צפו בשערו של אוגו במדי ניגריה, סנגל העפילה למונדיאל

סאדיו מאנה
סאדיו מאנה | AFP

מאנה בישל לסאקו, מקיזה מדרום אפריקה כבש שער עצמי ו-0:2 הפך את הסנגלים לנבחרת ה-24 בגביע העולם הקיץ ברוסיה. הופעת בכורה לוואקמה במדי ה"סופר איגלס", חברו להפועל ב"ש הבקיע במשחק לפרוטוקול

(גודל טקסט)
נבחרת נוספת הבטיחה הערב (שישי) את מקומה במונדיאל ברוסיה בקיץ 2018, וזוהי לא אחרת מאשר סנגל שניצחה 0:2 בדרום אפריקה, השיגה את שלוש הנקודות הנחוצות לה ותהיה חלק מ-32 הנבחרות בגביע העולם הקרוב, מה שאי אפשר לומר על דרום אפריקה.


סנגל התארחה אצל "הבפאנה בפאנה" בידיעה שניצחון יעלה אותה למונדיאל, בעוד המקומיים היו זקוקים לניצחון כדי לשמור על סיכוי להיות חלק מגביע העולם ברוסיה. זהו כזכור משחק במסגרת המחזור השני, אחרי שהמפגש ביניהן, שהסתיים ב-1:2 לדרום אפריקה, בוטל על ידי פיפ"א עקב טעות שיפוט שערורייתית – שעלתה לשופט בהרחקה לכל החיים.


כבר בדקה ה-12 עלתה סנגל ליתרון, אחרי שכוכב ליברפול סאדיו מאנה בישל לדיאפרה סאקו מווסטהאם בין שלושה שחקנים, לחלוץ נותר רק לגלגל לרשת. בדקה ה-39 היתרון הוכפל ולמעשה נקבעה תוצאת המשחק, אז טסמנקה מקיזה כבש לשערו שלו.


QUALIFIED!
Congratulations, Senegal!
They're heading back to the #WorldCup for the first time since 2002! #WCQpic.twitter.com/HzVMDYsS7R

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) November 10, 2017


סנגל היא הנבחרת ה-24 שמבטיחה את מקומה במונדיאל הקרב ובא והשלישית מיבשת אפריקה, אחרי שניגריה ומצרים כבר הבטיחו את מקומן בטורניר. זוהי העלייה השנייה בלבד של הנבחרת הכה מוכשרת מסנגל למונדיאל, הפעם הראשונה הייתה ב-2002.


עוד הערב: שער לג'ון אוגו, וואקמה ערך הופעת בכורה בנבחרת ניגריה
נבחרת ניגריה היא כבר אחת מבין 24 הנבחרות שעלו למונדיאל, אבל הערב הם התארחו באלג'יריה למשחק לפרוטוקול בלבד וזה לא מנע מהם לאגור נקודה נוספת שלא תשנה דבר. את השער היחיד לזכות הניגרים כבש בדקה ה-63 ג'ון אוגו, קשר הפועל באר שבע, ומעניין לא פחות הוא שאיתו בהרכב פתח טוני וואקמה – שזכה לדקות ראשונות במדי הנבחרת. וואקמה אמנם לא זכה לבשל או לכבוש והיה הראשון לרדת מהמגרש כשהוחלף בדקה ה-71, אבל סיבה לחייך יש לו הערב. יאסין בראהימי רק איזן מפנדל בדקה ה-88. אוגו השלים 90 דקות, ספג כרטיס צהוב ולפניכם שערו הנהדר מהערב:

What a lovely goal by John Ogu. pic.twitter.com/4b33bY1fbt

— Gboyega (@mcgboye1) November 10, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי