (שני) במוקדמות מונדיאל 2018 ביבשת אירופה. בית 7, הבית הישראלי, סגור אמנם כשספרד זכתה בכרטיס האוטומטי ואיטליה תלך לפלייאוף אבל לשתי הנבחרות נותרו עוד מטרות.


בבתים 4 ו-9 הכל פתוח. סרביה, מוליכת בית 4, אמנם תלויה רק בעצמה, כמו גם איסלנד, מוליכת בית 9. אלא שוויילס ואירלנד שיתמודדו ראש בראש בבית 4, כמו גם אוקראינה וקרואטיה בקרב ביניהן בבית 9 יכולות לחגוג עם עלייה אוטומטית.


בית 4
סרביה – גיאורגיה
למארחת היה קמפיין מעולה אחרי הרבה אכזבות והיא נראתה טוב גם בהפסד 3:2 באוסטריה, שהיה בסך הכל הראשון שלה. גיאורגיה התקשתה על וויילס לפני שנוצחה 1:0 אבל עדיין קשה להאמין שתגיע באותו מוטיבציה למשחק בבלגרד.


וויילס – אירלנד

אחת משתי הנבחרות האלה, שעשו קמפיין יפה ביורו 2016, לא תהיה במונדיאל 2018. גארת' בייל לא בסגל והדרקונים יצטרכו להסתדר בלי הכוכב הכי גדול שלה, אבל מרטין אוניל המאמן האירי בחר לעקוץ: "בייל? גם אצלנו ייעדר כוכב גדול שיימוס קולמן". המנצחת במשחק הזה תבטיח לעצמה את הכרטיס לפלייאוף.


Martin O'Neil on Gareth Bale: "Wales will miss a player of that calibre, but we've got a world-class player missing in Seamus Coleman." pic.twitter.com/k11LqQKwzY

— Squawka News (@SquawkaNews) October 7, 2017


תיקו של סרביה מול הגיאורגים יבטיח לוויילס מקום ראשון וכרטיס אוטומטי אם תנצח, בעוד האירים יצטרכו לנצח בהפרש של חמיש במקרה זהה. הפסד סרבי יעלה את המנצחת בהתמודדות בקרדיף לרוסיה, כאשר וויילס תוכל לזכות בכרטיס האוטומטי גם עם תיקו בתנאי שהסרבים יפסידו בהפרש של שני שערים.


במשחק נוסף: מולדובה – אוסטריה.


בית 7
אלבניה – איטליה
ה
אזורי זקוקים לנקודות למרות שהבטיחו את מקומם בפלייאוף (הם לא יהיו הסגנית התשיעית בכל מקרה) בשל דירוג פיפ"א שיתפרסם ב-14 בחודש. קרואטיה, סלובקיה וצפון אירלנד נמצאות ממש אחרי האיטלקים והן יכולות לחלוף על פניהם ולמנוע מג'יגי בופון וחבריו להיות מדורגים בפלייאוף. התיקו 1:1 בבית מול מקדוניה הדליק את הנורות האדומות וגם השוער האגדי לא מתחמק מכך.


Gigi Buffon admits #Italy lost confidence, momentum and joy after Spain defeat https://t.co/KrqEZnjC0j#ITAMKDpic.twitter.com/pCMmCDXElj

— footballitalia (@footballitalia) October 6, 2017


"איבדנו את החשק, המומנטום ובעיקר את הביטחון אחרי התבוסה בספרד בחודש שעבר", אמר שוער יובנטוס, "אנחנו חייבים לעשות את השינוי המנטלי והפסיכולוגי לפני אלבניה אחרת יכול להיווצר כדור שלג". האלבנים מצדם, עם אקס האזורי כריסטיאן פאנוצ'י על הקווים, רוצים להבטיח את המקום השלישי בבית וגם לנכס לעצמם ניצחון יוקרתי.


במשחק נוסף: מקדוניה – ליכטנשטיין


בית 9
איסלנד – קוסובו
אלמלא ה-0:1 המפתיע בפינלנד הוויקינגים היו חוגגים עלייה כבר אחרי ה-0:3 המרשים בטורקיה. ועדיין קוסובו המתגבשת, בטורניר בכורה, לא אמורה לעצור את וידאר קיארטנסון וחבריו בדרך אל המונדיאל.


אוקראינה – קרואטיה
המארחת תנסה לנצל את הבלאגן אצל לוקה מודריץ', מריו מנדז'וקיץ' וחבריהם, ה-1:1 המביך מול פינלנד שמנע מהם להבטיח מקום בפלייאוף לפחות ופיטורי המאמן אנטה צ'אצ'יץ' מיד לאחריו. קרואטיה זקוקה לתיקו כדי להבטיח את המקום השני אבל עלולה להיות הסגנית התשיעית ולא להגיע לפלייאוף. עבור אנדרה ירמולנקו וחבריו רק ניצחון יעלה אותם לפלייאוף. הפסד ואפילו תיקו של איסלנד יעלה את קרואטיה למונדיאל אם תנצח ואת אוקראינה אם תנצח בהפרש של שני שערים.


במשחק נוסף: פינלנד – טורקיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי