רשמי: ג'אמפיירו ונטורה פוטר מאימון נבחרת איטליה

בופון ונטורה
בופון ונטורה | Getty

המאמן שילם את המחיר לאור הכישלון להעפיל למונדיאל, לראשונה זה 60 שנה. יו"ר ארגון המאמנים טומאסי: "קרלו טבאקיו לא מתכוון להתפטר מראשות ההתאחדות"

(גודל טקסט)
יומיים אחרי הכישלון להעפיל למונדיאל 2018, לראשונה זה 60 שנה, ג'אמפיירו ונטורה שילם  היום (רביעי) את המחיר ופוטר מאימון הנבחרת. בימים האחרונים דובר שוונטורה מסכים להתפטר, אך תמורת פיצוי של 700 אלף יורו.


המאמן בן ה-69, שהדריך את טורינו לפני שמונה לתפקיד במקום אנטוניו קונטה, סיים במקום השני בבית 7 במוקדמות המונדיאל (הבית הישראלי) ובמשחקי הפלייאוף הודח אחרי שנבחרתו נכנעה 1:0 לשבדיה בסיכום שני המפגשים (1:0 בסולנה ו-0:0 בגומלין בסן סירו). הקמפיין כולו היה בינוני כשנבחרתו גם סיימה ב-1:1 ביתי מול מקדוניה החלשה והובסה 3:0 בחוץ על ידי ספרד בחוץ.




אחרי הכישלון המאמן ספג ביקורות מכל עבר גם על הקמפיין כולו בכלל והמשחק האחרון בסן סירו בפרט. קולות רבים יצאו כנגד ניהול המשחק של ונטורה מול שבדיה, כשהקשר דניאלה דה רוסי אף ביקר אותו על כך שביקש ממנו להתחמם במקום לערוך חילוף התקפי. מוקדם יותר היום נערכה ישיבה בהתאחדות האיטלקית, כשפרט להחלטה להיפרד מהמאמן, נדונו עניינים נוספים. אחד המשתתפים היה יו"ר ארגון השחקנים, דמיאנו טומאסי, קשרה של רומא ונבחרת איטליה בעבר.


טומאסי חשף כי היו"ר קרלו טבאקיו לא מתכוון להתפטר: "היו"ר החליט לא להתפטר. שאר בעלי התפקידים לא החליטו לגבי העתיד שלהם. אין תחושה של רצון לשינוי". קשר העבר הקשוח הביע אכזבה מכך שאין רצון לשינוי: "אנחנו צריכים לערוך בחירות אמינות, עם אנשים חדשים. לא נפתור את הבעיות של הכדורגל האיטלקי על ידי פיטוריו של ג'אמפיירו ונטורה".


BREAKING NEWS: Italy have sacked Ventura pic.twitter.com/veYgSkwx0b

— Tancredi Palmeri (@tancredipalmeri) November 15, 2017


כשנשאל טומאסי האם דנו במועמדותו של קרלו אנצ'לוטי הוא השיב: "לא יודע. יצאתי מהישיבה. אני רציתי לשמוע אם מישהו מתכוון להתפטר. לא עניין אותי לשמוע שום דבר אחר". מי ששפך יותר מידע לגבי מועמדותו של אנצ'לוטי היה נשיא ארגון המאמנים, רנצו אוליוורי, שמקורב למאמנה המפוטר של באיירן מינכן: "זה יהיה הפתרון הקל, אבל אסור לנו להסתנוור מהשם. אנחנו צריכים לחשוב לעומק על ההחלטה". הדיון הבא של ראשי ההתאחדות האיטלקית ייערך ב-28 בנובמבר, אז צפוי להיחשף שמו של המועמד המוביל לעמדת המאמן.



קרלו טבאקיו. לא עוזב את הכיסא (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי