צפו בתקציר: נבחרת הולנד הביסה 0:3 את פורטוגל

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

כריסטיאנו רונאלדו (68 דק') והסלסאו הובסו ע"י נבחרת האורנג' לראשונה מאז 1991. דפאי כבש ראשון, באבל הכפיל ו-ואן דייק נעץ את המסמר השלישי לפני המחצית, דה ליכט בישל פעמיים והרשים את ברצלונה

(גודל טקסט)
רק לפני שלושה ימים שיחקה נבחרת פורטוגל מול מצרים ונזקקה לצמד שערים של הכוכב הכי גדול שלה, כריסטיאנו רונאלדו, שפעמיים בתוך תוספת הזמן כבש והצליח להשכיח יכולת די חלשה של אלופת אירופה בדרך ל-1:2. הערב (שני) שחקניו של פרננדו סנטוס שוב עלו לכר הדשא בשווייץ, אבל זה הסתיים ב-3:0 מביך מבחינתם מול נבחרת הולנד, הפסד שבוודאי מדאיג לקראת המונדיאל בעוד פחות מ-80 ימים.


מאז 1991 לא הצליחה נבחרת האורנג' לנצח את הסלסאו שהפכה בהחלט לכבשה השחורה שלהם, אבל שחקניו של רונלד קומאן – שכידוע כלל לא הצליחו להעפיל למונדיאל הקרוב – ירדו כבר להפסקת המחצית ב-0:3 משכנע, כאשר פורטוגל לא הצליחה לאיים על שערו של השוער יספר סילסן אפילו פעם אחת עד השריקה למחצית, וגם אחריה כמעט שלא עשתה זאת.


בניגוד לפורטוגל שניצחה בשיניים את מצרים, האורנג' הגיעו למשחק אחרי שנוצחו ביום שישי 1:0 באמסטרדם בידי אנגליה משער ג'סי לינגארד והפעם שיטת שלושת הבלמים עבדה הרבה יותר טוב מכל תוכנית.



כריסטיאנו רונאלדו. לא מבחן שפורטוגל תרצה לזכור לקראת המונדיאל (AFP)


פורטוגל כאמור לא איימה על השער והחלק התקפי עשה את שלו הודות לשערים של ממפיס דפאי בדקה ה-11, ראיין באבל בנגיחה נפלאה בדקה ה-32 וגם הבלם וירג'יל ואן דייק, שחקן ההגנה היקר בעולם שנרכש על ידי ליברפול תמורת 75 מיליון ליש"ט, קינח עם שער בדקה ה-45 ולמעשה קבע את תוצאת המשחק. מי שעוד בלט בחלק האחורי של הולנד הוא מתיאס דה ליכט, שבישל פעמיים ולפי הדיווחים הרשים סקאוטים של ברצלונה שישבו ביציע.


ז'ואאו קנסלו הפורטוגלי עוד הורחק בצהוב שני ואדום בדקה ה-61, והיה זה האירוע המרכזי של המחצית השנייה לצד פריצת אוהדים פורטוגלים לכר הדשא דקה לאחר האדום, בניסיון להשיג תמונה עם כריסטיאנו רונאלדו. CR7, אגב, הוחלף שש דקות אחר כך והשלים משחק שלא ירצה לזכור – הראשון שלו העונה בכל המסגרות ללא בעיטה לשער. כאמור הניצחון האחרון של הולנד על הסלסאו הושג באוקטובר 1991, במוקדמות יורו 1992, ומאז השיגה פורטוגל ארבעה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו – רצף שהערב נעצר.



רונאלדו צופה במופע של דה ליכט. הרשים את ברצלונה? (AFP)


עוד הערב , משחק הידידות שנערך באלבניה בין הנבחרת המקומית לבין נבחרת נורבגיה הסתיים ב-0:1 סקנדינבי. האורחים נהנו משער של המחליף סיגורד רוסטד בדקה ה-70. אלבניה, כידוע, הוגרלה לאותו בית עם ישראל בליגת האומות ולמעשה יהיה זה משחקה הבא של אלבניה – בסוף השבוע הראשון של חודש ספטמבר.


הרכבים
נבחרת פורטוגל: אנתוני לופס, ז'ואאו קנסלו, חוסה פונטה, רולאנדו (נטו, 46), מריו רוי, מנואל פרננדס, אנדרה גומש (אנדרה סילבה, 46), אדריאן סילבה (גונסאלו גדש, 46), ברונו פרננדס (ז'ואאו מריו, 78), ריקרדו קווארסמה (גלסון מרטינס, 55), כריסטיאנו רונאלדו (ז'ואאו מוטיניו, 68)


נבחרת הולנד:
יספר סילסן, ניית'ן אקה, וירג'יל ואן דייק, מתיאס דה ליכט (טימותי פוסו-מנשה, 84), קני טטה (חוס טיל, 78), דוני ואן דה ביק, ג'ורג'יניו ויינאלדום (מארטן דה רון, 67), דייבי פרופר, טוני וילאנה (סטפן דה ורי, 67), ראיין באבל (סטיבן ברחאוס, 84), ממפיס דפאי (ג'סטין קלייברט, 78).


מהלך משחק
דקה 11, 0:1 לנבחרת הולנד!ממפיס דפאי השלים מבצע יפהפה עם כדור ברשת, אחרי שוואן דה ביק הצעיר מצא אותו מטרים ספורים משערו של לופס ולחלוץ של ליון כל שנותר הוא לשים את הרגל ולחגוג.



דפאי מקדים את פונטה ומעלה את הולנד ליתרון (AFP)


דקה 30: כריסטיאנו רונאלדו חדר לרחבה במבצע אישי אופייני, אך כשניסה לבעוט פספס את הכדור וצנח לכר הדשא. דרישותיו לקבל פנדל לא נענו.


דקה 32, 0:2 לנבחרת הולנד! שוב התקפה מאגף ימין הסתיימה עם כדור ברשת. הפעם היה זה דה ליכט שהגביה כדור מדוד לראשו של ראיין באבל, חלוץ בשיקטאש שנגח כדור חזק ומדויק לפינה השמאלית של סילסן.


דקה 42: זה לא רק שפורטוגל לא מצליחה לסכן את שערו של סילסן, טרם בעטה לעברו, אלא שההולנדים הם שתוקפים ושווים שער נוסף. הפעם לופס נאלץ לספק זינוק וירטואוזי כדי למנוע מכדור שנגח ממפיס דפאי לחדור לרשת.



לופס מתעופף ומונע שער נוסף מההולנדים (AFP)


דקה 45, 0:3 לנבחרת הולנד!
פשוט לא ייאמן. פורטוגל יורדת להפסקה ללא בעיטה אחת למסגרת ועם שלושה כדורים ברשת. מי שנעץ מסמר נוסף הוא הבלם וירג'יל ואן דייק, שבעט מקרוב הורדת כדור עם הראש של מתיאס דה ליכט, שרושם בישול שני.



CR7 ונבחרתו מושפלים בג'נבה (AFP)


דקה 61, פורטוגל בעשרה שחקנים: המגן ז'ואאו קנסלו ספג כרטיס צהוב שני ואדום, שהותיר את חבריו בעשרה שחקנים. כניסה מיותרת של המגן בפעם השנייה הערב.


דקה 62: נבחרת פורטוגל העבירה הילוך ברבע השעה הראשונה בחצי השני ואילצה את סילסן להידרך, אבל לא היה צורך בשום הצלה מצדו. כנראה שהירידה באיכות המשחק שעממה גם את האוהדים, שכמה מהם, אוהדי פורטוגל יש לציין, פרצו לכר הדשא ורצו לעברו של כריסטיאנו רונאלדו ואחד מהם אף הספיק לעשות איתו "סלפי". הכוכב הגדול לא נראה כמי שכל כך אהב את ההתרחשות.

No es solo ir a abrazar a su ídolo, es ir a abrazar al mejor jugador del mundo. Hasta beso le dieron a Cristiano Ronaldo ⚽. pic.twitter.com/WTWPYcN1d6

— FanDelRealMadrid (@Abraham_Gomez13) 26 במרץ 2018

דקה 68: גם כריסטיאנו רונאלדו הוחלף על ידי פרננדו סנטוס, מנגד גם ההולנדי רונלד קומאן החל לבצע חילופים. מרגיש שכולם מחכים לשריקת הסיום.


דקה 78: ג'סטין קלייברט הצעיר, בנו של חלוץ העבר האגדי פטריק, עלה להופעת בכורה במדי האורנג'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי