מפגשי הפלייאוף בין ישראל לקולומביה בין חמשת הגדולים של פיפ"א

קרלוס ואלדרמה מול שלום תקווה
קרלוס ואלדרמה מול שלום תקווה | Gettyimages

צמד המשחקים על ההעפלה למונדיאל 1990 בין החבורה של ש"ג לוואלדרמה וחבריו נמצא ברשימה היוקרתית. עוד בפנים: ההתמודדות בין אוסטרליה לאורגוואי לקראת אליפות העולם ב-2006

(גודל טקסט)
מחר יפתחו משחקי הפלייאוף באירופה על ההעפלה למונדיאל ברוסיה, וכרגיל, נבחרת ישראל לא תהיה שם. יחד עם זאת, ארגון פיפ"א פרסם היום (רביעי) את רשימת חמשת מפגשי הפלייאוף הטובים ביותר מכל היבשות וישראל זכתה לכבוד כשצמד המפגשים שלה מול קולומביה בפלייאוף מונדיאל 1990 נמצא בפנים.


אחרי שאלי אוחנה הכניע את נבחרת אוסטרליה בשלב הבתים (אז ישראל שיחקה באוקיאניה), לנבחרת של צמד הש"ג (יצחק שניאור ויעקב גרונדמן המנוחים) חיכתה נציגת דרום אמריקה של רנה היגיטה וקרלוס ואלדרמה. על הנייר היה נראה שיש יתרון מסוים לקולומביאנים, אך בניגוד לימיניו, החבורה בכחול לבן נתנה פייט אדיר. המשחק הראשון בבארנקייה נגמר ב-0:1 קטן למקומיים משער של אלביירו אוסורייאגה ואז השתיים הגיעו לאצטדיון רמת גן.




50,000 צופים קיוו להעפלה נוספת, אחרי שהנבחרת העפילה למונדיאל של 1970. ישראל נראתה נהדר, אך החמצות גדולות, בעיקר של רוני רוזנטל מנעו העפלה מרגשת. באתר פיפ"א עקצו את ישראל כשכתבו בפתיח לתיאור המפגשים: "כיום, למפגשים בין השתיים האלו תהיה פייבוריטית ברורה, אך בשנות ה-80 המצב היה שונה". היו ימים.


פרט למשחק של ישראל נמצאים ברשימה גם המפגשים בין אירלנד לאיראן על העפלה למונדיאל ב-2002 (1:2 לאירים בסיכום), המפגשים בין אוסטרליה לאורגוואי על הזכות להשתתף במונדיאל 2006 (1:2 לאוסטרלים), צמד ההתמודדויות בין טרינדד וטובאגו לבחריין, גם כן לפני המונדיאל בגרמניה לפני 11 שנים (1:2 לטרינידדים) וההתמודדות הכפולה בין ניו זילנד לבחריין על העפלה למונדיאל 2010 (1:2 לניו זילנדים).


Ahead of this week's #WCQ#WorldCup play-offs, we look back at some historic intercontinental match-ups down the yearshttps://t.co/HHkRaF4QFopic.twitter.com/TEJUNqgQ93

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) November 8, 2017


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי