אתם בחרתם: באיירן מינכן היא קבוצת השנה באירופה

באיירן מינכן קבוצת השנה | ספורט1 / Getty Images

דרך חמישה תארים, 91% הצלחה והפסד אחד בלבד בכל המסגרות, הבאוורים הוכיחו שאין אף קבוצה ב-2020 שמסוגלת להתחרות עמה, גם לא ליברפול שנבחרה במקום השני. ברצלונה היא הקבוצה המאכזבת, שאלקה אחריה

(גודל טקסט)

בשנת 2020 הכדורגל האירופי זכה לצפות באחת הקבוצות הכי דומיננטיות שהיו מאז ומעולם. באיירן מינכן שלא הורידה את הרגל מהגז החל מחודש ינואר עד לדצמבר, זכתה בחמישה תארים שונים, שמרה על 91% אחוזי הצלחה בכל המסגרות ונוצחה פעם אחת בלבד. כל זאת מקנה לה כמובן גם את תואר קבוצת השנה בזכות 74% מקולות הגולשים של ספורט1.

במקום השני, בפער עצום מבאיירן מינכן, מופיעה ליברפול (9% מהקולות) שהשיגה אליפות ראשונה לאחר 30 שנה ואחת המרשימות בתולדות הפרמיירליג עם 99 נקודות. במקום השלישי נמצאת מילאן (6%) ששינתה את פניה ב-2020 מאז הגעתו של זלאטן איבהרימוביץ' וכנגד כל הסיכויים, מוליכת את טבלת הסרייה א' ובמקום הרביעי ניצבת אלופת ספרד ריאל מדריד (5%).

לקבוצה המאכזבת של השנה הייתה אפילו "תחרות" קלה יותר משל באיירן מינכן. ברצלונה, שסיימה לראשונה מאז 2008 ללא תואר, פיטרה שני מאמנים, חטפה שמינייה מבאיירן והשאירה את הכוכב הגדול ליאו מסי בעל כורחו, קיבלה כ-80% מההצבעות, בעוד שאלקה שניצחה רק משחק ליגה אחד בשנת 2020 נותרה במקום השני עם 6% מהקולות. מנצ'סטר סיטי שאיבדה את תואר האליפות והודחה ברבע גמר ליגת האלופות על ידי ליון, סוגרת את הפודיום הלא ממש מכובד עם 5% מההצבעות.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | M. Donato/Getty Images for FC Bayern

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי