הזדמנות אחרונה לארגנטינה, ניימאר יעזור למסי? התרחישים

ליאונל מסי
ליאונל מסי | AFP

סגנית אלופת העולם חייבת לנצח כדי להבטיח לפחות פלייאוף, בתקווה לניצחון ברזילאי על צ'ילה במשחק המקביל. מאמן אקוודור לא יעמוד על הקווים. כל התרחישים האפשריים בבית הדרום האמריקאי (2:30, ספורט1)

(גודל טקסט)

אחרי שהעולות למונדיאל ולפלייאוף הוכרעו באירופה, משחקי המוקדמות יגיעו הערב לנקודת רתיחה במחזור ה-18 והאחרון בבית הדרום אמריקאי, שייערך הלילה (בין שלישי לרביעי, 2:30, שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1). כל התרחישים האפשריים כאן.

אקוודור – ארגנטינה (ישיר בספורט1)
בגובה של 2,850 עם כל הלחץ עליה, סגנית אלופת העולם תגיע במטרה להשיג ניצחון בקיטו, מול המארחת שכבר יצאה מהמירוץ, כדי להשאיר את חלום המונדיאל בחיים. עוד לא ברור מי יפתח לצד הקפטן ליאו מסי בהתקפה, כשדאריו בנדטו עשוי להמשיך בחוד. "אני מאמין במסי", ניסה המאמן חורחה סמפאולי להישמע אופטימי. "יש לנו את כל הכלים לעשות את העבודה ולעלות למונדיאל, אני עדיין מתלבט לגבי מספר עמדות, אבל השחקנים שלי מוכנים לגבי המשחק מחר".

ניצחון יבטיח לסמפאולי וחבורתו את המקום בפלייאוף, אך כדי להעפיל אוטומטית, הם צריכים שקולומביה ופרו יסיימו בתיקו במשחק המקביל, שצ'ילה תאבד נקודות בברזיל או שפרו תנצח בהפרש שערים קטן יותר מזה של ארגנטינה באקוודור. העורך הראשי של "מארקה" חוסה פליקס דיאס כתב: "לארגנטינה לא מגיע להיות במונדיאל, אבל למונדיאל מגיע את מסי". 


מסי. הזדמנות אחרונה להגיע למונדיאל (AFP)

תיקו לא יעלה את האלביסלסטה למונדיאל, אבל ישאיר לה סיכוי לפלייאוף אם פרו תפסיד לקולומביה, פראגוואי לא תנצח בבית את ונצואלה, או שצ'ילה תפסיד לברזיל בהפרש של יותר משער אחד. במקרה של הפסד, ארגנטינה תוכל להגיע לפלייאוף רק אם שני פרו תפסיד לקולומביה בהפרש גבוה יותר ממנה ושפרגוואי לא תנצח בוונצואלה.

שעות ספורות לפני המשחק קיבל מאמן אקוודור חורחה סליסו הודעה לפיה הוא לא יוכל לעמוד על הקווים במשחק בשל עימות שהתפתח בינו לבין ארתורו וידאל במשחק מול צ'ילה. 

ברזיל – צ'ילה (ישיר בספורט2)
הסלסאו שכבר הבטיחו מזמן את העלייה למונדיאל מהמקום הראשון, יארחו את מחזיקת "הקופה אמריקה", שתרצה להבטיח גם היא את הכרטיס לרוסיה. "לה רוחה" תלויה רק בעצמה וניצחון ישלח אותה בוודאות למונדיאל. במקרה של תיקו לעומת זאת, היא תצטרך איבוד נקודות של ארגנטינה באקוודור, תיקו בין פרו וקולומביה או שפרגוואי לא בבית תנצח את ונצואלה.

למרות השמועות בימים האחרונים על כך שברזיל עשויה להפסיד בכוונה כדי לפגוע ביריבה המרה ארגנטינה, לפי דיווחים ניימאר הבטיח לחברו מברצלונה ליאו מסי שנבחרתו תעשה הכל כדי לנצח. במקרה של ניצחון ברזילאי, צ'ילה תצטרך איבוד נקודות של ארגנטינה או פרגוואי כדי להגיע לפלייאוף.


ניימאר. יעזור למסי? (AFP)


פרו – קולומביה (ישיר בספורט3)

הפרואנים שהפתיעו את ארגנטינה עם 0:0 בבונאוס איירס, יפגשו את נבחרתו של חוסה פקרמן שהסתבכה אחרי ההפסד 2:1 פרגוואי, במשחק מכריע עבור שתי הנבחרות. ניצחון של הטריקולור יעלה אותם אוטומטית למונדיאל כשבמקרה כזה, פרו תגיע לפלייאוף רק אם רק הפסד בהפרש גבוה יותר של ארגנטינה ואיבוד נקודות של פרגוואי.

תיקו עשוי להספיק לקולומביה במקרה של הפסד צ'ילאני, איבוד נקודות ארגנטינאי או ניצחון של פרגוואי בפחות משלושה שערים, כשגם פרו תצטרך שהאלביסלסטה ופרגוואי לא ינצחו וצ'ילה תפסיד לברזיל בהפרש של יותר משער, כדי לעלות אוטומטית. במקרה שרק שניים מהתרחישים יקרו, היא תהיה בפלייאוף.

ניצחון פרואני ישלח את המארחת לרוסיה רק אם ארגנטינה לא תנצח בהפרש גבוה ממנה או תפסיד, או שפרגוואי לא תנצח. במקרה כזה קולומביה תצטרך ניצחון ברזילאי של יותר משני שערים, ניצחון אקוודורי ואיבוד נקודות של פרגוואי.


פלקאו וקולומביה רוצים להימנע מעוד נפילה (AFP)

אורוגוואי – בוליביה (ישיר בספורט4)
אחרי שלא מצאה את הרשת בוונצואלה, נבחרת אורוגוואי תפגוש את הנבחרת שהפתיעה את ברזיל עם 0:0 במחזור הקודם. קרוב לוודאי שלואיס סוארס והחברים יסיימו במקום השני בבית, כשגם במקרה של הפסד היא תעלה אוטומטית.

פרגוואי – ונצואלה
"הגווארנים" שהפתיעו במחזור האחרון את קולומביה עם מהפך ו-1:2, יכולים עדיין להפתיע ולהגיע לרוסיה, למרות שהסיכויים לא לטובתם. ניצחון של פרגוואי על נועלת הבית יספיק רק במקרה שצ'ילה תפסיד בברזיל וארגנטינה לא תנצח. ניצחון שלה, הפסד של צ'ילה ואיבוד נקודות של האלביסלסטה לא באקוודור יעלו את פרגוואי לפלייאוף, כמו גם תיקו מול ונצאולה והפסדים אסטרונומיים של שבעה שערים וומעלה של ארגנטינה ופרו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי