כריסטיאנו רונאלדו: "יום יבוא ולא אוכל לייצג את פורטוגל"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images

רגע אחרי הזכייה בליגת האומות, הקפטן שזכה בתוארו ה-29 השיב לביקורות העיתונאים והצהיר: "אני לא שחקן נצחי, אבל עוד יש זמן". המאמן פרננדו סנטוס: "תודה לאלוהים, המחויבות מנצחת". ברנרדו סילבה נבחר למצטיין

(גודל טקסט)
כמעט שלוש שנים אחרי שפורטוגל חגגה את התואר הראשון בתולדותיה כשהניפה את גביע אירופה, אמש (ראשון) היא זכתה להניף גביע נוסף והפעם בביתה, לעיני אצטדיון מלא בפורטו, כשהכניעה 0:1 את הולנד והפכה לנבחרת הראשונה שזוכה בליגת האומות, המפעל השני בחשיבותו לנבחרות של אופ"א. 15 שנה לאחר ההפסד בגמר היורו הביתי מול יוון – אפשר לומר שהמעגל נסגר.


מפעל משני או לא, בנוסף ל-50,000 האוהדים שנכחו בדראגאו של פורטו, מאות אלפים יצאו לרחובות בפורטוגל כדי לחגוג את הזכייה משערו של גונסאלו גדש כעבור 60 דקות במפגש מול האורנג', שנעלו את הרחבה הודות לוירג'יל ואן דייק ומתיאס דה ליכט, אבל בסופו של דבר נכנעו לבעיטה של שחקן ולנסיה מחוץ לרחבה. גדש כבש שער ראשון מזנה שנה שלמה, בדיוק בזמן. הוא סיים עונה ארוכה וקשה מבחינתו בצורה הטובה ביותר, כשאחרי פציעות רבות והקושי להתמודד עם הטייטל "השחקן היקר בהיסטוריה של ולנסיה", הוא זה שהביא לפורטוגל את התואר.


קשר מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה נבחר למצטיין הטורניר למרות ההצגה של כריסטיאנו רונאלדובחצי הגמר נגד שווייץ, אבל CR7, קפטן הסלסאו, זכה למירב תשומת הלב אחרי שזכה בתוארו ה-29 בקריירה והשיב לביקורות של התקשורת בפורטוגל: "אני רוצה להודות להם על התמיכה, כי היא הייתה קריטית עבורנו והרגשנו שהיא נותנת לנו את האנרגיות כדי לשחק טוב יותר. היו שינויים ודורות מתחלפים, אתם יודעים", המשיך כריסטיאנו, "אני שומע שהשדרים לא מאמינים בנו ואומרים שאנחנו לא משחקים טוב, זה מאוד מבלבל אותי לראות פורטוגלים מגיבים ככה. זה נותן לנו כוח והראינו שאנחנו נבחרת מצוינת".



רונאלדו עם הגביע השני שלו בנבחרת (GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images)


על עצמו אמר CR7: "אני שמח, זה תמיד מסב לי אושר להגיע לנבחרת וככל שיהיה לי את הכוח ואהיה חזק, תמיד אייצג את פורטוגל. אני מרגיש טוב ואני בבית, אז תמיד אתן את הטוב ביותר שלי לפורטוגל. תודה רבה לכולם על התמיכה, אנסה תמיד להחזיר לכם עם שערים. יבוא יום ולא יהיה לפורטוגל את כריסטיאנו רונאלדו, אני לא שחקן נצחי, אבל יש עוד זמן עד אז". בהמשך, כרגיל, התייחס גם לכדור הזהב: "מה עוד אפשר להגיד, מה אני יכול לעשות יותר?".


ברנרדו סילבה חגג תואר ראשון במדי הנבחרת: "אני מאוד שמח וגאה לזכות בתואר ראשון עם המדינה, זה היה סיום מבריק לעונה הזו מבחינתי. עכשיו בהחלט הגיע הזמן לנוח ולחזור לעונה הבאה עם כוחות מחודשים. אני לא זוכר מי מסר לי את הכדור אבל זה היה נהדר, הפתענו אותם במהלך מהיר. שמעתי את גדש צועק: 'ברנרדו!', לא ממש ראיתי היכן הוא, אבל מסרתי את הכדור הצידה והוא בעט נהדר!".


המאמן פרננדו סנטוס סירב לדבר על שחקנים ספציפיים ואמר בסיום: "תודה לאלוהים שאנחנו ממשיכים לעמוד במטרות שלנו. הזכייה הזו היא תוצאה של עבודה קשה מצד השחקנים. תמיד אמרתי להם שאפשר לזכות בתואר, אפילו שפגשנו יריבות מצוינות. השחקנים שלי עשו עבודה פנטסטית, הם מחויבים ומאמינים בי. לא תמיד דברים עובדים בצורה מושלמת, אבל הם תמיד מחויבים והבנתי שזו הדרך הכי טובה כדי לנצח משחקים".



גונסאלו גדש וברנרדו סילבה (Jan Kruger/Getty Images)


גם ראש ממשלת פורטוגל אנטוניו קושטה מיהר לברך את הסלסאו על תואר שני בשלוש שנים: "זכינו בליגת האומות בפעם הראשונה והודות לנבחרת יום העצמאות (שחל ב-10.6) נפתח כמה שעות מוקדם יותר". נשיא המדינה, מרסלו רבלו דה סוזה: "מעולם לא ציפיתי לכך, שלא לדבר על כך שאני כנשיא נוכח בשני ההישגים האלה שלנו (יורו 2019 וליגת האומות 2019). זה מבריק עבורנו. היום הלאומי של פורטוגל (10 ביוני) התחיל שעתיים קודם לכן!"


לואיס פיגו, אחד השחקנים הגדולים בתולדות הנבחרת, מיהר לפרסם תמונה מהחגיגות וכתב: "ברכות לנבחרת פורטוגל על הישג גדול נוסף, גאווה גדולה ושמחה גדולה לכולנו, הפכתם אותנו למאושרים!". מברך נוסף היה אדר, החלוץ שהעניק לפורטוגל את אליפות אירופה ב-2016 בגמר נגד צרפת בו כבש את השער היחיד בדקה ה-109: "זהו יום חג היום", כתב באינסטגרם. 


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amanhã é feriado c******! Parabéns!!

A post shared by Eder Lopes (@ederlopesoficial) on




 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parabéns a toda a equipa @portugal por mais uma grande conquista um grande orgulho e uma grande alegria para todos nós!! ❤️ congratulations to all the team @portugal so proud and happy!!!

A post shared by Luís Figo (@luis__figo) on






בכלי התקשורת פרגנו גם כן. "פורטוגל שולטת באירופה", נכתב ב"מארקה" הספרדי. "גדש התחפש לכריסטיאנו ועשה את מה שהקפטן שלו תמיד עשה כל כך טוב, בדךר לתואר שני בהיסטוריה". "המלכים של אירופה", זו הייתה הכותרת של ה"אס", שם נכתב שוויליאם קרבאליו שיתק לחלוטין את פרנקי דה יונג. ב- 'א-בולה' הפורטוגלי נכתב: "אירופה שלנו"', עם אזכורים לגדש וסילבה, "פורטוגל שלטה במגרש כמעט בכל המשחק, יצאה להתקפות מהירות ולמרות שלא היו הרבה הזדמנויות – היא אלופה בלנצח משחקים כאלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי