כסף הולך וכסף בא: ספר חדש על השחיתות הנוראית בפיפ"א

בלאטר
בלאטר | צילום: Gettyimages

ההחלטות על קיום המונדיאלים ברוסיה ובקטאר כבר זכו ללא מעט ביקורות, וכעת יצא מסמך חדש המפרט את המחדלים שנעשו עוד בימי בלאטר. וגם: הקשרים הלא כשרים של בקנבאואר ו-100 מליון הדולר ששילמה הטלוויזיה הקטארית

(גודל טקסט)

ספר חדש שפורסם על ההחלטה לקיים את המונדיאל ברוסיה 2018 ובקטאר 2022, חושף שהטלוויזיה הקטארית שילמה 100 מיליון דולר לפיפ"א כדי לקיים את המונדיאל בקטאר. לגבי רוסיה, בספר נטען לשוחד אחר וההוכחה היא שלפני ההצבעה על המונדיאל הקרוב, התקשר ספ בלאטר לנשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה והודיע לו שאין סיכוי שהמונדיאל יהיה בארה"ב, והיא עומדת להפסיד בהצבעה. בתחנה הקטארית טוענים שלא היה שום מעשה לא חוקי בהסכם שנחתם עם פיפ"א.

מי שידע אז על העסקה היה מנכ"ל פיפ"א, ג'רום ואלקה שפוטר ב-2016 מהארגון. "ללא ספק הוא ידע על ההצעה ולא היה יכול לסרב לה", נכתב. הספר פורסם על ידי בוניטה מארסיידס האוסטרלית שהיא עיתונאית והיתה מעורבת בקידום ההתמודדות של אוסטרליה על קיום המונדיאל ב-2022. הוא מבוסס על פרטים שהסופרת ידעה באופן אישי מהמגעים הסודיים לקיום המונדיאל, וכן ראיינה לאחרונה את בלאטר שגילה פרטים חדשים על הליך הבחירות.

בלאטר האשים את פרנץ בקנבאואר שהיה סגן נשיא פיפ"א אז, שהוא תמך בהצעה של אוסטרליה רק אחרי שקיבל כסף על כך, מה שמהווה עבירה על חוקי פיפ"א. בלאטר אמר: "ידעתי שקטאר תזכה במונדיאל בגלל שמישל פלאטיני אמר לי שרוב חברי הוועדה (22 במספר) עומדים להצביע עבור קטאר". לפי בלאטר הוא גם קיבל הבטחה מקטאר שהוא יוכל להמשיך להיות נשיא פיפ"א ושבבחירות של 2011 הוא לא יצטרך לעמוד מול מוחמד בין האמם.

בלאטר
בלאטר. ארגון מושחת מהיסוד (AFP)

בלאטר הורחק ב-2014 ל-90 יום מפיפ"א אחרי שלא הסכים לשתף פעולה עם החוקר מייקל גרסיה, שניסה לעלות על השחיתות בארגון וכשעשה זאת עדותו הוגדרה כלא אמינה. בקנבאואר גם נתון לחקירה שהריץ את הבחירה בגרמניה לאירוח מונדיאל 2006. לפי הספר, פדור רדמן, חבר של בקנבאואר ואיש עסקים סידר לו תשלום של שני מיליון ליש"ט מהאוסטרלים. בקנבאואר סירב להשיב על האשמות החדשות נגדו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי