פסק הלכה במצרים: סלאח וחבריו יוכלו לשבור את הרמדאן

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | טוויטר

נבחרת מצרים זכתה לפטור מהצום "מתוך התחשבות בעבודה הקשה הצפויה להם". ההקלה מתייחסת לתקופת האימונים משום שמשחק הפתיחה מול אורוגוואי ב-15 ביוני יהיה לאחר החג

(גודל טקסט)

 במצרים מדווחים כי פסק הלכה מוסלמי (פתווה) הוצא במיוחד עבור מוחמד סלאח וחבריו לנבחרת מצרים, שיתמודדו במונדיאל 2018, לפי יקבלו השחקנים פטור מהאיסור העיקרי של חודש הרמאדן, לאכול ולשתות. המוסלמים צמים במהלך החודש הזה (וכן נאסר עליהם לעשן ולקיים יחסי מין) במהלך כל היום, מזריחה לשקיעה. בסיומו של החודש חל חג עיד אל פיטר, שלושה ימים עם הילולות של אוכל ושתייה.

העיתון "אל יום אל סבע" מדווח שחכמי הדת המצרים בחנו לעומק את הנושא והגיעו למסקנה שהשחקנים יהיו פטורים מלקיים את הרמאדן בגלל "העבודה הקשה" המצופה להם". אגב, ההקלה תעזור לנבחרת של הקטור קופר אך ורק במחנה האימונים שלה משום שהמשחק הראשון שלה במונדיאל ברוסיה יתקיים ב-15 ביוני 2018, יום לאחר יציאת הצום.

מצרים העפילה לראשונה למעמד הזה אחרי 28 שנים כשניצחה במשחק המכריע לעלייה את קונגו 1:2 מצמזד של כוכב ליברפול השי בפנדל בדקה ה-94.. היא הוגרלה לבית א' עם אורוגוואי, רוסיה וערב הסעודית. פרט לסלאח יש למצרים עוד שני שחקני פרמייר-ליג: הבלם אחמד חיג'אזי מווסט ברומיץ' והקשר מוחמד אל נאני מארסנל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי