תתנו לה את הכבוד המגיע לה: קרואטיה חשובה למונדיאל

שחקני קרואטיה חוגגים
שחקני קרואטיה חוגגים | צילום AFP

החבורה של דאזיץ' העפילה אמש לגביע העולם בעקבות 1:4 בסיכום שני משחקי הפלייאוף, והציגה בפיראוס כדורגל טכני ואיכותי. דני דבורין בטוח שמקומם של מודריץ' וחבריו בגביע העולם ותוהה כמה רחוק הם יגיעו?

(גודל טקסט)

האמת היא שאם לבחור בין נבחרת הכדורגל של קרואטיה לנבחרת יוון, כראויה יותר להגיע למונדיאל – התשובה היא ברורה: קרואטיה. ואכן התיקו ללא שערים שנקבע אמש (ראשון) ביוון, הבטיח את מקומם של לוקה מודריץ' וחבריו בחגיגה הגדולה שתהיה בקיץ הקרוב ברוסיה.

ברור שהניצחון 1:4 במשחק שנערך בזאגרב הוא שסלל את דרכה של נבחרת קרואטיה לטורניר גמר גביע העולם, משום שתוצאה שכזו קשה לכל נבחרת למחוק. יאמר לזכות כדורגלני יוון שהם עשו כל מאמץ אפשרי בניסיונם להפוך את הקערה על פיה, אלא שבסיכומו של דבר הכריעה את הכף איכותה העדיפה של קרואטיה.

הדבר שבלט יותר מכל במשחק ביוון היה השקט הנפשי שבו ניהלה קרואטיה את מהלכיה. מודעת ליתרונה הטכני, היא שמרה במשך כל 90 הדקות על קור רוח, לא הרבתה לתקוף (ואפילו נכון לקבוע שמיעטה לתקוף), אבל מאידך גם לא הסתגרה בבונקר מגעיל ומכוער. מעל כל שחקניה בלט הפעם איבן ראקיטיץ' המצוין, שנוכחותו במגרש הייתה מכרעת. פעם אחר פעם ניפץ הקשר את התקפות הנבחרת הביתית, ולדעתי הוא הפגין את אחד ממשחקיו הטובים ביותר מאז לבש לראשונה את המדים הלאומיים.

עתה הובטח מקומה בטורניר גמר גביע העולם, וכמובן השאלה המסקרנת היא מה תביא עמה הנבחרת הקרואטית למשחקים עצמם. קודם כל, יהיה נכון לומר שמדובר באחת הנבחרות הטובות באירופה. נבחרת בעלת יכולת טכנית גבוהה, שביום טוב שלה מסוגלת לגבור כמעט על כל מי שתשחק מולה במונדיאל 2018. לכן, כאשר תערך ההגרלה לשיבוץ הבתים, לדעתי אף אחת לא תשמח במיוחד למצוא עצמה באותו בית עם קרואטיה. יש לה יתרונות ברורים במרכז המגרש, ועם זאת שחקנים טובים פחות בקו העורף. כן, אין זו נבחרת מושלמת, אבל עדיין היא נהנית משחקנים אחדים ברמה הכי גבוהה, כאלה שהם בבחינת נכס יקר ערך. הכוונה כמובן למודריץ', ראקיטיץ' ופרישיץ', שהמונדיאל הוא עבורם מקום להפגנת איכות מול פני העולם כולו. נבחרת קרואטיה לא רק שראויה להשתתף במונדיאל, היא אף תתרום לו ברמה האיכותית.

איבן ראקיטיץ'. איש המשחק של קרואטיה (AFP)

על שאלה אחת קשה לי לענות: עד כמה ביכולתה להרחיק לכת בגביע העולם? הרבה יהיה תלוי בהגרלה, וגם באיזה מצב פיזי יגיעו הקרואטים לרוסיה, בתום עונת כדורגל ארוכה ומפרכת. בעבר, בתקופות שונות שידרתי כמה ממשחקיה מול נבחרת ישראל, ואני זוכר שהמאפיין הבולט שבהם היה כדורגל ממנו נהנים. כדורגל המשאיר בפיך טעם של עוד. לפיכך, אשתדל מאד לא להחמיץ את הצפייה במשחקיה בטורניר הגמר של גביע העולם.

מודריץ' ודאזיץ' חוגגים עלייה נוספת למונדיאל (AFP) מודריץ' ודאזיץ' חוגגים עלייה נוספת למונדיאל (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי