תואר ראשון למסי בנבחרת: ארגנטינה ניצחה את ברזיל וזכתה בקופה אמריקה

די מריה הקפיץ באומנות מעל אדרסון באצטדיון המרקאנה בריו כדי לקבוע 0:1, התכולים שברו בצורת בת 28 שנה והפרעוש חגג לראשונה בקריירה זכייה בגביע במדים הלאומיים. מרטינס הצטיין בין הקורות, ניימאר מירר בבכי

(גודל טקסט)

שיאן ההופעות בנבחרת ארגנטינה, מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים, מלך הבישולים בכל הזמנים וכעת גם האיש שהוביל את ארגנטינה לזכייה ראשונה בתואר אחרי 28 שנה ועוד על אדמת ברזיל: ליאו מסי הצליח להוריד את הקוף מהגב, להוביל את האלביסלסטה לזכייה בקופה אמריקה 2021 ולזכות בתואר ראשון במדים הלאומיים. הוא אמנם הוביל את נבחרתו לשלושה גמרים בקופה אמריקה עד היום וגם לגמר מונדיאל, אבל רק הלילה (בין שבת לראשון) הוא זכה להניף גביע ראשון.

אליפות דרום אמריקה אמורה הייתה להיערך השנה בקולומביה ובארגנטינה, אלא ששתי המדינות הבהירו כי הן לא יכולות לקחת על עצמן את האחריות בעקבות התפרצות נגיף קורונה והתחלואה הקשה, וכשכבר נראה היה שיודיעו על ביטול התחרות – שנה אחרי שזו נדחתה – ברזיל החליטה לקחת על עצמה את האחריות. וכך, בקופה אמריקה שנערכה ללא קהל עד משחק הגמר שאותו זכו לראות מיציעי המרקאנה אלפים בודדים, ארגנטינה חגגה תואר ראשון מאז 1993 דווקא על אדמת ברזיל, היריבה השנואה – המקום בו ליאו מסי הניף את הגביע הראשון שלו בנבחרת. וכל זה, לא נשכח, בשנה בה ארגנטינה איבדה את דייגו מראדונה.

מי שהכריע את ההתמודדות היה אנחל די מריה, שהלילה קיבל את הקרדיט מהמאמן ליאוני סקאלוני, ניצל סגירה רעה של המגן רנאן לודי ובצ'יפ ענק מעל אדרסון בדקה ה-22 קבע את תוצאת המשחק, 0:1 לארגנטינה. ניימאר, רישארליסון, רוברטו פירמינו שעלה מהספסל וכל שחקני ההתקפה שזרק צ'יצ'י לכר הדשא לא הספיקו, כי בשער הארגטינאי ניצב אמיליאנו מרטינס – האיש שאחרי שמונה שנים בהן היה שייך לארסנל ולא זכה לקרדיט, עבר לאסטון וילה, הצטיין העונה וגם נבחר לשוער הטורניר.

אנחל די מריה מקפיץ מעל אדרסון בגמר הקופה אמריקה | Wagner Meier/Getty Images

לשחקן הטורניר נבחר ליאו מסי (יחד עם ניימאר), לאור העובדה שגם קטף את תארי מלך השערים ומלך הבישולים לצד הזכייה בגביע. די מריה נבחר למצטיין הגמר, גם בזכות השער הנפלא שכבש. בסיום, אגב, רגע לפני הנפת הגביע על ידי ליאו מסי, ניגש אליו ניימאר, דקות ספורות אחרי שמירר בבכי, חיבק אותו ארוכות ובירך אותו על תוארו הראשון בארגנטינה.

ליאו מסי | Alexandre Schneider/Getty Images
ליאו מסי וגביע הקופה אמריקה | Alexandre Schneider/Getty Images

הרכבים

ברזיל: אדרסון, דנילו, טיאגו סילבה, מרקיניוס, רנאן לודי (אמרסון, 76), פרד (רוברטו פרמיניו, 46), קאסמירו, לוקאס פאקטה (גבריאל ברבוסה, 76), אברטון (ויניסיוס ג'וניור, 63), רישארליסון, ניימאר.

ארגנטינה: אמיליאנו מרטינס, גונסאלו מונטיאל, ניקולס אוטמנדי, כריסטיאן רומרו (חרמאן פצלה, 79), מרקוס אקוניה, רודריגו דה פול, ליאנדרו פארדס (גידו רודריגס, 54), ג'ובאני לו צ'לסו (ניקולס טאליאפיקו, 63), אנחל די מריה (אסקיאל פלאסיוס, 79), לאוטרו מרטינס (ניקולאס גונסאלס, 79), ליאו מסי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי