צפו: איטליה הפסידה 1:0 בשבדיה, בסכנת הדחה

שבדיה מול איטליה, קרב על המונדיאל
שבדיה מול איטליה, קרב על המונדיאל | AFP

האזורי נותרו פעם אחת בלבד מחוץ למשחקי גביע העולם, אבל שער של יוהאנסון המחליף הכניע אותם בסולנה. היכולת הייתה רעה מאוד וגם החילופים של ונטורה היו לא במקום. ביום שני, ללא וראטי המוצהב, הם עשויים לעוף

(גודל טקסט)

המפגש המעניין והמסקרן ביותר של פלייאוף מוקדמות מונדיאל 2018 נערך הערב בסולניה, שבדיה, ושם הנבחרת המקומית הכניעה 0:1 את איטליה ועשתה צעד משמעותי מאוד לקראת השתתפות בגביע העולם בקיץ הקרוב, כשכעת כל שעליה לעשות הוא לא להפסיד ביום שני בגומלין בסן סירו.

האזורי לא העפילו למונדיאל רק פעם אחת בתולדות הטורניר (1958), אבל היכולת רעה מאוד וכאמור גם התוצאה בהתאם. הנבחרת של ג'אמפיירו ונטורה התקשתה עד מאוד, למעט הזדמנות גדולה של בלוטי ובעיטה מרחוק של קנדרבה כלל לא סיכנה את השבדים, ומנגד היה זה זלאטן איברהימוביץ' שישב ביציע וצפה בחבריו משיגים מקדמה משמעותית.

בעוד שבדיה פתחה במערך של 4-4-2, כרגיל, איטליה שבה לשחק עם שלושה בלמים – שלישיית BBC שלה – כאשר בחוד של האזורי הוצבו צ'ירו אימובילה ואנדראה בלוטי, כשמאחוריהם השלישייה של דניאלה דה רוסי, מרקו פרולו ומרקו וראטי. אינסינייה נותר מחוץ להרכב ועלה מהספסל רק לקראת הסיום ומרקו וראטי, אולי השחקן המשמעותי ביותר במרכז השדה האיטלקי, ספג כרטיס צהוב וייעדר מהגומלין בסן סירו בעוד שלושה ימים. האם אנחנו בדרך למונדיאל ללא הכחולים מארץ המגף? אל תופתעו אם זה יהיה רשמי בשבוע הבא.


נבחרות שבדיה ואיטליה הערב בסולנה (AFP)


גם זלאטן איברהימוביץ' הגיע לצפות ולתמוך בחבריו (AFP)


הרכבים
שבדיה:
רובין אולסן, לודוויג אוגוסטינסון, ויקטור לינדלוף, אנדראס גרנקוויסט, אמיל קראפט (גוסטס סוונסון, 83), אלבין אקדל (יאקוב יוהאנסון, 57), סבסטיאן לארסון, ויקטור קלאסון, אמיל פורסברג, מרקוס ברג (איסק טלין, 75), אולה טויבונן.


איטליה:
ג'אנלואיג'י בופון, אנדראה ברצאלי, ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו בונוצ'י, אנטוניו קנדרבה, מתאו דרמיאן, דניאלה דה רוסי, מרקו פרולו, מרקו וראטי (לורנצו אינסינייה, 76), צ'ירו אימובילה, אנדראה בלוטי (אדר, 65).


מהלך משחק

דקה 4: הזדמנות פנטסטית לשבדים ממצב נייח מרחק כ-19 מטרים מהשער קו ישיר, אך פורסברג העיף את הכדור גבוה מעל השער.


המשחק נפתח בקצב מסחרר (AFP)

דקה 6: גם איטליה רושמת החמצת ענק, גדולה יותר מזו של השבדים. דרמיאן הגביה נפלא משמאל, בלוטי נגח באלכסון ופספס את המסגרת בסנטימטרים.

דקה 8: הקצב המהיר נמשך. פורסברג דהר בין שחקני ההגנה האיטלקים, מצא את טויבונן פנוי והאחרון בעט ליד שערו של בופון.

דקה 26: שוב ניסיון של השבדים, עוד פעם פורסברג בעט ממרחק, אבל הכדור הסובב החוצה. 


וראטי. בגומלין הוא לא יהיה על הדשא (AFP)

דקה 28: מרקו וראטי ספג כרטיס צהוב והמשמעות היא שקשר פ.ס.ז' לא יוכל לעמוד לרשות איטליה בגומלין ביום שני.

דקה 48: שוב נפתחת מחצית בקצב מסחרר. הפעם קנדרבה ירה לעבר השער, אולסן היה במקום והדף לקרן.

דקה 61, 0:1 לנבחרת שבדיה! המחליף יאקוב יוהאנסון, שזכה להיכנס רק בעקבות פציעה, כבש את הראשון שלו בנבחרת ואיזה שער חשוב זה היה. הוא הניף את הרגל מחוץ לרחבה, הכדור פגע בדרך בדניאלה דה רוסי, הטעה את בופון וחדר לרשת.


שבדיה חוגגת יתרון מוצדק על האזורי (AFP)

דקה 70: דרמיאן הניף את הרגל מכ-17 מטרים, הכדור ננעץ בעמוד למזלם הגדול של השבדים ולצערם של האיטלקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי