ונטורה אישר שיתפטר, אך דורש פיצויים בסך 700 אלף יורו

ג'אמפיירו ונטורה מול מתאו לאהוס
ג'אמפיירו ונטורה מול מתאו לאהוס | AFP

יום אחרי ההדחה המאכזבת, המאמן לוקח אחריות ולא מתכוון לצאת בידיים ריקות. מוקדם יותר דווח שהוא כבר איים להתפטר אחרי ההפסד בשבדיה, אך בופון הצליח ליישר את ההדורים

(גודל טקסט)
אחרי ההלם הראשוני של איטליה מההדחה מהמונדיאל, בארץ המגף מתחילה לצאת הכביסה המלוכלכת בעקבות מצבה העגום של ה"סקוודרה אזורה" – והמצב, לא מפתיע, היה גרוע משחשבו עוד לפני הגומלין מול שבדיה, שהסתיים בתיקו מאופס אחרי 1:0 במשחק הראשון בשבדיה.


מאמן האזורי, ג'אמפיירו ונטורה שנחשב לאשם העיקרי במפח הנפש, אמר לעיתונאי איטלקי בשדה התעופה שהוא מתכוון להתפטר מתפקידו בסופו של דבר, אך הוא דורש פיצויים בסך 700 אלף יורו. יש לו חוזה לעוד שנתיים והוא דורש פיצוי מההתאחדות האיטלקית.




"Si dimette o no? Ce lo promette?" "Sì".
Questa sera a #LeIene Gian Piero Ventura promette di dimettersi da allenatore della Nazionale Italiana. pic.twitter.com/10YLbrwyYi

— Le Iene (@redazioneiene) 14 בנובמבר 2017


אגב ונטורה, שעות אחרי שהודפסו העיתונים וכותרות זעקו בעקבות ההדחה הראשונה מהמונדיאל כעבור 60 שנה, בגופי התקשורת הגדולים באיטליה נחשף שהמאמן איים להתפטר כבר אחרי ההפסד בסולנה ביום שישי. הדבר קרה אחרי שמספר שחקנים העבירו ביקורת מוסווית על שיטת המשחק שלו והציעו לשחק אחרת. ונטורה אמר להם: "אם אתם חושבים ככה אז תבחרו את ההרכב בעצמכם ואני אלך הביתה". לפי הדיווח, רק בהתערבות בכיר בנבחרת, כנראה השוער ג'אנלואיג'י בופון, הרוחות נרגעו והמאמן זנח את איומי ההתפטרות שלו, אבל במקביל גם התחפר עוד יותר בדעותיו לגבי שיטת המשחק ולא שינה אותן גם בגומלין ב"סן סירו" – והתוצאה ידועה.



ונטורה בשלב הבתים מול ישראל. בחר שלא לשנות והודח (ערן לוף)


"סקיי" גם דיווח שונטורה, ששהה בבית מלון במילאנו, שם התקיים המשחק אתמול כידוע, לא העז לצאת מהדלת הראשית של המלון וכנראה בחר לצאת מדלת אחורית כדי לא להיתקל באוהדים זועמים שעלולים לפגוע בו או בכלי התקשורת.


נשיא ההתאחדות קרלו טבקיו, שבעיני רבים אשם במצב לנוכח העובדה שהוא האיש שבחר למנות את ונטורה, הודיע על פגישת חירום בסיומה כנראה המאמן יפוטר רשמית. טבקיו בן ה-74 דיבר לראשונה על ההפסד של הנבחרת וההדחה מהמונדיאל ואמר: "האכזבה מאי ההעפלה למונדיאל עצומה. זו פדיחה ספורטיבית שמחייבת למצוא לה פתרון. זימנתי למחר (רביעי) פגישה עם כל חברי ההתאחדות כדי לנתח את המצב".


האתר האיטלקי "טוטומרקטו" ערך סקר בין אוהדי איטליה ושאל את מי הם היו רוצים לראות כמאמן הבא של האזורי והרוב הצביעו עבור קרלו אנצ'לוטי – שזכה מהבוקר ללמעלה מ-50 אחוזים מההצבעות. אנטוניו קונטה קיבל במפתיע רק 20 אחוזים.


אנצ'לוטי. העם האיטלקי מאחוריו, כך עושה רושם (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי