מקליש: "מטעויות כמו נגד בלגיה אפשר רק ללמוד"

אלכס מקליש
אלכס מקליש | Gettyimages

מאמן סקוטלנד התייחס לתבוסה 4:0 לבלגיה וגם למשחק הבכורה בליגת האומות מול אלבניה: "יהיה מאסיבי". בתקשורת המקומית נכתב שהתבוסה תפגע במורל. מרטינס: "זה היה מבחן מושלם, אבל רק משחק ידידות". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
 במקביל להפסד של נבחרת ישראל באלבניה, יריבתה הבאה בליגת האומות, סקוטלנד, הובסה 4:0 בגלזגו על ידי בלגיה. למרות שיהיו מי שיראו בכך סיבות לאופטימיות עבור החבורה של אנדי הרצוג, אך אסור לשכוח שמדובר באחת הנבחרות הטובות בעולם שסיימה במקום השלישי במונדיאל האחרון ברוסיה שלקחה ברצינות את משחק הידידות וחסרו לה כמה שחקנים.


מאמן סקוטלנד, אלכס מקליש, לקח על עצמו את האחריות לתבוסה במשחקו הראשון על הקווים, אבל טען שלא היה משחק בצורה שונה אם הייתה לו הזדמנות למשחק חוזר. רק 20 אלף צופים הגיעו להאמפדן פארק, וראו את ההפסד הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים של הסקוטים אחרי פרו, מקסיקו ובלגיה. "בטוח שאראה גם דברים טובים אחרי המשחק כי עבורי לא הכל מדובר בסטטיסטיקות. המשחק הבא נגד אלבניה יהיה מאסיבי עבורנו", הוסיף מקליש.


ב"דיילי רקורד" נכתב שבלגיה קרעה לגזרים את סקוטלנד והייתה אחראית להפסד הכי גבוה שלה זה 45 שנים, מאז ההפסד 5:0 הביתי לאנגליה ב-1973. השדים האדומים, בהובלת אדן הזאר שגם כבש שער נהדר, אומנם רמסו את סקוטלנד, אבל לא יכולים להוות דוגמה לישראל שרחוקה ממנה כרגע שנות אור בכל הקשור ליכולת על המגרש. בעיתון נכתב שהתבוסה תזיק למוראל לקראת המשחק הראשון של סקוטלנד בליגת האומות ביום שני בהאמפדן פארק נגד אלבניה, שמגיע כידוע במומנטום חיובי אחרי ה-0:1 על ישראל.


עוד נכתב ב"רקורד" ששג'ון מקגין, צ'רלי מולגרו וריאן ג'ק היו מרושלים במשחקם ונתנו לבלגים לשים את החרב על צווארם עם שלוש טעויות קשות שגרמו לשערים של היריבה, אבל מקליש טוען שהוא מרוצה מיכולת המשחק של שחקניו ובטוח שהם ילמדו מהר לשמור על התקווה לעלות ליורו 2020, למרות שספיגת השערים הרבה גרמה לשחקניו לזחול במגרש והם ביצעו טעויות קשות בהגנה.


5 talking points as Alex McLeish's sorry side ripped to shreds in Hampden horror show https://t.co/vrTptgjWm7pic.twitter.com/45g01ge3To

— Daily Record Sport (@Record_Sport) September 7, 2018

"השערים של בלגיה היו מתנה נפלאה של ההגנה שלנו", אמר מקליש. "קיבלנו מכה, אבל זה משחק ידידות ועוד לא נגרם שום נזק ומחר בבוקר שוב נהיה אופטימיים. במחצית הראשונה היינו בסדר לפני שהם כבשו את השער הראשון. אם אתה עושה טעות אחת נגד נבחרת ברמה כזאת התוצאות הרסניות. עודדנו את השחקנים להתמסר הרבה עם הכדור, אבל הצעירים שלנו צריכים ללמוד ומהר. היו בהרכב שחקנים שרק החלו לשחק בשנה שעברה והם נתקלו בנבחרת עם כוכבי על שמשחקת ביחד כבר הרבה זמן. אנחנו צריכים כנראה לבחון את עצמנו נגד נבחרות בקליבר הזה כדי לדעת היכן אנחנו עומדים".


על המחצית השנייה אמר: "לצערי היה לנו אסף של טעויות. אולי אני אשם כי אמרתי לשחקנים להתמסר הרבה במחצית, אבל עדיין בא לתלוש את השיער מהראש כשאתה רואה איזה טעויות עשתה ההגנה. אלה טעויות קשות, אבל אני זוכר שכשחקן עשיתי טעויות וזה עשה לי המון טוב בהמשך. אתה לא יכול סתם להעביר את הכדור למעלה. בכדורגל הסקוטי אתה חייב לעשות דברים שונים היום ולהשתמש ביכולת שלנו עם הכדור ברגלים שלנו. אמרתי לשחקנים לא להתייאש מהדרך בה ניסו לשחק. מה שבטוח זה שגם הנבחרת הסקוטית הכי טובה בכל הזמנים הייתה מתקשה נגד הבלגים, אבל ככה אתה לומד".


קשר אסטון וילה ג'ון מקגין קיבל את הציון 7, שהיה הכי גבוה בנבחרתו ונכתב עליו ב"רקורד" שלמרות הטעות בשער ראשו,ן הוא ניסה לפחות לקבל את הכדור לרגל. בעיתון הכתב שלפחות בפתיחה סקוטלנד הרשימה כשהלכה צעד אחר צעד מול אוסף הכשרונות הכי גדול בעולם היום.


בצד השני, מאמן בלגיה רוברטו מרטינס היה מרוצה מהיכולת של השדים האדומים: "זה היה משחק מבחן מושלם עבורנו לקראת איסלנד ביום שלישי בליגת האומות. המשחק הבא קובע ואיסלנד נבחרת שונה לחלוטין. זה היה משחק ידידות בלבד. היינו מאוד יעילים. יש לנו שחקנים שעושים את ההבדל. מקליש מנסה ליצור נבחרת חדשה ואנרגטית עם שחקנים צעירים וזה ייקח לו זמן". בלם מנצ'סטר סיטי וינסנט קומפני אמר אחרי המשחק: "המונדיאל היה רק צעד בהתפתחות שלנו. יש לכולנו עדיין מוטיבציה גדולה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי