באיירן שווה למילאן, לבנדובסקי וגנאברי עקפו את רונאלדו ובייל

שחקני באיירן מינכן חוגגים | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

הבווארים העפילו לגמר ליגת האלופות/גביע אירופה בפעם ה-11 בתולדותיהם, נחותים רק מריאל מדריד. הצמד של הגרמנים היה מעורב ב-25 שערים במפעל, לעומת 23 של הבלאנקוס. וגם: התקדים. כל המספרים מחצי הגמר

(גודל טקסט)

* באיירן מינכן העפילה לגמר ליגת האלופות/גביע אירופה בפעם ה-11 בתולדותיה (ולראשונה מאז הטרבל בעונת 2012/13) בדיוק כמו מילאן. רק ריאל מדריד (16 העפלות לגמר) מקדימה אותה.

* השער הראשון של סרג' גנאברי היה ה-40 של באיירן מינכן העונה בליגת האלופות. רק שלוש קבוצות עשו זאת בעבר: ריאל מדריד (2013/14) וליברפול (2017/18) עם 41 שערים וברצלונה עם 45 כיבושים בעונת 1999/00. הבווארים, מנגד, עשו זאת בעשרה משחקים בלבד. בסיום המשחק כבר היו לקבוצה 42 שערים.

* באיירן מינכן השוותה את השיא של ברצלונה העומד על עשרה ניצחונות ברציפות בליגת האלופות. הבווארים ניצחו העונה בכל משחקיהם במפעל, בין היתר: 2:7 על טוטנהאם בחוץ, 1:4 על צ'לסי בבית וכמובן 2:8 על ברצלונה.

שחקני באיירן מינכן. לא מפסיקים לשבור שיאים | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

* רוברט לבנדובסקי כבש משחק תשיעי ברציפות בליגת האלופות והשתווה לרוד ואן ניסטלרוי (2003) במקום השני בכמות המשחקים הרצופים בהם שחקן מצליח למצוא את הרשת בצ'מפיונס. כריסטיאנו רונאלדו ראשון עם 11 משחקים רצופים (2018).

* השער של לבנדובסקי גם העלה אותו ל-15 שערים בעונה אחת בליגת האלופות. רק אחד כבש יותר ממנו בעונה אחת, ואתם לבטח יכולים לנחש שזה כריסטיאנו רונאלדו, שכבש 15 שערים ויותר בשלוש עונות שונות.

* זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה של ליגת האלופות ששתי יריבות בשלב חצי הגמר החליפו מאמן באמצע העונה. האנזי פליק החליף את ניקו קובאץ' בעוד רודי גארסיה הגיע על חשבונו של סילביניו.

* רוברט לבנדובסקי (15 שערים העונה במפעל) וסרג' גנאברי (9 שערים) הם הצמד הפורה ביותר של ליגת האלופות איי פעם. הם דחקו מהפסגה את כריסטיאנו רונאלדו (17) וגארת' בייל (6) שכבשו 23 שערים בעונת 2013-14. הגרמני, אגב, כבש את כל שעריו במשחקי החוץ\מגרש נייטרלי

* זה היה הניצחון ה-19 ברציפות של באיירן מינכן ומשחק ה-29 שלה ללא הפסד – 28 ניצחונות ותיקו אחד בכל המסגרות. האחרונה שהצליחה לעצור את באיירן היא לייפציג שסחטה תיקו מאופס בחודש פברואר.

* עם ההדחה של ליון בחצי הגמר, רודי גארסיה לא הצליח להשתוות לדידייה דשאן שהוא המאמן הצרפתי היחיד שהגיע לגמר ליגת האלופות עם קבוצה צרפתית – בעונת 2003/04 מונאקו אותה אימן הדיחה את ריאל מדריד וצ'לסי בדרך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי