בופון: אסור להיות בינוניים. ונטורה: משחק של לב ונחישות

ונטורה ובופון
ונטורה ובופון | Getty

איטליה מתכוננת למשחק הגומלין (שני, 21:45, ספורט1) על העלייה למונדיאל בפיגור של 1:0 מול שבדיה. השוער: "כולנו במבחן". המאמן: "נקווה לשיפוט יותר הוגן". קאפלו: "השבדים קשוחים? אנחנו לימדנו אותם"

(גודל טקסט)

 איטליה מקווה ש-"סן סירו" יהיה השחקן ה-12 של הנבחרת באחד המשחקים החשובים בתולדותיה כשתארח מחר (21:45, ספורט2) את שבדיה בגומלין שלב הפלייאוף לעלייה למונדיאל כשהיא מפגרת 1:0 במשחק הראשון ויכולת גרועה מאוד שמדאיגה את אוהדי האזורי. אם איטליה לא תהיה בן 32 הנבחרות ברוסיה 2018 זו תהיה רעידת אדמה בכדורגל האיטלקי חד וחלק.

המאמן המושמץ ג'יאמפיירו ונטורה עשוי לערוך מהפך בהרכב ולפתוח עם חלוץ נאפולי לורנצו אינסינייה ועם קשר אינטר רוברטו גליארדיני, בעוד שפדריקו ברנרדסקי מיובנטוס עשוי אף הוא לקבל דקות משחק. מרקו וראטי , קשר פאריס סן ז'רמן ואחד הברגים החשובים בנבחרת, ייעדר המשחק הגורלי בשל צהובים.

האיטלקים, שיודעים בתסביך שלהם עם עין הרע, כבר טוענים שהגורל שלהם נקבע מראש. בפעם האחרונה שהם לא שיחקו במונדיאל, זה קרה ב-1958 כשהמונדיאל התקיים בשבדיה. מבט למוקדמות של אותו מונדיאל מגלה תמונה מדהימה. גם אז שובצו האיטלקים לבית חזק שכלל מעצמות של הימים ההם כמו פורטוגל וצפון אירלנד. גם אז הם הפסידו 2:1 במשחק המכריע בבלפסט והצפון אירים הם שעלו למונדיאל בשבדיה.

"ניתחנו את הדברים שהלכו טוב נגד שבדיה ואלה שלא הסתדרו", אמר ונטורה, "אני לא מבין ממש למה כולם עכשיו מופתעים מהתסריט שקרה לנו. ידענו מראש כששיחקנו בבית של ספרד שיש עולה אוטומטית אחת ויש מצב כזה יכול להגיע ונצטרך לשחק בפלייאוף". מאמן איטליה חזר על הטענה שהשיפוט נגד שבדיה של הטורקי ג'ינייט צ'אקיר היה שערורייתי: "עובדה שלאונרדו בונוצ'י ישחק בגומלין עם מסיכה, אבל אני מקווה שהפעם יהיה שיפוט הוגן. גורל המשחק ייקבע לא על פי טקטיקה, הלב של השחקנים והנחישות שלהם הם שייקבעו".


בופון. "אפרוש מהנבחרת אם לא נעלה? אני עדיין חי ובועט" (Getty)

השוער ג'יאנלואיג'י בופון ידע ימים גדולים יותר במדי איטליה כולל זכייה בתואר אלופת העולם -2006. "אסור לנו להיות בינוניים, כי זו הסכנה הכי גדולה שאורבת לנו", הזהיר השוער הוותיק, "אם נהיה כאלה אנחנו עלולים להחליק. צריך לחשוב על כל הדרכים כדי להפוך את התוצאה".

בופון המשיך: "אי אפשר בשום אופן להירגע. כולנו עכשיו נמצאים במבחן. השחקנים, המאמנים, המנהלים. יש כאלה שנמצאים בנבחרת כבר 15 או 20 שנה, אבל אף פעם לא ראיתי מאמן, שחקן או נשיא מפסיד משחק לבדו. כולם חייבים לעבוד למען אותה מטרה".

על הקשיחות של השבדים אמר השוער הוותיק: "אנחנו צריכים להתחמם טוב מאוד לקראת המשחק ולהיכנס אליו מוכנים לעימותים". לשאלה אם זה עלול להיות משחקו האחרון בנבחרת, אם איטליה לא תהיה במונדיאל אמר: "אין לי מה לחשוב על עצמי כרגע, אלא רק על הנבחרת ועל הגורל שלנו שתלוי בנו. מבחינתי, אני עדיין בחיים ובועט לכל עבר".


אינסינייה. יקבל מקום בהרכב? (Getty)

גם פאביו קאפלו, מגדולי המאמנים האיטלקים, התייחס לקשיחות השבדית ועקץ את ונטורה: אמר: "השבדים קשוחים? הם תמיד היו כאלה. למי אנחנו באים בטענות. הבאנו אותם לסרייה A בעבר ושחקנים כמו האנס לינדהולם הראו שהם גם מאוד טכניים. אם לא נעלה, לפחות נוכל לברר אחת ולתמיד מה קורה לכדורגל האיטלקי מגיל נוער כמו שהגרמנים עשו". מאוחר יותר, קאפלו בחר לפסול את המועמדות שלו לאימון האזורי וסימן דווקא את קרלו אנצ'לוטי כמאמן המתאים ביותר להוציא את איטליה מהבוץ. 

74 אלף אוהדים איטלקים ובהם 10,000 ילדים מאזור מילאנו שקיבלו כרטיסי חינם למשחק יישאו דגל ענק של הנבחרת לסן סירו. השבדים הפתיעו כשרכשו עד כה רק 1,800 כרטיסים מתוך ה-5,550 שהוקצו להם. כל יציע ייצבע בצבע אחר של הסגל והתפאורה תהיה כנראה יותר יפה מהיכולת של האיטלקים על כר הדשא. האזורי לא הפסידה מעולם בסן סירו עם 22 ניצחונות ו-4 תיקו והפרש שערים 22:76.

מאוחר יותר, בנבחרת שבדיה אישרו כי אלבין אקדל לא ישחק מול האיטלקים. הקשר סובל מפציעה ועדיין לא ברור מי יחליפו. במסיבת העיתונאים אמר יאנה אנדרסון: "אנחנו רוצים למונדיאל, ואני לא מתעסק בסיכויים. האיטלקים התלוננו על המשחק שלנו? זה עניין של פרשנות. האמונה שלי היא שנשחק בצורה ספורטיבית, ננצח ונעלה למונדיאל".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי