לראשונה: שימוש בשופט וידאו במשחק של נבחרת אנגליה

שופט וידאו
שופט וידאו | Gettyimages

שישי, 22:00, ישיר בספורט2: משחק הידידות בין נבחרת שלושת האריות לגרמניה יעשה שימוש בטכנולוגיית VAR המעוררת מחלוקת. וגם: ברזיל תקיים מחנה אימונים באי הבריטי בחסות חברה אנגלית

(גודל טקסט)

הבוקר (רביעי) דווח שלראשונה במשחק בינלאומי של אנגליה יהיה שימוש בטכנולוגיית הווידאו (VAR) הגורמת לוויכוחים רבים אם היא טובה או רעה. בטכנולוגיה ישתמשו במשחק הידידות ביום שישי בוומבלי בין אנגליה וגרמניה (22:00, שידור ישיר בספורט2). נכון לעכשיו הטכנולוגיה נמצאת בשימוש באיטליה וגרמניה והיא עדיין ניסיונית. השופטים נעזרים בשופטי וידאו במקרים של פנדלים, נגיעה ביד, עבירה חשובה, אדום שנשלף ישירות וזהות שלא ברורה. עד כה כדורגלנים ומאמנים רבים, בעיקר באיטליה, טענו שהטכנולוגיה הורסת להם את חדוות המשחק וההחלטות לוקחות לפעמים מספר דקות. הדבר הרבה יותר משמעותי באיטליה מאשר בגרמניה שם הטכנולוגיה מיושמת בצורה טובה יותר.

אנשי הווידאו לא יכולים להכריח את השופט להשתמש בטכנולוגיה, אבל בדרך כלל מייעצים לו במכשירי הקשר כאשר הם יושבים באולפן רחוק מהאצטדיון, וכמה שופטים בוחנים את האירוע מכמה זוויות. בוומבלי נעזרו רק פעם אחת בטכנולוגיה במשחק צדקה באוקטובר. בפרמייר-ליג משתמשים רק בעין הנץ שקובע אם הכדור עבר את קו השער או לא.

המשחקים של אנגליה וגרמניה לאורך השנים היו בעיתיים לאחר שגמר המונדיאל 1966 עד היום גורם לוויכוחים, לאחר שהשער השני של ג'ף הרסט לא עבר כנראה את קו השער. במונדיאל 2010 פראנק למפארד בעט פצצה והכדור נראה שעבר את קו השער, אבל השופט לא אישר את הגול ומאז האירוע הזה נשיא פיפ"א אז, ספ בלאטר, הבין שצריך לעשות משהו בנידון. המשחק היה יכול להסתיים ב-2:2, אבל אחרי ביטול השער גרמניה ניצחה 1:4.

בתוך כך, פרסם ה"דיילי מייל" שברזיל החליטה לקיים מחנה אימונים באנגליה לקראת מונדיאל 2018 ברוסיה. בשבוע הבא הסלסאו יקיימו משחק ידידות נגד אנגליה ביום שלישי. ברזיל תקבל על המשחק שלושה מיליון ליש"ט הכנסות. חברה אנגלית היא זו שמנהלת את מסע המשחקים של ברזיל לקראת המונדיאל, וביום שישי הם ישחקו נגד יפן בשעה מוקדמת, כדי להתאים את עצמם לשעון ביפן. נבחרת ברזיל תשחק גם באיצטדיון לוז'ניקי במארס וישחקו נגד גרמניה במטרה לנקום על ההפסד 7:1 בחצי גמר המונדיאל 2014.

ניימאר וקוטיניו. מסע משחקים בממלכה (AFP)
ניימאר וקוטיניו. מסע משחקים בממלכה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי