גבר, בטוח שאתה הולך לצפות במונדיאל הזה כמו שצריך?

כדורגל עולמי
כדורגל עולמי | שאטרסטוק

יש כאלה שיצפו במונדיאל, ויש כאלה שיצפו במונ-דיליי

(גודל טקסט)

חשיפה: המון אוהדי כדורגל הולכים להתבאס מהמונדיאל הזה
זה קורה כל ארבע שנים. פעם המשפט הזה היה רלוונטי גם לבחירות בישראל, אבל בעשור האחרון המסורת הזאת קצת השתבשה. אז עזבו עכשיו פוליטיקה, כי אנחנו כאן כדי לדבר על הדבר המשמח ההוא שקורה כל ארבע שנים: המונדיאל. האמת היא שקשה לחשוב על עוד אירועים בינלאומיים שמצליחים לרתק כל כך הרבה אנשים מכל כך הרבה פינות בעולם, ועוד למשך חודש רצוף. נכון, גם האולימפיאדה משלהבת מאות מיליונים ברחבי העולם, אלא ששם למעט מספר ימים ספציפיים (וענפים ממש ממש ספציפיים), התחרויות משמשות אצלנו כסוג של שומר מסך תזזיתי. חוץ מזה, בגלל שמדובר בטורניר שנמשך כל כך הרבה זמן, אוהדי הכדורגל בעולם יכולים לחוות אותו בהמון דרכים שונות. הנה כמה מהדרכים הכי נפוצות לעשות את זה, כולל חלוקה ליתרונות וחסרונות:

כדורגל עולמי
רוצים ליהנות מחוויית הצפייה המושלמת? כנסו הנה


מהיציע

עד לפני כמה שנים הישראלים היחידים כמעט שזכו לראות את משחקי המונדיאל מגובה הדשא או מקסימום ממעלה הטריבונה, היו עיתונאים וצוותי שידור שנשלחו לסקר את הטורניר. רק שמאז הועפו מיליונים של חתיכות קונפטי לאוויר מעל לאצטדיונים והיום יש לא מעט תיירי כדורגל ישראלים שמקפידים לשריין לעצמם כיסאות שיאפשרו להם לספור לרונאלדו את השערות ברגליים. סתם, אנחנו די בטוחים שהוא מגלח.

הפלוס: ובכן, זה די ברור. אתה חווה את כל הסיפור מרחק מטרים ספורים מהדשא, כולל השירה ביציעים, האוהדים הססגוניים מסביבך והנקניקייה של המחצית במזנון. שלא לדבר על הסרטונים והתמונות שתוכל להפיק ולהפיץ כדי לאכול לכל מי שאתה מכיר את הלב.

המינוס: בגדול, המינוס בבנק. כי לטוס למונדיאל, ולא משנה איפה הוא מתקיים – זה לא סיפור זול. הטיסות יקרות, המלונות יקרים, הכרטיסים למשחק – הכל יקר. חוץ מזה, תמיד קיים הסיכוי שתיפול על משחק משמים, או גרוע יותר – שתיקלע למהומת חוליגנים ותצטרך להתפלל שביטוח הנסיעות שלך כולל כיסוי מלא במקרה של פגיעה מכיסא מתעופף.

כדורגל עולמי
צפו במונדיאל הזה כמו שצריך. כאן תוודאו את זה

בפאב
העניין הזה של לצפות במשחקי כדורגל ביחד עם עוד כמה עשרות אנשים וכמה מאות ליטרים של בירה הולך ותופס תאוצה כל הזמן. בתקופת המונדיאל גם מסעדות ברים ופאבים שהבעלים שלהם לא מבדיל בין כדורגל לכדורמים, נוהגים להציב מסך ענק, ולהציע תפריט משקאות אטרקטיבי, כדי שתבואו לראות את המשחק אצלם.

הפלוס: ובכן, לראות משחק עם עוד המון אנשים שאתה לא מכיר זה הכי קרוב שאפשר לחוויה של צפייה מהיציע, ואין ספק שגם האפשרות ללוות כל גול עם חצי מהחבית זה משהו שאפשר להתרגל אליו.


המינוס
: לא בטוח שתראה את המשחק. או שתראה אותו כמו שצריך. כי כשמדובר בחלל מלא בעשרות אוהדי כדורגל, חלקם בדרגות שונות של גילופין, כמעט בכל רגע נתון מישהו יקום ויסתיר לך, מישהו אחר יקפיד לפרשן לך את המשחק באוזן מבלי שתבקש, ועוד מישהו ישפוך עליך חצי כוס כי הוא פשוט לא יכול להישאר אדיש אחרי ההחמצה הזאת.

רוצים להרגיש על הדשא בלי לקום מהספה? התקדמו עכשיו

כדורגל עולמי

בבית
טוב, כנראה שרובנו נראה בסוף – כמו תמיד – את המונדיאל הזה מהבית. חלק מהמשחקים נראה עם חבר או שניים, חלק עם סלון מלא, וחלק לבד. רק אנחנו והגרעינים.

הפלוס: קודם כל, אין כמו משחק בית. מעבר לכך, אם התארגנת מראש על הממיר הטלוויזיוני הנכון, כל משחק יכול להפוך מבחינתך לאירוע ספורט ענק. חברת HOT למשל מציעה חווית מונדיאל מושלמת, בזכות ממיר ה-Fiber שלה שמאפשר צפייה באיכות שידור 4K, ביחד עם אפליקציית sport master הייחודית שיודעת להזרים בזמן אמת למסך את הנתונים הסטטיסטיים הרלוונטיים + עדכונים חמים ממשחקים אחרים.

המינוס: כאמור, תלוי בממיר שלך. נכון להיום יותר מדי ישראלים הולכים לצפות במשחקי הגביע העולמי רק אחרי ספויילר מבאס מהשכנים שלהם. ככה זה כשחוויית המונדיאל הופכת אצלך למונדיליי, בגלל ה-דיליי המרגיז שבו התוכן מגיע לטלוויזיה שלך. רק המחשבה על שער מכריע שמגיע אליך בזמן שהשכן ממול כבר בהילוך החוזר הרביעי, מספיקה בשביל לבאס אותנו ברמה של הדחה כואבת כבר בשלב הבתים. למעשה, בתוכנית "הצינור" בערוץ 10 ערכו לפני מספר חודשים בדיקה בשטח כדי לבדוק איך מרגישים הפערים האלה. תחקירני התכנית התפצלו לארבעה בתים שונים שבכל אחד מהם חיבור לספק טלוויזיה אחר, כדי לצפות במשחק כדורגל שהועבר בשידור ישיר. הבדיקה העלתה שמנויי HOT צפו בשערים שהובקעו במשחק לפני כולם, שניות ספורות לפני הצופים שהיו מחוברים ל-Yes. אוהדי הכדורגל שצפו במשחק דרך הממיר של סלקום נאלצו לחכות כ-30 שניות נוספות לפני שצפו בכדור מפרפר ברשת, ואילו צופי פרטנר טי.וי חיכו כמעט 45 שניות. אם זה כשלעצמו לא נשמע לכם מספיק מבאס, קחו בחשבון שלפעמים הודעות הפוש מאתרי הספורט למיניהם עדכנו את צופי סלקום ופרטנר על המתרחש במשחק, לפני שהם חזו צפו בכך בטלוויזיה.

הכתבה בשיתוף: חברת הוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי