בדרך למהפכה? פיפ"א שוקלת לקיים את המונדיאל כל שנתיים

פלורנטן פוגבה עם פול פוגבה
פלורנטן פוגבה עם פול פוגבה | Gettyimages

אלחנדרו דומינגס, נשיא קונמבול (פדרציית הכדורגל של דרום אמריקה) וסגן נשיא פיפ"א, חשף שהארגון תומך ברעיון שיכול להרעיד את עולם הכדורגל, זאת ככל הנראה בשל מלחמות מול אופ"א שמחזיקה בשני טורנירים גדולים

(גודל טקסט)

אלחנדרו דומינגס, נשיא קונמבול (פדרציית הכדורגל של דרום אמריקה) וסגן נשיא פיפ"א, חשף שהארגון שוקל לקיים את המונדיאל פעם בשנתיים במקום כל ארבע שנים. הרעיון הוצע בעבר על ידי נשיא פיפ"א הקודם ספ בלאטר, אבל הוא לא זכה לתמיכה מספיק גדולה. כיום ההתאחדות של דרום אמריקה שינתה גישה והיא תומכת ברעיון דבר שיכול להוביל לרעידת אדמה בכדורגל העולמי.

הדבר נובע ממלחמות בין בין שני ארגוני הכדורגל הגדולים בעולם פיפ"א ואופ"א. למרות שטורניר "ליגת האומות" נתפס בחוגים מסוימים כמיותר, נראה שהוא מטריד מאוד את פיפ"א בגלל שכעת לאירופה יש שני טורנירים גדולים. גם אליפות אירופה וגם ליגת האומות. לעומת זאת פיפ"א מארגנת טורניר רק פעם ארבע שנים. החל ממונדיאל 2026 ישתתפו בגביע העולמי 48 נבחרות ולא 32 כיום, אבל הדבר עדיין לא מספק את פיפ"א.

דומינגס אמר שאם יש הזדמנות לשחק יותר פעמים במפעל הכי גדול בעולם הוא תומך בכך. "אני אף פעם לא אומר לא, אני תמיד אומר למה לא?", הגיב כשנשאל בקשר לאפשרות שגביע העולם ייערך אחת לשנתיים והסביר: "תמיד תמכנו בליגת אומות עולמית ולא רק אירופית והצענו מפעל כזה לפיפ"א. אפשר גם פשוט לקיים את המונדיאל בכל שנתיים. במקום שליגת האומות תהיה באמצע, אנחנו נקדם את הרעיון שגביע העולם ייערך אחת לשנתיים".

לדברי הנשיא: "אם נישאר בפורמט הישן הרבה כדורגלנים לא יוכלו לשחק יותר משני מונדיאלים בקריירה שלהם. אנחנו רואים כאן הזדמנות לתת להם לשחק יותר פעמים בטורניר הכי יוקרתי שיש לכדורגל להציע. פיפ"א פשוט צריכה להחליט או להוסיף ליגת אומות עולמית כל שנתיים או להחליט על מונדיאל בכל שנתיים".


גריזמן ואמבפה עם גביע העולם ברוסיה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי