בחמישי: איברהימוביץ' כשיר במילאן, פוגבה וקבאני בסגל יונייטד

השבדי שב לאימונים וצפוי לקחת חלק בגומלין אחרי 1:1 באולד טראפורד (החל מ-21:50 בספורט2), מנגד סולשיאר יקבל בחזרה את כוכביו שהתאוששו מפציעות. וגם: מנור סולומון צפוי לפתוח, אך שחטאר זקוקה לנס נגד רומא

(גודל טקסט)

כולן רוצות לזכות בליגה האירופית כדי להשיג את הכרטיס המיוחל לשלב הבתים של ליגת האלופות, ומחר (חמישי) ייערכו משחקי גומלין שמינית הגמר ובסיומם נישאר עם שמונה הקבוצות האחרונות במפעל. במוקד המפגש בין מילאן למנצ'סטר יונייטד, אולי שתי הפייבוריטיות לזכות שנפגשות לאחר 1:1 דרמטי באולד טראפורד.

בנוסף לקרב בין השדים האדומים לרוסונרי, ארסנל תארח את אולימפיאקוס ותנסה להימנע מסנסציה כפי שקרתה לה מול היוונים בעונה שעברה, טוטנהאם תתארח אצל דינמו זאגרב שמאמנה התפטר השבוע מכיוון שנידון למאסר וגם מנור סולומון ושחטאר דונייצק ינסו לעשות את הבלתי ייאמן במשחק ביתי נגד רומא.

מילאן – מנצ'סטר יונייטד (החל מ-21:50 בספורט2, 1:1 במשחק הראשון)

הבלם סימון קאייר הצליח להכניע את דין הנדרסון בתוך תוספת הזמן ומילאן כדי לקבוע ששוויון ולהעניק לקבוצתו שער חוץ יקר מפז. המשמעות היא שכעת מנצ'סטר יונייטד תהיה חייבת להבקיע בסן סירו אם ברצלונה לשמור על סיכוי להעפיל שלב.

השדים האדומים מדורגים במקום השני בפרמיירליג והשבוע הגדילו את הפער מהמקום החמישי לכדי 9 נקודות בזכות 0:1 על ווסטהאם, כך שעל הנייר עושה רושם שמקומם בליגת האלופות נראה די מובטח. עם זאת, מנצ'סטר יונייטד תמיד מכוונת לזכייה בכל התארים והיא תשמח לשחזר את זכייתה במפעל, כפי שעשתה ב-2017. מנצ'סטר יונייטד תחסר מחר את אריק באיי ואנתוני מרסיאל, אולם לסגל חזרו דויד חאה שסיים תקופת בידוד קצרה, דוני ואן דה בייק, פול פוגבה ואדינסון קבאני – כולם התאוששו מפציעות.

קבאני ופוגבה באימון לפני היציאה לאיטליה | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

"אנחנו תמיד שואפים לזכות בגביעים וגם מחר אנחנו מגיעים לנצח" אמר המנג'ר אולה גונאר סולשיאר לקראת המשחק והוסיף: "אבל במפעלים כאלו של גביע, לפעמים אפשר לפספס משהו יותר גדול. במהלך משחקי הליגה אפשר באמת לראות את ההתקדמות של הקבוצה ואת ההתמודדות שלה עם עליות וירידות. זה תמיד יהיה הלחם והחמאה שלנו".

מן העבר השני, מילאן צפויה לקבל דחיפה משמעותית לאור הצפי שלזאטן איברהימוביץ' ישוב לסגל. השבדי בן ה-39, שאתמול חזר רשמית לסגל נבחרתו ויהיה חלק מהסגל שלה ביורו הקרוב, התאושש מפציעה שהשביתה אותו בשבועיים האחרונים וכנראה לא יפתח, אבל לפחות יוכל לעלות מהספסל של סטפנו פיולי במידת הצורך ולפגוש את חבריו לשעבר. גם אסמאעיל בן נאסר שב לאימונים ועשוי לשוב לסגל לאחר כחודש – הם יצטרפו להאקן צ'לאנהולו, אנטה רביץ' ותיאו הרננדז שכבר שותפו בהפסד לנאפולי בתחילת השבוע.

כמו יונייטד, כידוע, גם מילאן במקום השני בארצה, אולם ההפסד האחרון הוביל לכך שהפער מיובנטוס השלישית עומד על נקודה אחת בלבד ולאלופה המכהנת משחק חסר. הפער מנאפולי החמישית, שתפגוש את יובנטוס למשחק החסר של שתיהן, במרחק חמש נקודות בלבד – כך שמילאן בהחלט יכולה למצוא את עצמה תלויה בליגה האירופית בהמשך.

זלאטן איברהימוביץ'
אמור לשוב לסגל. איברהימוביץ' | Alessandro Sabattini / Stringer

ארסנל – אולימפיאקוס (19:45 בספורט2, 1:3 במשחק הראשון)

שנה אחרי שהתותחנים הודחו בביתם על ידי אולימפיאקוס, במשחק גומלין בו הייתה מספרת אדירה של פייר אמריק אובמיאנג והחמצה עצומה של הגבוני בדקה ה-120, הפעם בלונדון האווירה רגועה הרבה יותר. ארסנל ניצחה ביום ראשון את טוטנהאם 1:2 בדרבי הגדול של צפון העיר וגם למפגש מול האדומים מפיראוס הם מגיעים די נינוחים לאור 1:3 במשחק הראשון, כך שאולימפיאקוס תזדקק לפחות לשלושה שערים באצטדיון האמירויות כדי להעפיל.

בשבוע שעבר בפיראוס כבש שער אדיר מרטין אודגור, אבל יוסף אל-עראבי השווה ובהחלט ייתכן שמיקל ארטטה ושחקניו כבר ראו פלאשבקים מלפני שנה, אך למזלם הבלם גבריאל ומוחמד אלנני עם שני שערים מאוחרים קבעו 1:3 שאמור להספיק. אובמיאנג, שלא שיחק בדרבי בעקבות איחור לאימון, צפוי לפתוח.

אובמיאנג ובריאול בשבוע שעבר בפיראוס. צפויים לפתוח גם מחר | ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images

דינמו זאגרב – טוטנהאם (19:45 בספורט4, 2:0 במשחק הראשון)

התרנגולים ספגו ביום ראשון מכה לא קלה כאשר הפסידו לארסנל בדרבי, 2:1 שקטע רצף של חמישה ניצחונות בכל המסגרות, אבל בליגה האירופית הם בעמדה נוחה להעפיל שלב הודות לצמד של הארי קיין בשבוע שעבר. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, אישר ז'וזה מוריניו שקיין ישחק גם מחר, אולם מי שייעדר בוודאות הוא הקשר הדרום קוריאני יונג מין סון שנפצע והוחלף כבר בתחילת הדרבי וספק אם ישוב לשחק גם נגד אסטון וילה ביום ראשון במסגרת הפרמיירליג.

הקרואטים לא ציפו להדיח את טוטנהאם, אבל גם הם ספגו מכה קשה רק אתמול כאשר מאמן הקבוצה זוראן מאמיץ' הורשע בעבירות מס, נידון למעל ארבע שנות מאסר בפועל והתפטר מיידית.

קיין. מוריניו אישר שהוא ישחק בקרואטיה | NEIL HALL/POOL/AFP via Getty Images

שחטאר דונייצק – רומא (19:45 בספורט3, 3:0 במשחק הראשון)

כנראה שהתוצאה המפתיעה ביותר בשבוע שעבר עם פתיחת משחקי שמינית הגמר נרשמה ברומא, שם הקבוצה של פאולו פונסקה, שהגיע לבירת איטליה משחטאר דונייצק, דרסה 0:3 את אלופת אוקראינה.מנור סולומון רק עלה מהספסל בדקה ה-79, מיד לאחר שהקבוצה ספגה את השער שלישי, ומחר נראה שהוא כבר יפתח בהרכב. הג'יאלורוסי יצטרכו להסתדר ללא הנריק מחיטריאן שנפגע במשחק הראשון, אבל אדין דז'קו החלים מפציעה ונראה שיפתח.

מנור סולומון. סנסציה או הופעת פרידה מהליגה האירופית | שחטאר דונייצק, האתר הרשמי

משחקים נוספים: מולדה – גרנאדה (2:0 במשחק הראשון, 19:45 בספורט1), יאנג בויז – אייאקס (3:0 במשחק הראשון, 21:50 בספורט1), ריינג'רס – סלביה פראג (1:1 במשחק הראשון, 21:50 בספורט3), ויאריאל – דינמו קייב (0:2 במשחק הראשון).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי