בונוצ'י: שבדיה באה ללכת מכות ולא לשחק כדורגל

בונוצ'י
בונוצ'י | Getty

איטליה בהלם מההפסד 1:0 ומהדחה אפשרית מהמונדיאל לראשונה מ-1958. ונטורה ספג ביקורת על שהציב את אינסינייה בקישור. גם ההתאחדות חטפה ("מה שקורה כשבוחרים מאמן זול"). וראטי ייעדר מהגומלין. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
איטליה בהלם מההפסד אמש (שישי)  לשבדיה 1:0 בסולנה שחיזק את האפשרות למונדיאל ללא האזורי לראשונה מאז 1958. ההפסד המינימלי במשחק הראשון בפלייאוף האירופי אמנם משאיר תקווה לגומלין ביום שני (21:30, שידור ישיר בספורט2), אבל הדרך בה שיחקו הכחולים-לבנים מראה שהמאמן ג'יימפיירו ונטורה איבד כיוון.


המשחק מול שבדיה היה אחד החלשים מזה זמן רב ולכן החשש באיטליה גדול. הביקורת על ונטורה מתמקדת בכך ששיחק במערך (3-5-2) שלא מתאים לנבחרת האיטלקית, וההתאחדות האיטלקית שוב סופגת אש על כך שהעדיפה מאמן זול (מרוויח 1.75 מיליון יורו)  על מאמנים אחרים שהיו דורשים לפחות פי שלוש.




הקטע המביך ביותר בתפקודו של ונטורה אמש היה בדקה ה-71 כששלח את לורנצו אינסנייה לכר הדשא עם הוראה לשחק בעמדה של מרקו וראטי, אותו החליף,  בקישור. שחקנה של נאפולי נשאל על ידי מישהו משחקני האזורי אם הוא הוכנס לשחק בקישור בתמיהה, והחלוץ השיב "בקישור, כן", וגם הוא נראה נבוך. וראטי עצמו לא יוכל לשחק בגומלין בגלל הצהוב שספג.


"אנחנו תלויים בך סן סירו. איטליה שבורה ומבולבלת תשחק עכשיו על הכל ב-90 הדקות הבאות", הצהיר "הגאזטה" בכותרת שלו, "ביום שני ננסה להציל את המונדיאל". העיתון "טוטוספורט" כתב: "אין יותר תירוצים. צריכים עכשיו להימנע מהשפלה היסטורית. איטליה הנוראית הפסידה את המשחק הראשון מול נבחרת צנועה כמו שבדיה ושיחקה בלי רעיונות. רק מתיאו דרמיאן בעט לקורה. ביום שני נצטרך לראות נבחרת אחרת לגמרי". העיתון "קוריירה דלו ספורט" בחר בדרך הפוכה לעודד: "קדימה בחורים".


ונטורה עצמו האשים את השופט: "אני מקווה שבגומלין השופט במשחק יאפשר לנו מה שאיפשר קונייט צ'אקיר במשחקג הערב לשבדיה. הוא לא יכול להיות כזה סלחני איתם. יכולנו לעשות יותר, אבל זה משחק של 180 דקות. איך נהפוך את התוצאה ביום שני? אתם שואלים תמיד אותם שאלות. השבדים היו מאוד פיזיים, אבל ג'יאנלואיג'י בופון לא נזקק אפילו להצלה אחת. נצטרך לעשות שינויים בגלל וראטי, אבל השיטה כרגע לא חשובה. מה שחשוב זו התשוקה של השחקנים ונחישות שלהם לעבור את שבדיה".


EDICOLA TS – Italia, basta scuse! Inter, menù bolognese: Donsah, Verde e… – https://t.co/wZAEYTwVmYpic.twitter.com/mipbCdOZVo

— FcInter1908 (@FcInter1908it) 10 בנובמבר 2017


לשאלה למה וראטי לא נזהר עם הכרטיס אמר ונטורה: "הוא מגיע מפאריס סן ז'רמן ושם הוא משחק בעמדה אחרת. הוא צריך לשנות את הכדורגל שלו בתוך 48 שעות. אני לא חושב שצריך לבקר אותו, כי כולנו יכולנו לשחק טוב יותר. ראיתי שהשחקנים כועסים בחדר ההלבשה". המאמן קיבל ב"גאזטה" ציון 4 על ניהול המשחק. דרמיאן היה היחיד עם 7. וראטיקיבל  4 וצ'ירו אימובילה קיבל 4.5. ציונים עלובים.


"שבדיה באה ללכת מכות ולא לשחק כדורגל", טען לאונרדו בונוצ'י בסיום, "אולה טויבונן שבר לי את האף 30 שניות מהפתיחה. חייבים ללמוד מהטעויות. שיחקנו איטי מדי עם הכדור. נצטרך להוכיח את עצמנו על כר הדשא ואני מצפה מהאוהדים שיתנו לנו גב".


לורנצו אינסינייה: "חוץ מהשער השבדים לא עשו כלום. אנחנו צריכים לשנות גישה ולהבין שאנחנו נלחמים על המונדיאל. מצטער שלא יכולתי לתת את המיטב שלי, אבל אני נותן מאה אחוז כשאני משחק דקה או 90 דקות. מי שישחק ביום שני יצטרך לתת 200 אחוז".



וראטי. ונטורה לא הציב אותו בעמדה שהוא משחק בפ.ס.ז' (Getty)


מרקו פארולו: "זה הצ'אנס האחרון שלנו ואנחנו מודעים לכך. ביום שני נצטרך לשחק את המשחק של החיים שלנו".   דרמיאן: "מה שהיה חסר לנו זה שער. לנו היו כמה הזדמנויות ושבדיה כבשה משער במזל שפגע בדניאלה דה רוסי. ב-90 דקות שנותרו נצטרך לתת משחק גדול".


מנגד השבדים כמובן יצאו מרוצים, אבל יודעים שעשו חצי עבודה. החלוץ מרכוס ברג האשים את האיטלקים: "הם ניסו להרחיק אותי", אחרי שספג צהוב 15 שניות מפתיחה. "זה היה משחק קשה וידענו למה אנחנו מצפים. אנחנו לא חושבים במונחים של פיבוריטיים. צריך ללכת למילאנו ולשחק את המשחק שלנו".


מאמן שבדיה, יאנה אנדרסו:  "דיברנו לפני המשחק על אומץ ועל עבודה כיחידה אחת. ניצחנו בהרבה קרבות ראש בראש וזה לא נכון שהשופט היה לטובתנו. אלבין אקדל נפצע וכנראה לא ישחק בגומלין"


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי