פליק: "בנובמבר לא כיבדו אותנו", לבנדובסקי: "אל תפסיקו לחלום"

האנזי פליק
האנזי פליק | Julian Finney / UEFA / Handout/Anadolu Agency via Getty Images

מאמן באיירן מינכן, שפתח את העונה כעוזר, החמיא: "יש לנו את השוער הטוב בעולם, קומאן יצא מהצל של רובן וריברי". וגם: דייויס מעורר השראה, קוטיניו עם הראש בברצלונה. הבוקר שאחרי הזכייה באליפות אירופה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

זה נכון שליגת האלופות הוכרעה העונה בטורניר מיוחד בליסבון, ללא קהל ובלי משחקי גומלין בשלבי הנוק-אאוט למעט שמינית הגמר, אבל קונצנזוס כמו באיירן מינכן הנוכחית ספק אם היה בשנים האחרונות. אלופה שניצחה את כל 11 משחקיה העונה במפעל והיא הראשונה לעשות זאת, שניצחה 33 מתוך 36 המשחקים האחרונים בכל המסגרות מאז השינוי על הקווים ואחרי שזכתה בליגה הגרמנית ובגביע בסטייל, היא אלופת אירופה בפעם השישית בתולדותיה.

נזכיר כי רק לפני כשנה, בקיץ 2019, הגיע פליק לבאיירן מינכן כעוזרו של ניקו קובאץ'. לפליק יש ברזומה שמונה שנים עם יואכים לב בנבחרת גרמניה והוא היה שותף לזכייה במונדיאל 2014, אך על הקווים הוא לא עמד כמאמן ראשי במשך 15 שנה. הכל השתנה בנובמבר, אז פוטר קובאץ', באיירן מינכן שהייתה אז במקום הרביעי הסתערה מחדש על הבונדסליגה וסיימה את העונה עם טרבל היסטורי. ופליק, הוא יכול להתגאות בעונת הבכורה הטובה ביותר של מאמן בהיסטוריה, עם 33 ניצחונות מתוך 36 משחקים, 116 שערי זכות, רק 26 שערי חובה וכמובן שלושה תארים בארון הגביעים, כולל "הגביע בעל האוזניים הגדולות" ששב לבוואריה אחרי שבע שנים.

בסיום אמר פליק: "לא הצבתי לשחקנים דד-ליין עד מתי לחגוג, כעת זה הזמן שלהם לחגוג. לא יודע מתי החגיגות יסתיימו. רבים תהו כיצד באיירן מינכן תגן מול התקפה נפלאה כמו של פריז סן ז'רמן ואני חושב שעשינו עבודה מעולה בנושא הזה. היה נהדר לראות אותנו הערב".

גיבור המשחק, קינגסלי קומאן שכבש את שער הניצחון ב-0:1 בגמר, הפך לשחקן השני הכי צעיר בשנות האלפיים שזוכה בתואר מצטיין הגמר, כי היחיד שהיה צעיר יותר היה ליאו מסי שזכה בתואר בשנת 2011 כשהוא בן 23 בלבד. אחרי המשחק סיפר הצרפתי, אקס פ.ס.ז' עד 2014: "אני מאושר, זה ערב שלא אשכח לעולם – לא אני, לא המועדון ולא האוהדים. כמובן שרציתי שיהיה לי משחק טוב, לא רק כי זה נגד פ.ס.ז', אלא כי אני מאה אחוז באיירן. עצוב לי בשביל פריז, כי בכל זאת משם אני בא. זה היה גמר מטורף".

פליק גם החמיא לקומאן: "אולי העונה הוא סוף-סוף יצא מהצל של פרנק ריברי ואריאן רובן. יש לו כישרון יוצא מן הכלל והוא גם הוכיח שהוא מסוגל להבקיע שערים".

עוד אחד מגיבורי הניצחון הוא מנואל נוייר, שהציג משחק משובח ותסכל את ניימאר ואמבפה שוב ושוב. השוער, שהפך לראשון במאה ה-21 ששומר על שער נקי גם בגמר מונדיאל וגם בגמר ליגת האלופות, כי בגמר 2013 נגד דורטמונד הוא ספג בניצחון 1:2, הוסיף: "קשה לתאר את ההרגשה עכשיו, זה אושר עילאי. זה חלום עבור כולנו. היינו מאוד רגועים בכל צורת המשחק שלנו, אבל אולי היה חסר לנו מעט ביטחון – בסוף זו הופעה אדירה של כולנו כקבוצה. בחיים לא היה לי כל כך כיף לשחק עם קבוצה".

גם לשוער פליק לא שכח להחמיא: "יש לנו את השוער הכי טוב בעולם, ששמר אותנו במשחק ברגעים קיטיים. זה היה משחק קצבי עם מצבים בשני הצדדים ומנואל שמר עלינו".

לסיום, המאמן גם נזכר בביקורות עלינו, עוד כשהיה מאמן זמני בתחילת החורף: "קראתי את הכותרות בזמנו ולא כיבדו אותנו אז, בכלל לא פחדו מאיתנו. בסוף זכינו בליגת האלופות ועשינו זאת בזכות", סיכם פליק.

אלפונסו דייויס, הקנדי בן ה-19 שבהחלט היה אחת ההפתעות הנעימות של העונה, בוודאי במשחקי ההכרעה בליסבון, סיפר על אליפות אירופה הראשונה שלו: "מאז שאני ילד אני חולם לעבור לאירופה ולזכות בליגת האלופות עם מועדון גדול כמו באיירן מינכן. אני רוצה לחלוק את הסיפור שלי עם אנשים, כי הוא מוכיח שאתה יכול להגשים כל מה שאתה מאמין בו וחולם עליו. אני מאושר להיות פה עם מדליית ליגת האלופות סביב הצוואר ועם הגביע ביד".

רוברט לבנדובסקי, שסיים את העונה עם 15 שערים וסיים כמלך שערים בכל המסגרות בהן באיירן מינכן שיחקה, בסך הכל 55 שערים העונה, אולי לא יזכה ב"נעל הזהב" מכיוון שהטקס לא ייערך השנה בעקבות נגיף קורונה, אבל בהחלט ניתן לומר שהוא היה המועמד המוביל לפרס. בסיום צייץ הפולני: "לעולם אל תפסיקו לחלום. אל תוותרו גם כשאתם נופלים. תעבדו קשה כדי להשיג את המטרות".

שניים שחגגו כהוגן, אבל כלל לא ברור אם יישארו בבוואריה גם בעונה הבאה, הם פיליפה קוטיניו שאמור לחזור לברצלונה ובסיטואציה דומה נמצא גם איבן פרישיץ' הקרואטי שהושאל מאינטר. קוטיניו סירב להתייחס לעתידו, במקביל לדיווחים שקומאן מעוניין להשאירו בקטלוניה, ורק אמר: "לא יודע לומר מה יהיה, חשבתי רק על הגמר עד עכשיו. אני חוזר לברצלונה ורוצה להצליח שם".

פרישיץ' אמר דברים דומים בנוגע לעתידו: "החוזה שלי באינטר עוד לא הסתיים, אדבר איתם ונראה מה צופן העתיד. כרגע אני לא יכול לומר דבר. יהיה לנו זמן לדבר ולקבל החלטות, כעת אני רוצה לחגוג עם החברים והמשפחה החל ממחר".

שחקן נוסף שצפוי לעזוב הוא טיאגו אלקנטרה, שבבאיירן מינכן אישרו כבר בחודש שעבר את רצונו לעבור ככל הנראה לליברפול. פליק סירב להתייחס לעתיד הקשר, אולם בימים הקרובים צפויות ליברפול ובאיירן לפתוח במו"מ ועל פי ההערכות ישולמו עבורו כ-30 מיליון יורו על ידי אלופת אנגליה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי