נבחרת ישראל תצנח למקום ה-98 בפיפ"א, מתחת לפלסטין

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | צילום: ערן לוף

לראשונה בתולדות הדירוג, הנבחרת השכנה עקפה את ישראל, שהידרדרה למקום הנמוך בתולדותיה. גרמניה תישאר בפסגה, ברזיל במקום השני

(גודל טקסט)

דירוג פיפ"א לנבחרות כבר שנים מעורר מחלוקת, הרי שלא פעם המיקומים בו על גבול המופרכים וגורמים לתהיות רבות בנושא, ונראה שכעת גם בארגון הכדורגל העולמי החליטו שאין ברירה אלא לחשוב על שיטה אחרת לדרג.

השיטה הנוכחית למעשה מדרגת כל נבחרת על סמך משחקיה האחרונים, כך שכל ניצחון יכול להקפיץ משמעותית בטבלה ולסייע לנבחרות לזכות בהגרלות נוחות יחסית. הניקוד גם מחושב בהתאם לחשיבות המשחק וכך, למשל, פולין ושווייץ נחשבות לשתיים ששכללו את השיטה עד תום לאור העובדה שכמעט שלא ערכו משחקי הכנה ורשמו קמפיינים מוצלחים בשלבי המוקדמות ומכאן הצליחו לטפס לצמרת הגבוהה בעולם על חשבון מעצמות כמו צרפת וספרד שמפגרות אחר הפולנים או אנגליה, קולומביה ואיטליה שמדורגות נמוך מהשווייצרים.

בספטמבר 2018 כידוע תיכנס לפעולה "ליגת האומות" באירופה ובמרכז וצפון אמריקה, כך שלנבחרות באותן יבשות יהיו הרבה פחות משחקי הכנה והדבר אילץ את פיפ"א לחשוב על שינוי השיטה: "אנו מאשרים שאנו בפיפ"א בוחנים את המצב הקיים ובודקים בנוגע לאפשרות לבצע שינויים שישפרו את שיטת הדירוג".

עד אז השיטה נמשכת כרגיל ובדירוג הבא שתפרסם פיפ"א ביום חמישי הבא צפויה מהפכה גדולה עבורנו, הישראלים – הנבחרת כידוע לא ערכה זה עתה משחקי אימון מכיון שנותרה ללא מאמן ותוצאותיה האחרונות לא הטיבו עמנו, ומכאן שנבחרת ישראל צפויה להידרדר עד למקום ה-98, הנמוך בתולדות הנבחרת, שכבר דורגה 98 גם בספטמבר 2016. יש לציין שאין נבחרת אירופית שצנחה בדירוג החדש יותר מישראל, 16 מקומות.


חמד. הידרדר עם הנבחרת למקום ה-98, שיא שלילי (דני מרון)

מי שתעקוף את ישראל לראשונה אי פעם היא פלסטין, שצפויה לטפס עד למקום ה-82. גם לוקסמבורג תעקוף את ישראל ותדורג במקום ה-84 ככל הנראה, לאור העובדה שבמשחקיה הרשמיים האחרונים בין השאר ניצחה את צרפת וסיימה בתיקו מול הונגריה. גם נבחרת לבנון תטפס 13 מקומות ותדורג 86 לפי ההערכה, מעל ישראל. 

ומה קורה בפסגה? שינויים משמעותיים לא יהיו, כך שגרמניה תישאר בראש, ברזיל מיד אחריה ופורטוגל שלישית. ארגנטינה ומסי במקום הרביעי, בלגיה חמישית ומיקום חדש יש לספרדים, שיטפסו מהמקום השמיני לשישי ויורידו את הפולנים למקום השביעי. דנמרק רשמה זינוק משמעותי וכעת תדורג במקום ה-12.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי