בפיפ"א שוקלים מהפכה: שחקנים יוכלו לעבור בין נבחרות?

קני סייף
קני סייף | אתר רשמי

בכיר בארגון העלה הצעה לפיה שחקן ששיחק במדי נבחרת אחת, יוכל בתנאים מסוימים לייצג מדינה אחרת. בנוסף מעמדם של המתאזרחים צפוי להשתנות: "יש כ"כ הרבה בעיות שצצו, העולם משתנה"

(גודל טקסט)

מהפכה בפיפ"א? הארגון האחראי על ניהול הכדורגל ברחבי העולם שוקל שינוי מהותי בחוקים המגדירים את יכולת שחקנים ממדינה אחת לייצג מדינה אחרת.

במצב הקיים, שחקנים שרשמו אפילו הופעה בינלאומית אחת במסגרת תחרותית (לא כולל משחקי ידידות) עבור מדינה מסוימת, אינם רשאים לעבור לייצג מדינה אחרת, כשהכוונה היא לקטגוריית בוגרים.

התאחדות הכדורגל של קייפ ורדה הגישה הצעה להגמיש את החוק במקרה בו שחקן שיחק רק פעם או פעמיים במדים לאומיים כלשהם. "יש כ"כ הרבה בעיות שצצו, העולם משתנה", אמר נשיא התאחדות קונקאקף, ויקטור מונטאגליאני.

קני סייף
קני סייף. אפשר עוד להחזיר אותו? (טוויטר)

"ההגירה שונה, יש בעיות אזרחות רבות שצצות בכל העולם – אפריקה, אסיה ואמריקה", הוסיף הקנדי הבכיר, "זה טוב להתבונן בזה ולחשוב האם יש פתרון בלי לפגוע בטוהר המשחק".

מונטאגליאני עומד בראש ועדה מטעם פיפ"א שבוחנת אפשרות לשינויים, ובין השאר חשף כי גם החוק על פיו שחקן ללא קשר דם למדינה מסוימת, וכזה שלא גר במדינה לפחות חמש שנים לא יכול לשחק במדי נבחרתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי