חשש: אנגליה לא תשתתף במונדיאל בעקבות המשבר עם רוסיה

אוהדי נבחרת אנגליה
אוהדי נבחרת אנגליה | Gettyimages

היחסים הרעועים בין שתי המדינות יכולים למנוע את הופעתה של נבחרת שלושת האריות. ממשלת בריטניה הותירה את ההחלטה בידי ההתאחדות ואסרה על בכירים לנסוע לטורניר. הרוסים מאיימים לא לאפשר הכנסת עיתונאים מהממלכה

(גודל טקסט)

אנגליה ורוסיה נמצאות בעימות דיפלומטי חריף בעקבות הרעלת המרגל הרוסי על אדמת בריטניה שמסעירה בימים האחרונים את הממלכה. ראש הממשלה תרזה מיי כבר הורתה על גירוש 23 דיפלומטים רוסיים ובמדינה חוששים שהדבר עלול להשפיע גם על ההופעה של אנגליה במונדיאל.

קשה להאמין שהמצב יתדרדר עד כדי אי הופעת נבחרת אנגליה בגביע העולמי, אם כי ישנם חוגים באנגלים שתומכים בכך, אבל ההתאחדות האנגלית הודיעה מפורשות שהם מקבלים הוראות מממשלת בריטניה. מיי אמרה שהיא לא תלחץ על ראשי ההתאחדות לבטל את השתתפותם במונדיאל וזו תהיה החלטה שלהם בלבד, אבל ייתכן מצב בו לנבחרת לא תהיה ברירה אלא להישאר בבית, במקרה שהמשבר יתדרדר בצורה טוטאלית.

עד כה הוחלט שנאסר על השרים ואנשי בית המלוכה להגיע למונדיאל. כרגע משרד החוץ כבר העביר אזהרה לאוהדים לגבי הגעתם לרוסיה שעלולה להיות מסוכנת בגלל רגשות אנטי בריטיים בקרב אזרחי רוסיה. גם כך יש דם רע בין מחנות האוהדים וחוליגנים רוסים תקפו את האגלים ביורו 2016. מיי הודיעה שהממשלה תבחן דרכים להגן על האוהדים האנגלים שיגיעו למונדיאל, ממשלת רוסיה מצידה מאיימת לא לאפשר כניסת אנשי תקשורת אנגלים לגביע העולמי. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכארובה הצהירה שייתכן והתקשורת האנגלית תוחרם מרגע זה.

באנגליה צופים שבין 10 ל-20 אלף אוהדים אנגלים היו אמורים לטוס לרוסיה לגביע העולמי. כ-3000 כרטיסים של משחקי אנגליה כבר נמכרו לאוהדים אנגלים. המנג'ר גארת' סאות'גייט אמור להודיע היום על הסגל שלו לשני משחקי הידידות של אנגליה נגד הולנד ואיטליה. דובר פיפ"א אמר שהוא בטוח כי כל 32 הנבחרות ישתתפו במונדיאל אבל האנגלים, שתמיד מגיעים לתחרות עם התקשורת הגדולה ביותר, עשויים לסבול הפעם. 

אוהדי נבחרת אנגליה. יגיעו או לא יגיעו? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי