ביכולת הזאת, על איטליה לדאוג מהגומלין מול שבדיה

בונוצ'י
בונוצ'י | Getty

אומנם ה-0:1 של שבדיה מהמשחק הראשון נראה שביר, אבל השאלה האם נבחרת המגף תשנה פניה בתוך ימים

(גודל טקסט)

ברור שניצחון הבית שהשיגה ביום שישי נבחרת שוודיה, 0:1 על איטליה, אינו מבטיח לה את הכרטיס למשחקי גביע העולם בכדורגל ברוסיה. כי בגומלין יתכן סיפור שונה לגמרי, וכבר היו דברים מעולם, ובעיקר כאשר היתרון השבדי הוא מזערי.

אבל מאידך טבעי שהנבחרת האיטלקית צריכה להיות מודאגת עד מאוד, בגלל ההפסד, ובגלל היכולת הדלה שהציגה במשחק הראשון בשוודיה. לאיטליה היו משך שנים רבות נבחרות ייצוג מעולות, ודי אם אזכיר כאן שהסקוואדרה-אזורה זכתה ארבע פעמים בגביע העולם.

היא עשתה זאת ב-1934, ב-1938, ב-1982 ובשנת 2006. להיות ארבע פעמים אלופת עולם זהו הישג מעולה, המעיד על מסורת של הצלחות. והצלחות בונים בראש ובראשונה בזכותם של כדורגלני על. כאלו היו למשל זוף, קאבריני, שיראה, קונטי, רוסי, טארדלי, אלטובלי, בופון, קאנברו, גאטוזו, פירלו, טוטי, טוני ודל-פיירו.

אמנם בופון ממשיך להגן על שער הנבחרת, ועדיין יש לה שחקני הגנה מעולים דוגמת קייליני ובונוצי, אבל לי קשה לראות בשחקניה האחרים כוכבים בקנה מידה עולמי. איטליה כשלה בשלב הבתים בעימות עם נבחרת ספרד על המקום הראשון בטבלה, שהבטיח עליה אוטומטית למשחקי גמר גביע העולם שיערכו בשנה הבאה. ויותר מכך: היא השיגה ניצחון ביתי מינימלי (0:1) על נבחרת ישראל, וכבר במשחק זה ניכר היה שזו אינה איטליה המפוארת.

לפיכך השאלה החשובה מכל היא, האם נבחרת איטליה תוכל  לשנות את פניה בזמן המועט שנותר לה עד לגומלין מול שבדיה, שיהיה באצטדיון סאן-סירו שבמילאנו. אולי נקודת אור היא יכולה לראות בעובדה שנבחרת שבדיה נחלשה מאוד בעשרים הדקות האחרונות של המשחק ביניהן, שאירחו השבדים.

בראשית המאמר הדגשתי שבספורט אין בתוצאה שהושגה לפני ימים מעטים כדי להבטיח תמונה דומה גם לגומלין. ואחרי הכל אם נבחרת איטליה לא תעלה לטורניר הגמר תהיה זו עבור רבים הפתעה גדולה. בכל זאת, איטליה היא שם שבדרך כלל נמצא ברשימת המשתתפות בחגיגת המונדיאל הנערכת אחת לארבע שנים. שוערה הוותיק בופון חפץ מאוד להשתתף גם בחגיגה הקרובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי