אוהדי ליון חגגו ברחובות, דמבלה: "אסור להספיד אותנו"

שחקני ליון חוגגים | Alex Livesey - Danehouse/Getty Images

הצרפתים השוו את שיא המועדון עם ההעפלה לחצי הגמר לראשונה מ-2010, האוהדים הדליקו אבוקות ברחובות. החלוץ שעלה כמחליף והיה הגיבור: "שמח שעשיתי את ההבדל, לא קל לפתוח על הספסל". "משוגע לחלוטין", נכתב בתקשורת

קבוצות: ליון
(גודל טקסט)

ליון היא עוד הוכחה עד כמה הכדורגל מפתיע ולא צפוי. דווקא בעונה קשה בה סיימה במקום השביעי בליגה הצרפתית, הנמוך ביותר שלה בעשרים השנים האחרונות, וכששיחקה רק משחק רשמי בודד מאז הקורונה – הקבוצה של רודי גארסיה הצליחה להשוות את הישג השיא של המועדון, עם ההעפלה לחצי גמר ליגת האלופות. לראשונה בתולדות הכדורגל הצרפתי – שתי נציגות יהיו בחצי גמר ליגת האלופות. אתמול (שבת) היא ניצחה 1:3 את מנצ'סטר סיטי אחרי שבשלב הקודם השאירה מאחור את יובנטוס. בעוד שלושה ימים תחכה לה באיירן מינכן, זו שהדיחה אותה ב-2010 באותו המעמד. אוהדי ליון שמו בצד את הקורונה ויצאו בטירוף לחגוג ברחובות בלי שמירה על ריחוק חברתי כמובן, על אף העלייה המדאיגה במספר החולים בצרפת. היו שם חולצות, צעיפים, רימוני עשן.

הכוכב, כמובן, היה מוסא דמבלה המחליף שעלה מהספסל והבקיע פעמיים. בתזמון מצוין הוא כבש את שערי הבכורה שלו באירופה העונה. יש לו ארבעה שערים בשלוש הופעות נגד הסיטיזנס במפעל. בשאר 22 המשחקים במפעל הוא כבש רק שלושה שערים. ליון עצמה רשמה משחק שלישי נגד סיטי ללא הפסד, הרקורד הטוב ביותר של יריבה במפעל נגד האנגלים.

"פשוט מדהים", נכתב בשער "לאקיפ". "משוגע לחלוטין", הוסיפו ב"פראנס פוטבול". "עוד הישג מדהים של ליון שלא עצרה אחרי שחיסלה את כריסטיאנו רונאלדו ויובנטוס. הדו-קרב בין צרפת וגרמניה מתחיל ואנחנו מאמינים שהכל אפשרי!", נכתב. המאמן גרסיה זכה לשבחים על העמידה הטקטית של קבוצתו. חוסאם אאור זכה למחמאות בתקשורת. "הוא היה בכל מקום, גם בהגנה וגםב התקפה, והיה מעורב בשני השערים האחרונים, לא פלא שכל הגדולות רודפות אחריו", נכתב על הקשר בן ה-22 שגם ענד את סרט הקפטן לאחר שממפיס דפאי הוחלף.

המאמן רודי גארסיה אמר לאחר המשחק: "אני גאה בשחקנים שלי, האמנו בעצמנו, ידענו שאנחנו משחקים נגד קבוצה גדולה, אבל עשינו תוצאה גדולה. זה הגיע בראש ובראשונה בזכות רוח הצוות. ראינו את כולם תומכים אחד בשני ועוזרים זה לזה". על דמבלה: "זו הייתה אכזבה גדולה עבורו לא לפתוח בהרכב, אבל הבטחתי לו שהוא יהיה חשוב מאוד כשייכנס למשחק. הישועה הגיעה מהספסל, כפי שהיה בשני רבעי הגמר הקודמים ששוחקו".

המאמן סיפר איך נערך לקבוצה של גווארדיולה: "ידענו שפפ יכול לבשל משהו חדש ולהפתיע ואולי לסבך אותנו, היינו מוכנים לכל תרחיש אבל לדעתי ניצחנו בקרב הטקטי. שלטנו היטב במה שקרה גם אם נאלצתי לבצע שינויים. כשאני רואה את השמחה בחדר ההלבשה אני אומר לעצמי שצדקתי. זה לא הזמן לדבר על באיירן".

דמבלה עצמו אמר: "זה היה משחק מורכב נגד קבוצה חזקה מאוד. תמיד עצוב עבור שחקן לפתוח על הספסל אבל אני שמח שעשיתי את ההבדל, הבטחתי לתת את כל-כולי. רוח הקבוצה השתנתה, אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה נהדרת. אסור להספיד אותנו מהר מדי".

מקסוול קורנט שכבש את השער הראשון: "אם הגענו לאן שהגענו זה לחלוטין לא בגלל המזל. עבדנו מאוד קשה באימונים כדי שנהיה טובים במשחקים הגדולים והתחרותיים. אפשר היה לראות שהיו לנו אנרגיות מטורפות. אנחנו שמחים שהמאמץ הגדול השתלם אבל יש לנו עוד שני משחקים". למעשה, כבר לאחר השער שלו אפשר היה להרגיש שהצרפתים בטוחים. ב-47 הפעמים הקודמות בהן ליון הובילה בהפסקה בליגת האלופות – היא לא הפסידה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי