דיווח: ונטורה עשוי לעזוב גם אם איטליה תעלה למונדיאל

ג'אמפיירו ונטורה
ג'אמפיירו ונטורה | צילום: AFP

בהתאחדות לא מרוצים מהמאמן, שסופג ביקורות רבות ועשוי לסיים את דרכו אפילו אם הסקוואדרה אזורה תבצע מהפך ביום שני (21:45, ישיר בספורט3). אנצ'לוטי, קונטה ודי ביאג'ו מועמדים להחליפו

(גודל טקסט)

באיטליה לא נרגעים מההפסד 1:0 לשבדיה, ולפי דיווחים בארץ המגף גם אם הסקוואדרה אזורה תצליח לחזור מה-1:0 בגומלין ביום שני (21:45, שידור ישיר בספורט3) בסן סירו, המאמן ג'אמפיירו ונטורה ונטורה עדיין עלול לסיים את דרכו בנבחרת, כשמי שיחליף אותו על הקווים במונדיאל ברוסיה הוא קרלו אנצ'לוטי.

לפי "לה סטמפה" וה"גאזטה דלו ספורט", למרות שוונטורה האריך לאחרונה את חוזהו עד 2020, בהתאחדות האיטלקית לא מרוצים ממנו וכבר פנו לאנצ'לוטי שפוטר בספטמבר האחרון מבאיירן מינכן וכעת חופשי ללא חוזה. מועמדים נוספים לעמדת המאמן הלאומי באיטליה הם אנטוניו קונטה שהדריך את הנבחרת ביורו האחרון וקידומו של מאמן הנבחרת הצעירה ג'יג'י די ביאג'ו לבוגרת.

אחד הנושאים שהסעירו את איטליה בהפסד בסולנה היה כשוונטורה הכניס בדקה ה-76 את שחקן ההתקפה לורנצו אינסינייה לקישור במקומו של מרקו וראטי. בסרטון שהפך לוויראלי באיטליה מאז המשחק, נראה כוכב נאפולי נשאל על על דניאלה דה רוסי: "מה אתה עושה בכלל בקישור?", ואינסינייה השיב שאלה היו הוראות המאמן.


קונטה ואנצ'לוטי. מי יאמן את נבחרת איטליה? (Gettyimages)

ואם זה לא מספיק, מאמן טרנאנה מתחתית הליגה השנייה באיטליה, סנדרו פוקשי, מתח ביקורת נוקבת על הכדורגל האיטלקי: "אני מתבייש בנבחרת הזאת. בימים עברו אנחנו היינו מכים את היריבות ומנצחים. עכשיו נותנים מכים אותנו (לאונרדו בונוצ'י שבר את האף) ואנחנו מתבכיינים. הפכנו לנמושות. בגלל שהבאנו כל כך הרבה זרים לכדורגל האיטלקי אין לנו יותר את השחקנים האיטלקיים בסגנון הישן שהיו חזקים פיזית. אנחנו נעוף מהמונדיאל בגלל שאנחנו פחדנים. ככה הכדורגל האיטלקי נראה לי מחוסל".

המאמן ששאב דימוי מהסיפור "בגדי מלך החדשים" בגלל שרוב המאמנים באיטליה חששו לפתוח את הפה ורק הוא ראה שהמלך עירום המשיך: "אם אני רואה בקבוצה שלי שחקן שמשחק עם פחד אני מחליף אותו. הם צריכים לחשוש ממני ולא מהיריבה. אם נעוף מהמונדיאל זה יהיה הפסד לשחקנים, לאוהדים ועיתונאים. הגיע הזמן שנשנה את החוקים", הוסיף פוקשי והתתייחס גם למתאזרח ז'אורז'יניו: "כל חודש יש לנו מתאזרח חדש. קודם שיילכו לשחק בליגה הנמוכות ויתחשלו קצת".

לאונרדו בונוצ'י יעלה לשחק עם מסיכה אחרי שהתגלה שבר קטן באפו. ונטורה עשוי לשנות את שיטת המשחק של הנבחרת ולעשות מהפך בהרכב כשיפתח עם לורנצו אינסינייה והקשר רוברטו גליארדיני כשגם פדריקו ברנרדסקי עשוי אף הוא לקבל דקות משחק.


אינסינייה. בגומלין ישחק בהתקפה? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי