פאול מזעזע, 2 אדומים, גזענות ומכות במנהרה: המשחק שניהל גרינפלד

לשופט הישראלי הייתה עבודה קשה ב-0:2 של סלביה על ריינג'רס בליגה האירופית. זה התחיל ב"תאקל קונג פו", והמשיך בהערה גזענית לכאורה שהובילה לכך שקודלה 'הוכה באגרופים'. משטרה הוזעקה. מלחמת גרסאות בין הקבוצות

(גודל טקסט)

אוראל גרינפלד וצוות השיפוט הישראלי שניהל אתמול (חמישי) את המשחק בין סלביה פראג לריינג'רס בגומלין שמינית גמר הליגה האירופית, שהסתיים ב-0:2 לצ'כים, נתקלו בהתמודדות הזויה בה קרה כמעט הכל, וכמובן מה שמדובר עליו הכי הרבה לאחר המשחק הוא הפאול המזעזע של קמאר רוף.

חלוץ ריינג'רס איחר בדקה ה-62 למאבק על כדור ובעט בפראות בפניו של השוער אונדריי קולאר, שפתח את ראשו ונאלץ להתחלף. רוף כמובן קיבל כרטיס אדום על ידי גרינפלד, ש-12 דקות לאחר מכן שלף אדום נוסף לשחקן אחר של ריינג'רס, לאון בלוגון.

העבירה המכוערת של רוף כונתה בגופי התקשורת השונים כ"תאקל איום בסגנון קונג פו" והשחקן עצמו אף כונה "חסר לב", על אף שהפאול בוצע בתום לב כמובן. אבל לא רק זה היה סיפור המשחק, אלא גם מה שקרה לאחר מכן.

אונדריי קולאר | ANDREW MILLIGAN/POOL/AFP via Getty Images

במהלך המשחקים נרשמו עימותים גדולים בין שתי הקבוצות, ומאמן ריינג'רס, סטיבן ג'רארד, סיפר כי שחקנו, גלן קמארה, טען לגזענות במהלך המשחק על ידי מגן סלביה פראג, אונדריי קודלה: "יש לי מערכת יחסים חזקה מאוד עם קמארה, אני מאמין למה שהוא טוען ויש אחרים נוספים שאמרו ששמעו את מה שהוא אמר לו", סיפר ג'רארד.

אבל על פי דיווחים בצ'כיה, הסיפור לא הסתיים כאן. בעקבות דבריו הגזעניים לכאורה של קודלה, נטען כי הוא הוא 'הוכה באגרופים' על ידי מספר שחקני ריינג'רס במנהרה לאחר סיום המשחק ברמה כזו שהשחקן 'נשאר בדם', כך על פי התקשורת הצ'כית.

כמו כן, בתקשורת הצ'כית מצוין כי לבסוף אף הוזעקה משטרה למקום ושחקני סלביה יצאו מלווים באבטחה. נשיא המועדון, ירוסלבק טברדיק, הכחיש: "אנחנו מכחישים את הטענות לפיהן קודלה גידף באופן גזעני את שחקני ריינג'רס. הוא הותקף פיזית אחרי המשחק והתיק נפתר על ידי המשטרה המקומית, לבקשתנו. ברצוננו לראות חקירה מפורטת על ידי אופ"א על הנושא".

ג'רארד סיפק את גרסתו: "שחקן סלביה גרם למה שקרה, והוא גרם לזה להסלים. מנסים להגן עליו. מה שהוא עשה זה לא הגיוני. למה הוא צריך לכסות את פיו כדי להגיד משהו? השחקנים לא רצו לרדת מהמגרש, הם אמרו שזה לא עלה בדעתם. אנשים בתפקידים הבכירים צריך לעשות משהו בנושא".

אנדריי קודלה, גלן קמארה | Ian MacNicol/Getty Images
קמאר רוף, אוראל גרינפלד | Ian MacNicol/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי