ראשון בספורט2: סביליה נגד מנצ'סטר יונייטד בחצי הגמר

ברונו פרננדש
ברונו פרננדש | WOLFGANG RATTAY/POOL/AFP via Getty Images

האנדלוסים מקווים להימנע מהפסד ראשון בהיסטוריה בשלב ארבע האחרונות של המפעל, השדים האדומים ינסו לשחזר את ההישג מ-2017. סולשיאר: "מחכים בקוצר רוח". פרננדש: "אהיה מאושר אם נזכה בליגה האירופית"

(גודל טקסט)

סביליה הרוויחה ביושר את תואר "מלכת הליגה האירופית", לאור שלוש זכיות רצופות במפעל בין השנים 2014 ל-2016 שהפכו אותה לשיאנית הזכיות, אבל מאז היא נעדרה ממשחק הגמר. מחר (ראשון, 22:00, ישיר בספורט2) היא תוכל לשוב למעמד הנכסף ולהתחרות על הגביע, אבל לשם כך תצטרך לעבור קבוצה נוספת שזכתה בליגה האירופית לאחרונה – לא אחרת ממנצ'סטר יונייטד, שב-2017 גברה בגמר על אייאקס.

בעקבות מגפת קורונה, כל משחקי ההכרעה בליגה האירופית נערכים בגרמניה ומחר יהיה זה האצטדיון בקלן שיארח את המפגש בין האנדלוסים לשדים האדומים, משחק שיש שיגידו שמפגיש בין שתי הפייבוריטיות לזכות כאשר בחצי הגמר השני שייערך ביום שני (22:00 בספורט1) יתמודדו שחטאר דונייצק ומנור סולומון נגד אינטר.

בסך הכל זכתה סביליה חמש פעמים בליגה האירופית (כולל שתי זכיות עוד במהדורה הקודמת שנקראה גביע אופ"א) ומעולם לא הפסידה בשלב ארבע אחרונות, בעוד מנצ'סטר יונייטד מחפשת לא רק את התואר הראשון שלה מאז אותה זכייה ב-2017 – אלא גם את התואר הראשון בקריירת האימון של אולה גונאר סולשיאר.

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Sascha Steinbach/Pool via Getty Images

סולשיאר עדיין יחסר את המגן השמאלי לוק שואו, אולם פרט לכך צפוי לעמוד לרשותו סגל מלא. נראה כי לעומת הניצחון הדחוק 0:1 על קופנהאגן ברבע הגמר, משחק שהוכרע מבעיטת פנדל מדויקת של ברונו פרננדש בתחילת ההארכה, נמניה מאטיץ' ישוב להרכב על חשבון פרד וגם במרכז ההגנה יעלה ויקטור לינדלוף במקום אריק באיי.

"היו לנו כמה ימי הכנה טובים. התכוננו, התאוששנו והתאמנו היטב. זה לא שגרתי מאז החזרה שהיו לנו שישה ימי מנוחה בין משחק למשחק וזה משמעותי" אמר סולשיאר לקראת המשחק. "אנחנו מחכים בקוצר רוח כבר לחצי הגמר. העונה נכשלנו פעמיים בשלב הזה בגביע ובגביע הליגה".

תכנית המשחק שלו: "להבקיע יותר שערים מהם! אנחנו חייבים לשחק הכי טוב שאנחנו יכולים, להיות חכמים ולהתמודד טוב עם הלחץ שלה. משחק כזה יכול להיות מוכרע גם בזכות יכולת של שחקן אחד בלבד".

ברונו פרננדש | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

לאחר המאמן, ברונו פרננדש הוסיף: "ההשוואות לקאנטונה? זה מחמיאות לי מאוד, אבל אני צריך עשות הרבה מאוד כדי בכלל להיות בהשוואה הקשורה אליו. בשבילי, להיות במנצ'סטר יונייטד זה לזכות בתארים. אהיה מאושר אם נזכה בליגה האירופית".

מאטיץ' אמר לקראת חצי הגמר: "אנחנו יודעים שאנחנו מרחק שני ניצחונות מזכייה בתואר ואני חושב שכולם מצפים למשחק נגד סביליה, שזו קבוצה טובה מאוד. מדובר באתגר שניצב לפנינו ויעזור לנו להבין היכן אנחנו נמצאים מבחינת יכולת, כך שאנחנו כבר לא יכולים לחכות שיגיע יום ראשון ונעלה לשחק".

הסרבי גם התייחס לתנאים בקלן: "הכל כאן מצוין, יותר טוב ממה שציפינו. לפעמים זה טוב לשנות אווירה ולהתאמן במקומות שונים, אנחנו מרגישים כמו במחנה אימונים לקראת העונה, אבל כמובן שאנו מודעים לכך שאנו בעיצומה של סיטואציה מורכבת".

לוקאס אוקמפוס
לוקאס אוקמפוס | Friedemann Vogel/Pool via Getty Images

סביליה סופרת כבר 19 משחקים ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות ונראה שהקבוצה של ז'ולן לופטגי היא בהחלט אחת הקבוצות שעשו את החזרה מהמרשימות ביותר מפגרת הקורונה, יעיד על כך גם רבע הגמר בו הכניעה את וולבס. על כך אמר המאמן: "מנצ'סטר יונייטד לא הפסידה משחק בפרמיירליג מאז ינואר, אז אין ספק שמדובר בקבוצה מהטופ שנמצאת בכושר, אבל אנחנו לקראת חצי גמר ועלינו להגיע בשיא שלנו, להיות נחושים ואמיצים ועם תשוקה להתחרות ולהשיג את המקום בגמר. כל העונה שיחקנו כדורגל קבוצתי, ממושמע, עם אחריות ועוצמה – וכך אני רוצה שניראה גם מחר".

בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו, זה היה בשמינית גמר ליגת האלופות בעונת 2017/18 ואז האנדלוסים הדיחו את השדים האדומים. אחרי 0:0 במשחק הראשון בסביליה, ניצחה האורחת 1:2 באולד טראפורד מצמד מאוחר של ויסאם בן ידר (74 ו-78), כשרומלו לוקאקו רק הצליח לצמק.

הרכבים משוערים

מנצ'סטר יונייטד: סרחיו רומרו, ארון ואן ביסאקה, הארי מגווייר, ויקטור לינדלוף, ברנדון וויליאמס, נמניה מאטיץ', פול פוגבה, ברונו פרננדש, מייסון גרינווד, מרקוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל.

סביליה: יאסין בונו, חסוס נבאס, דייגו קרלוס, יולס קונדה, סרחיו רגילון, אבר באנגה, פרננדו, חואן יורדן, סוסו, יוסף א-נסירי, לוקאס אוקמפוס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי