הרווה רנאר: אמרתי לשחקנים שהגיע הזמן להשאיר חותם

הרבה רנאר
הרבה רנאר | AFP

המאמן הצרפתי שהעלה את מרוקו למונדיאל חמישי בתולדותיה וראשון מאז 1998 היה מאושר אחרי ה-0:2 על חוף השנהב: "מגיע לאוהדים שלנו שנביא להם אושר". אלפים במדינה יצאו לחגוג ברחובות

(גודל טקסט)

מרוקו עלתה אמש למונדיאל ברוסיה אחרי שגברה 0:2 על חוף השנהב, למרות שגם תיקו היה מספיק לה. "אריות האטלס" עלו למונדיאל ראשון ב-20 השנים האחרונות, כשהפעם האחרונה בה זה קרה הייתה בצרפת 1998, אז שיחקו בנבחרת מוסטפה אל חאדג'י וחבריו.

מי שהוביל את הנבחרת למונדיאל החמישי בתולדותיה הוא המאמן הצרפתי הרבה רנאר, שזכה ב-2012 עם זמביה ועמנואל מאיוקה באליפות אפריקה. החגיגות לאחר המשחק באביג'אן שבחוף השנהב היו ענקיות אחרי ש-3500 אוהדי מרוקו הגיעו עם הנבחרת. אחד מהם זרק לרנאר חולצה עליה נכתב "מלך מרוקו".

המאמן הצרפתי הגיע למרוקו בפברואר 2016 וכבר באליפות אפריקה 2017 הנבחרת השיגה את התוצאות הכי טובות שלה מאז 2004 והפסידה ברבע הגמר למצרים 1:0. "התחלנו בקטן עם שתי תוצאות תיקו והיום הבחורים הפגינו משחק ענק שאפילו לא ציפיתי מהם, למרות שאני מכיר את הפוטנציאל הענק שלהם", אמר רנאר. "העובדה ששני שחקני הגנה כבשו רק מראה את החוסן של הנבחרת שלנו".


שחקני מרוקו חוגגים מונדיאל חמישי בהיסטוריה (AFP)

"זו תהיה גאווה לייצג את מרוקו בגביע העולמי ואנחנו נחפש להביא לאוהדים שלנו הרבה אושר בגלל שמגיע להם". הוסיף הצרפתי, תחתיו סיימה הנבחרת את הבית עם שלושה נצחונות ושלוש תוצאות תיקו, ולא ספגה. בנוסף גילה רנאר שאמר לשחקנים: "לנבחרת מרוקו היו גיבורים בשנות השמונים והתשעים, הגיע הזמן שאתם גם תשאירו חותם".

בין השחקנים הבולטים בנבחרת ניתן למצוא את מהדי בנעטיה בלם יובנטוס שגם כבש אתמול, יונס בלהנדה מגלאטסראיי, נורדין אמברבאט מלגאנס, חכים זייץ' מאייאקס ואשרף חכימי מריאל מדריד. המגן הימני הצעיר שרשם עד כה שבע הופעות בנבחרת שיחק בהרכב של רנאר ויוכל לטעום לראשונה איך זה לשחק בגביע העולמי. הוא כבר השחקן ה-12 של הבלאנקוס שישחק במפעל, וכל זה בגיל 19 בלבד.

כמובן שגם בכל ערי מרוקו חגגו אתמול את ההישג האדיר, ובקזבלנקה אוהד מקומי מפורסם בשם פאקו אמר: "זה נפלא. הישג עצום. אני הולך להביא דגל מרוקו ענק לרוסיה ולנופף בו עם המון גאווה. הנפתי אותו בכל העולם ועכשיו הגיע הזמן של רוסיה". בפאריס אוהדים מרוקאים מקומיים עטפו את הבניינים בדגלי מרוקו ובבריסל החגיגות הסתיימו דווקא בעימות בין החוגגים למשטרה.


אוהדי מרוקו. חגגו ברחובות (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי