"קיימת אפשרות רצינית שפיפ"א תעיף את ספרד מהמונדיאל"

אנחל מריה ויאר
אנחל מריה ויאר | טוויטר

אנחל מריה ויאר, נשיא ההתאחדות לכדורגל הספרדית לשעבר, קיים מסיבת עיתונאים בה תקף את הממשלה: "הוועדה העליונה לספורט התערבה בענייני הכדורגל וזה עלול להשאיר אותנו בחוץ"

(גודל טקסט)

נשיא ההתאחדות הספרדית לשעבר אנחל מריה ויאר, שהואשם בשחיתות ונעצר על ידי ממשלת ספרד, קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים בה האשים את הוועדה העליונה לספורט בספרד שהתערבה בבחירות להתאחדות לכדורגל וטען: "זה רציני מאוד. יש אפשרות רצינית שספרד לא תהיה במונדיאל. אם פיפ"א תעיף אותנו המונדיאל זה יהיה רק באשמת ה-CSD".

על פי דיווחים, בגלל התערבות ממשלתית פיפ"א תפעל להעיף את ספרד מהמונדיאל הקרוב ברוסיה. חוקי פיפ"א קובעים שממשלה או ארגון ממשלתי לא יכולים להתערב באופן ישיר בהתנהלות ובניהול מוסדות הכדורגל במדינה. מדינה שעושה כך עלולה לספוג מפיפ"א עונשים כבדים, כשבין היתר היא קבוצות עלולות להיות מסולקות ממפעלים של פיפ"א ואף ביטול השתתפות של הנבחרת במונדיאל.

בקיץ האחרון נעצר הנשיא ויאר בגלל אשמה שהשתמש בכספים שלקח לכאורה למטרות פוליטיות. לאחר שהתפטר, נטען כי הממשלה ניסתה למנות מישהו מטעמה בהתאחדות באמצעות הוועדה העליונה לספורט. בעקבות כך ויאר אמר: "לא אני עומד מאחורי היוזמה של פיפ"א כדי להעיף את ספרד מגביע העולם. הבעיה שהוועדה העליונה לספורט בספרד התערבה בענייני ההתאחדות לכדורגל, וזה עלול להשאיר אותנו מחוץ למונדיאל".

נשיא ההתאחדות הספרדית לשעבר הוסיף: "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו למה דברים כאלה לא קורים במדינות כמו גרמניה ואנגליה, והתשובה היא שהשלטונות שם מכבדים את העצמאות של מוסדות הכדורגל".

ז'ולאן לופטגי. ישאר מחוץ למונדיאל? (דני מרון)
ז'ולאן לופטגי. ישאר מחוץ למונדיאל? (דני מרון)

ויאר קרא לקיים בחירות מחדש להתאחדות מבלי להתערב ממשלתית בנעשה, ועקץ את ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי: "אם הוא מבין כזה גדול בכדורגל אני יכול לסדר לו את משרת עוזר מאמן נבחרת ספרד לז'ולאן לופטגי. הוא בטח ירוויח בתפקיד הזה יותר כסף".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי