וילאש בואש חגג עם פורטו, סרז'יו אוליביירה: "הרגשה מיוחדת"

פפה ושחקני פורטו חוגגים | Jonathan Moscrop/Getty Images

הדרקונים החזיקו מעמד ב-10 שחקנים מול יובנטוס וגם המאמן שהוביל אותם לטרבל ב-2011 הצטרף לחגיגות. גיבור המשחק ספג צהוב וייעדר מהמשחק הראשון ברבע הגמר, פפה: "הגיע לנו להעפיל שלב"

קבוצות: פורטו
(גודל טקסט)

"הגיבורים של פורטוגל", נכתב בכותרת האתר של העיתון הפורטוגלי "רקורד", אחרי שפורטו הצליחה להחזיק מעמד בעשרה שחקנים החל מתחילת המחצית השנייה, לגרור את המשחק להארכה ובמהלכה לכבוש שער חוץ יקר בדרך לרבע גמר ליגת האלופות על חשבון יובנטוס.

"הדרקונים" אמנם הגיעו לרבע גמר ליגת האלופות גם בעונת 2018/19, אז גברו על רומא בשמינית והודחו על ידי ליברפול שזכתה באותה עונה, אבל בסך הכל עובר עשור לא פשוט על מועדון שזכה בסך הכל בשתי אליפויות מאז 2012/13 – ולמרות שזו העפלה שלישית לרבע הגמר בשש שנים, בפורטו משווים את העלייה הזו להישג הגדול עם אנדרה וילאש בואש, המאמן שבגיל 33 הצעיד את פורטו לזכייה בליגה, בגביע ובליגה האירופית ב-2010/11.

למעשה, גם אנדרה וילאש בעצמו נזכר באותה עונה היסטורית והעלה ברשתות החברתיות פוסט בו נכתב: "פורטו וינטג', מודל 2021".

המאמן סרז'יו קונסייסאו, מי שהצליח להחזיר לפורטו את האליפות בפורטוגל וכעת משיב אותה גם לטופ של אירופה, היה נרגש בסיום והודה לשחקניו: "יש לי חבורה של שחקנים שהבינה בדיוק מה אנחנו רוצים ממנה. התכוננו למשחק בידיעה שאנחנו נסבול, אבל גם רצינו להקשות כמה שיותר על יובנטוס וזה מה שעשינו – נראינו כמו קבוצה גדולה ואני מברך אותם על כך. זה לא היה קל, טרמי הורחק וכבר אחרי 55 דקות היינו בעשרה שחקנים, אבל זה ה-DNA של פורטו. אנחנו לא מפסיקים להאמין אף פעם".

מי שלא יעמוד לרשות פורטו במשחק הראשון של רבע הגמר הוא גיבור הערב, סרז'יו אוליביירה שכבש צמד, אבל גם ספג כרטיס צהוב וכעת ירצה עונש: "אנחנו גאים במה שעשינו ומקדישים את הניצחון לאוהדים, זה הכי חשוב. זו הרגשה מיוחדת להבקיע צמד נגד יובנטוס ולהעפיל שלב, זה הישג אדיר וכבוד ענק למועדון וזה מגיע גם למדינה".

מי שסיכם את הערב היה הבלם הוותיק פפה: "הגיע לנו להעפיל שלב, אבל קשה להסביר מה אנחנו מרגישים במילים. הראינו אופי נדיר, שיחקנו עם המון תשוקה ונלחמנו עד הסוף כדי להראות את הרוח של פורטו. היה לנו גם מזל בכדור החופשי, אפילו שאלו מצבים שאנחנו נערכים אליהם – אבל בסוף אנחנו בין שמונה האחרונות של אירופה ולכל מי שלובש את החולצה של פורטו יש אחריות כלפי המועדון הזה".

סרז'יו אוליביירה | Chris Ricco/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי