"רצינו כל כך לשמח את העם הסורי, אנחנו שבורים"

נבחרת סוריה
נבחרת סוריה | AFP

מאמן הנבחרת אחרי ה-2:1 לאוסטרליה וההדחה מחלום המונדיאל. מיליוני צפו על מסכי ענק ברחבי המדינה והתאכזבו. ואיך הגיב המנצח רוקאביציה?

(גודל טקסט)
מיליונים צפו היום (שלישי) ברחבי סוריה במשחק המכריע לעלייה לפלייאוף על הכרטיס למונידאל מול אוסטרליה ועברו טלטלה, משמחה לדיכאון. שער מוקדם של עומאר אל סומא העניק לסורים יתרון אבל טים קייהיל הוותיק השווה כעבור שבע דקות.


התקווה של ההמונים שהתקבצו בכיכרות הראשיים בדמשק, חומס חלב ושאר ערי המדינה המשוסעת ממלחמת אזרחים נמשכה עד לדקה ה-110 כשקייהיל בן ה-37, אקס אברטון, השלים צמד ושלח את הסורים לקפל את הדגלים.




החגיגה הסורית החלה כבר בשעות הבוקר המוקדמות עם אולפן מיוחד אותו הנחה אחד הדמויות הפופולאריות במדינה, הכתב הצבאי של הטלוויזיה הסורית שאדי חלווה. והיא נותרה בחיים עד הדקה ה-120 שכדור אדיר של אל סומא שנעצר רק במשקוף. ואז החלו הדמעות.



המיליונים שנשארו בבית. "לא כולם תמכו בנבחרת" (AFP)





"רצינו כל כך להעניק שמחה לעם הסורי, אנחנו נורא מאוכזבים", סיכם הקשר פיראס אל חטיב. "אלמלא הכרטיס האדום שספגנו בהארכה התוצאה היתה אחרת", ציין המאמן איימן אל חאטיב, "אני גאה בבחורים שלי וכל מה שעשינו בקמפיין הזה ומבטיח שיהיה לזה המשך".


לא כולם בסוריה היו מאוכזבים מההפסד. "הנבחרת הזאת יצרה פילוג אצלנו", אמר אחד מראשי המורדים ל-BBC, "אחרי הכל הנשיא בשאר אסד היה גורף הון פוליטי מהעלייה למונדיאל וטוב שזה לא קרה".


Amazing effort from the team tonight! Great win ⚽️ pic.twitter.com/BozC0uS81M

— Nikita Rukavytsya (@RealRukavytsya) October 10, 2017


בצד השמח היה חלוצה של מכבי חיפה ניקיטה רוקאביציה שנכנס המהלך המחצית השנייה וחגג עם חבריו לנבחרת אוסטרליה על הדשא. "עוד לא עשינו כלום כי יש לנו עוד פלייאוף בדרך", אמר רוקאביציה בסיום, "אני מקווה להיות בסגל לצמד המשחקים (מול פנמה או הונדורס) ולעלות למונדיאל".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי