נשיא ההתאחדות האיטלקית תומך בקונטה, אך עשוי לסיים את תפקידו

אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה | AFP

קרלו טבקיו הבהיר כי הוא רואה במאמן צ'לסי המועמד המוביל, אך מעבר למכשול השכר, יתכן ולא הוא יהיה זה שיקח את ההחלטות. אלגרי שמועמד גם הוא איים כי יפרוש מארגון המאמנים אם הבוס יישאר וטען: "טוב לי ביובה"

(גודל טקסט)

הכאוס בכדורגל האיטלקי נמשך אחרי ההדחה מהגביע העולמי. למרות הידיעות כאילו קרלו אנצ'לוטי הוא המועמד המוביל לאימון איטליה, הבהיר היום (ראשון) נשיא ההתאחדות קרלו טבקיו שהם רואים במנג'ר צ'לסי, אנטוניו קונטה, מועמד ראשון לאמן את הנבחרת ורוצים שיחזור לתפקיד אחרי שהצליח להוציא מאיטליה מאתיים אחוז ביורו האחרון והגיע עד לרבע הגמר.

טבקיו פיטר את המאמן ג'אמפיירו ונטורה אחרי הכישלון לעלות למונדיאל. אנצ'לוטי הוזכר על ידי טבקיו רק כמועמד רביעי יחד עם קלאודיו ראניירי שהביע ענין בתפקיד. שני הבאים בתור אחרי קונטה הם מסימיליאנו אלגרי ורוברטו מנצ'יני, אלגרי אגב, הסתייג מאימון הנבחרת ואמר ביום שישי: "טוב לי ביובנטוס. אני לא מתכנן כרגע לעזוב".

טבקיו אמר לעיתונאים: "אלגרי ומנצ'יני? זה מתחמם. קונטה? זה אש. אנחנו מחפשים את המאמן הכי טוב שיש. המאמנים האלה ימונו כנראה רק בקיץ בגלל שיש להם חוזים בקבוצות שלהם". קונטה חתם על הארכת חוזה לשנתיים בצ'לסי, אבל השמועות מדברות על כך שיש לו יחסים לא טובים עם הנהלת הבלוז והבעלים רומן אברמוביץ'. בעיה נוספת תהיה למצוא לו שכר מתאים. בקדנציה הקודמת הוא הרוויח 4.5 מיליון יורו בנבחרת ו-ונטורה הרוויח רק 1.5 מיליון יורו. הפעם קונטה ידרוש שכר הרבה יותר גבוה אם יסכים להגיע.

קונטה ואנצ'לוטי
קונטה ואנצ'לוטי. מי יגיע? (AFP)

דבריו של טבקיו עשויים להיות לא רלוונטיים. לפי הידיעות באיטליה, הוא עשוי להתפטר מתפקידו אחרי הכישלון במונדיאל כבר מחר למרות שעד כה סירב להכיר באחריות שלו לכישלון והאשים רק את המאמן אותו פיטר. לפי העיתון "לה רפובליקה", טבקיו יילך הביתה ואז יהיו בחירות לנשיא חדש עד 2018. "לגה סרייה C", אירגון הקבוצות הקטנות, תובע את פיטורי הנשיא וגם אלגרי שטען כי אם טבקיו לא יילך הביתה הוא יפרוש מאירגון המאמנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי