המדריך למטייל בחו"ל: גרמניה מול ספרד, רונאלדו מול סלאח

רונאלדו עם גביע היורו. שחקן השנה של אופא?
רונאלדו עם גביע היורו. שחקן השנה של אופא? | צילום: Gettyimages

26 משחקי הכנה לקראת מונדיאל 2018 ייערכו ברחבי היבשת. ברזיל מול רוסיה, מסי מול איטליה ומי תפגוש את צרפת. יעקב זיו עושה לכם סדר

(גודל טקסט)
 26 משחקי הכנה יתקיימו מחר (שישי) בהשתתפות רוב הנבחרות שייקחו חלק במונדיאל הקרוב ברוסיה ב-2018. בחרנו להתמקד בשישה משחקים מרכזיים ועוד אחד עם נגיעה אלינו, הישראלים.


ברזיל – רוסיה (19:00, שידור ישיר בספורט1)
הסלסאו בלי ניימאר הפצוע, אבל עם סגל כמעט מלא (אלכס סנדרו מגן יובנטוס נפצע) רוצה לרשום ניצחון יפה בלוז'ניקי שם היא מקווה לשחק בגמר המונדיאל הקרוב. "ניימאר יחסר לנו מאוד, אבל לא נשנה את הטקטיקה בהיעדרו", אמר קשר ברצלונה פיליפה קוטיניו, "כי אנחנו משחקים באותה שיטה ולא משנה מי משחק". התבוסה בחצי הגמר של מונדיאל 2014 לגרמניה 7:1? "זה כבר מאחורינו. חשוב מאוד שנשחק במגרש בלוז'ניקי כדי להסתגל אליו בתקווה שנגיע לשם לגמר. האם אני רוצה לשחק כשחקן כנף? זה ממש לא אכפת לי. אני רוצה לשחק טוב איפה שיציבו אותו". מאמן ברזיל צ'יצ'ה החליט לשחק עם טיאגו סילבה כבלם וקוטיניו ישחק כקשר מרכזי במקום רנאטו אאוגוסטו".


Brazil options, World Cup 2018. pic.twitter.com/Ie3lM4gtjO

— Seleção Brasileira (@BrazilStat) 21 במרץ 2018



צרפת – קולומביה (22:00)
דידייה דשאן מקווה שפול פוגבה ייראה אחרת בנבחרת צרפת אחרי ההופעות החלשות שלו במנצ'סטר יונייטד. קיליאן אמבפה ביקש וקיבל את החולצה מספר 10 בגלל הערצתו לזינדין זידאן. בעבר הוא שיחק עם מספרי 12 ו-20 בנבחרת, אבל הפעם החלום שלו התגשם. לורן קוסייליני פצוע בגבו וקורנטן טוליסו אף הוא בספק גדול.


שחקני צרפת חגגו את יום ההולדת ה-27 של אנטואן גריזמן שחל אתמול (רביעי) שעשוי לשחק בהתקפה וגם המוזמן הטרי וויסאם בן יידר אמור לקבל דקות משחק. אמבפה עשוי לשחק באגף ימין ותומא למאר בשמאל. המגן השמאלי לוקאס הרננדס מאתלטיקו מדריד שוכנע לשחק עבור צרפת על ידי גריימן ועשוי לערוך בכורה. בקולומביה לא נכללים בסגל חואן קוואדרדו ואדווין קרדונה הפצועים, כתוצאה מכך חאמס רודריגס עשוי לשחק בכנף.


Les Bleus fêtent l'anniversaire d'@AntoGriezmann à la fin du repas !! pic.twitter.com/eKrCyzqTCz

— Equipe de France (@equipedefrance) 21 במרץ 2018


ארגנטינה – איטליה (22:45, שידור ישיר בספורט4)
ליאו מסי ירגיש בבית כשיעלה לשחק באיתיחד של מנצ'סטר סיטי אחרי שהתאמן השבוע במיתקני האימון של סיטי בה הוא מכיר הרבה אנשים כולל המנג'ר פפ גווארדיולה, אנשי ההנהלה לשעבר של ברצלונה צ'יקי בגיריסטיין ופראן סוריאנו וגם כמה כוכבים של הסיטיזנס. במהלך האימונים כבש מסי שער מרהיב באימון הנבחרת מול שבעה שחקנים. 27 שחקני הסגל של ארגנטיה עברו בדיקות סמים שערכה פיפ"א במפתיע. המאמן הוותיק קרלוס בילארדו אמר שארגנטינה צריכה לזכות בגביע העולמי. "מספיק עם הזכייה במקום השני. משמעותה הלוזרים הכי טובים". האיטלקים ינסו להוכיח שיצאו ממשבר ההדחה מהמונדיאל עם המאמן הזמני לואיג'י די ביאג'יו. לאיטלקים נותר רק להתגאות בעובדה שחלק ניכר משחקני ארגנטינה הם בעלי שורשים איטלקים ובהם מסי.


When Leo #Messi and @aguerosergiokun turn up at your U7 and U8 Academy training sessions… #ManCitypic.twitter.com/fH4ZDJBYTI

— Man City Academy (@ManCityAcademy) March 22, 2018


גרמניה – ספרד (22:45, שידור ישיר בספורט2)
מפגש מסקרן בין שתי נבחרות שעשויות להגיע לגמר הגביע העולמי במשחק שיתקיים בדיסלדורף. המאמן הספרדי ז'ולן לופטגי אמור לשחק בהרכב התקפי עם דייגו קוסטה בחוד, איסקו ודויד סילבה. ללופטגי עשרה מקומות סגורים בהרכב ורק קוקה, טיאגו וסאול מתחרים על המקום השלישי בקישור. יואכים לב מאמן גרמניה החמיא לספרד: "הם שילוב של שלושת הקבוצות הטובות בספרד ברצלונה, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד. הם אחת הנבחרות שנצטרך לנצח ואנחנו לא רוצים לחזור מוקדם הביתה. אנחנו יכולים להיפגש איתם רק בחצי הגמר כך שאין קשר למשחק למה שיקרה במונדיאל". ג'רארד פיקה דיבר על היחס כלפיו ואמר: "אם תראו בטלוויזיה של מדריד יגידו שאני בוגד, אבל כלום יודעים כמה אני תורם לנבחרת". בגרמניה אמרה ג'אן הפצוע כנראה לא ישחק אחרי שהתאמן רק 20 דקות.



פיקה. "במדריד אני בוגד אבל כולם יודעים כמה אני תורם לנבחרת" (Getty)


הולנד – אנגליה (22:45, שידור ישיר בספורט1)
הולנד לא עלתה למונדיאל, אבל זו התחלה חדשה עבורם עם המאמן רונאלד קומאן. אנגליה עם סגל לא מרשים בלי שוער בעל שיעור קומה אחרי שג'ו הארט חווה עונה גרועה בווסטהאם. נראה שגורדון פיקפורד מאברטון יעלה בהרכב, אבל גם ניק פופ שוער ברנלי מועמד ועשוי להיות השוער הראשון במונדיאל. הארי קיין הפצוע לא בסגל ודני וולבק חלוץ ארסנל עשוי לשחק למרות שלא גילה יכולת גבוהה בליגה. לדברי פרשנים גארת' סאות'גייט אימץ את השיטה של יואכים לב שמזמן שחקנים קבועים ולפי הצורך שלו בנבחרת ולא לפי היכולת בליגה.


אוהדי אנגליה זועמים על מחירי המדים החדשים של אנגליה למונדיאל. זוג מכנסיים בלבד יעלה 55  ליש"ט. תלבושת מלאה של הנבחרת מתוצרת נייקי תעלה 144.94 ליש"ט.


פורטוגל – מצרים (22:45, שידור ישיר בספורט3)
המשחק שמכונה "הקרב בין כריסטיאנו רונאלדו למוחמד סלאח" יתקיים בשווייץ. רונאלדו צפוי לשחק את משחקו ה-900 בקריירה בכל המסגרות. הוא כבש 646 שערים במסגרות אלה. רובן נבאס קשר וולבס מהצ'מפיונשיפ צפוי לערוך את משחקו החמישי בלבד בנבחרת. רונאלדו ואנדרה סילבה צפויים לשחק בהתקפה. במצרים מאמינים שעם סלאח הכל יכול אפשר להוציא תוצאה טובה מפורטוגל.


Vodafone Egypt has decided to give out 11 free minutes for every goal Mo Salah scores till the end of the season. They also created a new bundle called "Mohamed Salah World"

Class pic.twitter.com/hSCOsYG5EQ

— LFCVine (@LFCVine) March 19, 2018



סקוטלנד – קוסטה ריקה (21:45)
היריבה של ישראל בליגת האומות תשחק לראשונה תחת המאמן החדש אלכס מקליש ועם הכוכב החדש בקישור סקוט מקטומיניי החביב במיוחד ז'וזה מוריניו שהמליץ לו לבחור בנבחרת סקוטלנד ולא באנגליה. מקליש אימן את סקוטלנד במוקדמות יורו 2008 וכמעט עלה. הסקוטים אמנם ניצחו 0:1 בצרפת אבל הפסידו בבית לאיטליה 2:1. "תמיד רציתי לשחק בסקוטלנד ואני חייב תודה למקליש שזימן אותי", אמר מקטונומיי, "זה כבוד גדול. אני בטוח שאבא שלי וכל המשפחה גאים מאוד בי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי