הוא רותח: מסי כבש ובישל פעמיים, ארגנטינה בחצי גמר הקופה

הקפטן שוב רקד על המגרש ואחרי שפרגן לדה פול ולאוטרו, היה חתום על אקורד הסיום כשסובב כדור חופשי נפלא לרשת בתוספת הזמן בדרך ל-0:3 על אקוודור. קולומביה הדיחה את אורוגוואי בפנדלים

(גודל טקסט)

בדומה ליורו 2020 באירופה, גם בדרום אמריקה מתקרבים לשלבי ההכרעה של טורניר הקיץ והלילה (בין שבת לראשון) נקבעו שתי העולות הנוספות לחצי הגמר. נבחרת קולומביה הדיחה את נבחרת אורוגוואי לאחר דו קרב פנדלים מהנקודה הלבנה ובהמשך הצטרפה גם ארגנטינה שהביסה 0:3 על נבחרת אקוודור כשליאו מסי סיפק שני בישולים וקינח בשער.

ארגנטינה – אקוודור 0:3

אין דבר שמסי רוצה יותר מאשר תואר עם נבחרת ארגנטינה ובכושר הנוכחי של הכוכב שרקד שוב אחרי שריסק את בוליביה לפני כמה ימים – זה בהחלט אפשרי. החבורה של ליונל סקאלוני שהפסידה לברזיל בחצי הגמר לפני שנתיים – מקווה לפגוש בה בגמר ולנקום. הנבחרת פתחה נהדר את המשחק. לאוטרו מרטינס איים פעמיים על השער ומסי התחמם כשבדקה ה-22 בעט לקורה. בדקה ה-37 אנר ולנסיה כמעט כבש בנגיחה והימם את ארגנטינה.

בדקה ה-40 גם הגיע שער היתרון. ניקולאס גונסאלס קיבל מסירת עומק וניסה לעקוף את השוער, הכדור הגיע למסי שיישר כדור רוחב חזק ורודריגו דה פול בעט לרשת. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ולנסיה החמיץ שוב מצב שלא יסלח לעצמו. האלביסלסטה קצת נחלשו בדקות הראשונות של המחצית השנייה כשפשוט דעכה. אמיליאנו מרטינס רשם הצלה גדולה מול אנר ולנסיה ואקוודור יצאה קדימה. אנחל די מריה שעלה מהספסל תרם רבות אך שבע דקות לסיום ניקלאס טגליאפיקו נכנס במגמה התקפית ברורה.

ליאו מסי, רודריגו דה פול | DOUGLAS MAGNO/AFP via Getty Images
רודריגו דה פול חוגג עם שחקני ארגנטינה | Alexandre Schneider/Getty Images

בדקה ה-84 המשחק הוכרע והמאמן היה יכול לחייך. לחץ מצוין של די מריה על שחקן ההגנה, מסי הסיט הצידה ולאוטרו בעט לרשת עם כל הלב. קשרה של פריז סן ז'רמן שוב היה מעורב במהלך חשוב בתוספת הזמן. פיירו הינקאפה לא הסתדר עם די מריה ונאלץ להכשילו. השופט שלף תחילה כרטיס צהוב והלך לבדוק ב-VAR האם העבירה הייתה ברחבה ולבסוף החליט שלא לתת פנדל אך הרחיק את הבלם. בשביל מסי, כדור חופשי זה כמו פנדל והקפטן כבש שוב בכדור חופשי וקבע את תוצאת המשחק, איזה אקורד סיום.

אורוגוואי – קולומביה 0:0 (4:2 בפנדלים)

הנבחרת של ריינאלדו רואדה חוזרת למעמד היוקרתי לראשונה מאז 2001, אז גם זכתה בטורניר בפעם האחרונה וזה היה לא פשוט בכלל, מותח ודרמטי. אורוגוואי, עם לואיס סוארס ואדינסון קבאני בחוד, פתחה טובה יותר והגיעה לשתי הזדמנויות, אך חלוץ מנצ'סטר יונייטד פספס. בהמשך היו אלה שני חלוצי אטאלנטה, דובאן ספאטה ולואיס מוריאל, שכמעט כבשו בהתקפה האחרונה במחצית.

הקצב המצוין נמשך עם הזדמנויות לשני הצדדים. דייגו גודין הציל שער עם פתיחת המחצית השנייה ונהיתן נאנדס כמעט הערים על דויד אוספינה מזווית קשה. פרננדו מוסרלה הדף נגיחה מסוכנת של ספאטה בדקה ה-73 ואחרי 0:0 בתום 90 דקות – הגיעו הפנדלים.

דוד אוספינה ושחקני קולומביה חוגגים | Andressa Anholete/Getty Images
לואיס סוארס, דויד אוספינה | Buda Mendes/Getty Images
דויד אוספינה הודף את הפנדל | Buda Mendes/Getty Images

ספאטה ניגש ראשון ועמד בלחץ וכל ארבעת הבועטים הראשונים של קולומביה עמדו במשימה, קבאני וסוארס דייקו אמנם אבל חוסה מריה חימנס ומתיאס וינה החמיצו נעצרו על ידי אוספינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי