הכוכב הבא לאירוויזיון: עשרת הזימונים החמים לקראת המונדיאל

לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס | AFP

חלקם צעירים, חלקם בפריחה מאוחרת, כולם חווים עונה נהדרת שסידרה להם מקום בסגלי ארגנטינה, צרפת, פורטוגל, ספרד, אנגליה ואורוגוואי למשחקי ההכנה. האם יטביעו את חותמם גם ברוסיה 2018?

(גודל טקסט)
גם אלה שנערכים לשלל משחקי ההכנה של הנבחרות השונות השבוע לקראת מונדיאל 2018 וגם אלה שמפהקים עמוקות ומחכים בכיסוס צפורניים לחזרתן של הליגה האנגלית והצ'מפיונס, יודעים שטיבם של המשחקים הללו שהם מגלים לנו את הכישרונות הצעירים הבולטים ובמקרים מסוימים גם את "הדבר הבא" בנבחרת זאת או אחרת.


הרי מתי יוכל חורחה סמפאולי לבדוק אם יש משהו במגן השמאלי של אייאקס ניקולאס טגליאפיקו, או בקשר ראסינג קלוב לאוטארו מרטינס אם לא במשחקים שלא קובעים לארגנטינה הלחוצה דבר? ואיפה יהיה הכי נוח לדיידיה דשאן להודות שפספס כל השנים האלה את וויסאם בן ידר (או צדק לגביו) מאשר משחקים מול נבחרות כמו קולומביה ברוסיה.


אתר סקווקוואה קיבץ את 15 הזימונים המבטיחים מתוכם ניפינו חמישה שנבחרותיהם לא יהיו במונדיאל והותרנו 10. לפני שנתחיל בוא רק נזכיר את החמישה: ג'סטין (הבן של) קלייברט שחווה עונת פריצה באייאקס (8 שערים) והוא עוד לא בן 19 וגאס טיל, קשר אלקמר ממוצא זמבי, שהרשית עד כה שמונה שערי ליגה, ילבשו את מדי האורנג'.



מרטינס. כל הגדולות בעקבותיו (AFP)


סקוט מקטונומי, הקשר המבטיח בן ה-21 של יונייטד שילבש את מדי סקוטלנד (שאגב, יכול היה לייצג את אנגליה אבל בחר בבית סבא), הארי ווילסון, חלוץ האל המושאל מליברפול, ינסה להרשים את ריאן גיגס, מאמן וויילס. אחרון חביב: אדאמה טראורה, שחקן הכנף של מידלסברו ובוגר לה מאסייה שזומן לספרד עד 21.



10. לואיס קוק (בורנמות', אנגליה)

המוזמן הטרי של גארת' סאות'גייט, קשר אחורי בן 21, נרכש בקיץ 2016 מלידס בשבעה מיליון יורו, התקשה להשתלב בעונה הראשונה שלו בצ'ריס, אבל העונה הפך לבורג חשוב במערך של אדי האו. פול מרסון, קשר נבחרת שלושת האריות בעבר ופרשן סקיי ספורטס, השווה את קוק כבר לאגדות כמו פרנק למפארד וסטיבן ג'רארד. עכשיו נותר לראות עם קוק יוכל לדחוק הצידה שחקנים כמו ג'ורדן הנדרסון או אריק דאייר.

 



קוק. השוואות ללמפארד ולג'רארד (Getty)


9. לוקאס טוריירה (סמפדוריה, אורוגוואי)
הקשר בן 22 שגדל באקדמיה של פסקארה והיה על הכוונת של אתלטיקו מדריד ינסה להוכיח שהיכולת המצוינת שלו במדי סמפדוריה העונה (שכוללת גם ארבעה שערים) שווה מקום בקישור הלא מזהיר של הכחולים.


8. בנז'מן פבאר (שטוטגרט, צרפת)

הבלם/מגן שהגיע לשוואבים בקיץ 2016, עלה עמם ליגה והפך בורג מרכזי בקבוצה בגיל 22 קיבל את הזימון המוצדק מדשאן לאור יכולתה המצוינת של שטוטגרט מאז הפגרה, אבל קשה להאמין שיצליח לתפוס מקום בסגל של רוסיה עם מתחרים למשבצת כמו סמואל אומטיטי, אמריק לאפורט, לורן קוסיילני ואחרים. ועדיין יהיה שווה לעקוב.


7. ניקולאס טגליאפיקו (אייאקס, ארגנטינה)
אחת המשבצות היותר בעייתיות באלביסלסטה היא עמדת המגן השמאלי בה משחק טגליאפיקו. ארבעה מיליון יורו שילמה אייאקס לאינדיפנדיינטה הארגנטינאית על הקפטן שלה וקיבלה שיפור מיידי בהגנה. השאלה האם גם חורחה סמפאולי יחשוב כך.





6. רודרי (ויאריאל, ספרד)
הקשר האחורי בן ה-22 של הצוללת הצהובה היה בסגל הנבחרות הצעירות של הלה רוחה ואף זכה באליפות אירופה ב-2015 עם הנבחרת עד גיל 19 לצד מרקו אסנסיו ודני סבאיוס. היכולת המצוינת שלו העונה זיכתה אותו בזימון מג'ולן לופטגי. הבעיה: ע"ע פבאר.


5. ברונו פרננדס (ספורטינג ליסבון, פורטוגל)
הקשר ההתקפי בן ה-22 החל את הקריירה הבוגרת באיטליה בכלל ופרח רק העונה אצל הירוקים לבנים עם 13 שערים בכל המסגרות ולכן הטלפון מפרננדסו סנטוס היה מתבקש. יחד עם עוד מוזמן חדש שיופיעו גבוה יותר ולצד צעירים שכבר רכשו ותק בנבחרת כמו ברנרדו סילבה, גונסאלו גדס וברומה, לסלסאו עשוי להיות אחד ממערכי הקישור הטובים במונדיאל.

Bruno Fernandes: Champions League & Europa League 2017/18. [@mbappefutbol]

With the breakout season he's having, he might just win a starting spot for Portugal this summer. pic.twitter.com/C9NfARmDSa

— BTL Comps (@BTLComps) March 20, 2018

4. לוקאס הרננדס (אתלטיקו מדריד, צרפת)

דשאן מיהר להזמין את המגן הוורסטילי שיכול לשחק בשני הצדדים וגם כבלם, כשהוא מנצל את העובדה שהרננדס יליד מארסיי שגדל באקדמיה של הקולצ'ונרוס, כבר ייצג בעבר את הטריקולור. האם צרפת הרוויחה וספרד הפסידה? העונה הנוכחית של השחקן בן ה-22 נותנת סימנים שכך זה אכן יהיה.


3. רובן נבאס (וולבס, פורטוגל)
הרבה גבות הורמו שקשרה האחורי הצעיר של פורטו בחר דווקא בווולבס האפורה מהצ'מפיונשיפ אבל מסתבר שתחת מאמן פורטגלי כמו נונו אספריטו ולא פחות משישה דוברי פורטוגזית בקבוצה (חמישה בני ארצו וברזילאי אחד), נבאס פרח עם ארבעה שערים ושבעה בישולים עד כה ומצעיד את קבוצתו לפרמיירליג.





2. וויסאם בן ידר (סביליה, צרפת)
אחרי שחלם להיכלל בסגל הנבחרת עד 21 באליפות אירופה עד גיל 21 בישראל ב-2013 ולא הצליח להגשים, בא הצמד באולד טראפורד לרשתו של דויד דה חאה וסידר לו זימון לנבחרת הבוגרת של הטריקולור. זה רק ההדחה של יונייטד והעלייה עם האנדלוסים רבע הגמר אחרי 60 שנה, אלא בעיקר שלבן יידר יש כבר עשרה שערים בצ'מפיונס. האם זה יספיק להיכנס לסגל שכולל את אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה, עוסמאן דמבלה, אנתוני מרסיאל ואוליבייה ז'ירו. יהיה מעניין לעקוב.

This is filthy from Lautaro Martinez pic.twitter.com/JP6N60IVFW

— 90thMin ⚽️ (@90thMin) March 18, 2018

1. לאוטרו מרטינס (ראסינג קלאב, ארגנטינה)

הכישרון הכי גדול בליגה הארגנטינאית סוף סוף מקבל את הזימון מחורחה סמפאולי. 15 שערים בכל המסגרות יש לחלוץ בן ה-20, כמעט כולם תאווה לעיניים, רק בתחילת החודש כבש שלושער לרשת קרוזיירו בניצחון 2:4 בקופה ליברטדורס והפך לארגנטינאי השני בהיסטוריה שכובש שלוש פעמים לרשת ברזילאית וכל זה במשחקו הראשון במפעל. כל המועדונים בעולם כבר סימנו וזאת תהיה הפתעה אם מרטינס לא יככב במונדיאל לצדו של ליאו מסי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי