הכל פתוח: סביליה הובילה, הולאנד עם צמד ובישול קבע 2:3 לדורטמונד

ארלינג הולאנד חוגג בסביליה | Daniel Gonzalez Acuna/picture alliance via Getty Images

סוסו העלה את האנדלוסים ליתרון אחרי שבע דקות, אך ילד הפלא הנורבגי סידר שער לדאהוד (18) ועד השריקה למחצית העלה את מאזנו ל-18 שערים במפעל. דה יונג (84) עם שער יקר השאיר למארחת סיכוי לקראת הגומלין בגרמניה

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד ניצחה רק משחק אחד מששת האחרונים שלה בבונדסליגה וגם בגביע היא נזקקה להארכה כדי להכניע קבוצה מליגת המשנה, אבל מה שהיא עשתה הערב (רביעי) בסביליה בהחלט היה יוצא דופן. אם לדייק, היה זה ארלינג הולאנד, שבגיל 20 בלבד שובר את כל השיאים בליגת האלופות והיום כבש פעמיים ובישל כדי לחלץ את קבוצתו מפיגור מוקדם ולהשיג 2:3 יקר שמקרב אותם לרבע הגמר.

סביליה של ז'ולן לופטגי, שלא ספגה 728 דקות ברציפות בכל המסגרות וניצחה את כל תשעת משחקיה האחרונים, בהחלט האמינה ביכולתה לעבור שלב וגם עלתה ליתרון כבר אחרי שבע דקות מבעיטה של סוסו שפגעה בהומלס והכניעה את מרווין היץ, אבל מחזיקת הליגה האירופית לא יכלה לעצור את ילד הפלא הנורבגי שבישל בדקה ה-19 למחמוד דאהוד וכבש בעצמו בדקות 27 ו-43 מבישולים של ג'יידון סאנצ'ו ומרקו רויס. למזלה של סביליה, לוק דה יונג בדקה ה-84 הצליח לצמק ל-3:2 והגדיל במקצת את סיכויי האנדלוסים לעבור את דורטמונד בגומלין בעוד שלושה שבועות, שנראו קלושים קודם לכן.

למרות הניצחון, גם המאמן הזמני של דורטמונד עד תום העונה, אדין טרזיץ', מודע לכך שגם בעונה שעברה ניצחה דורטמונד במשחק הראשון של שמינית הגמר, 1:2 על פריז סן ז'רמן, אך כידוע אלופת צרפת ניצחה 0:2 בגומלין ונעצרה רק בגמר.

ארלינג הולאנד | Antonio Pozo/Pressinphoto / Icon Sport

מהלך משחק

דקה 7, 0:1 לסביליה! סוסו הספרדי בעט מרחוק, הכדור פגע ברגלו של מאטס הומלס וחדר לרשת של מרווין היץ.

הפתיחה הייתה של האנדלוסים | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

דקה 19, דורטמונד חזרה ל-1:1! הולאנד חילץ את הכדור ומסר למחמוד דאהוד, שהשתחרר מהשמירה עליו והפציץ עם רגלו הימנית את הרשת מ-20 מטרים.

דאהוד. שער בכורה בליגת האלופות | Fran Santiago/Getty Images

דקה 27, דורמטונד עלתה ל-1:2! הגרמנים השלימו מהפך בספרד! הולאנד הוביל התקפה מהירה, השלים מסירה כפולה עם סאנצ'ו והקדים את השוער יאסין בונו וכבש את שערו השביעי העונה במפעל.

מבצע אדיר של סאנצ'ו והולאנד קבע מהפך | Fran Santiago/Getty Images

דקה 43, 1:3 לדורטמונד! הצהובים-שחורים יצאו שוב להתקפה מהירה, הקפטן מרקו רויס הוביל את הכדור ומסר בתזמון מושלם להולאנד, שהשלים צמד בנגיעה אחת אלגנטית לרשת.

צמד ובישול. ארלינג הולאנד חוגג | Daniel Gonzalez Acuna/picture alliance via Getty Images

דקה 84, סביליה צימקה ל-3:2 יקר! לוק דה יונג המחליף, שנכנס בדקה ה-60 לכר הדשא, הצליח בבעיטה מהאוויר להבקיע שער שני לזכות קבוצתו ובכך להשאיר לה תקווה לגומלין בעוד שלושה שבועות בגרמניה.

דה יונג ממהר לעיגול האמצע. שער יקר | Fran Santiago/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי