פליק עשה היסטוריה, בגרמניה מתמוגגים: "דאבל מושלם"

המאמן הפך לגרמני הראשון שזוכה בתואר הכפול כשחקן וכמאמן: "הקבוצה הזו יוצאת דופן, אני גאה". מולר שהשווה את שיאו של ריברי, הודה: "זה רגע קצת עצוב ללא קהל". בתקשורת בטוחים: "הזדמנות נדירה לשחזור הטרבל"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

מבחינתה של באיירן מינכן אפשר יהיה להשלים כבר מחר את שלב ההכרעה בליגת האלופות. הקבוצה של האנזי פליק לא הותירה לבאייר לברקוזן סיכוי וזכתה בדאבל אחרי ניצחון 2:4 בגמר הגביע הגרמני. הבווארים השלימו דאבל שני ברציפות ו-13 בתולדותיה, וכן זכייה מספר 20 בגביע – כמו ורדר ברמן (שש זכיות), שאלקה ואיינטרכט פרנקפורט (חמש זכיות) ובורוסיה דורטמונד (ארבע זכיות) ביחד. הבווארים רשמו ניצחון 17 ברציפות בכל המסגרות – שיא עבור מועדון גרמני, והאפילו על באייר לברקוזן שהשיגה 16 בעבר.

האנזי פליק שמציג רקורד מדהים של 30 ניצחונות ב-33 משחקיו כמאמן, במהלכם באיירן כבשה לא פחות מ-104 שערים – הפך לגרמני הראשון שזוכה בדאבל הן כשחקן והן כמאמן. כזכור, פליק שיחק בבוואריה בין 1985 ו-1990. ניקו קובאץ' הקרואטי היה הראשון שעשה זאת לפניו. פליק אמר: "אני מאוד גאה שעשינו את זה. הדרך בה הקבוצה שיחקה בשבועות האחרונים הייתה סנסציונית, הגישה של כולם הייתה פנטסטית. נחמד לראות את השחקנים מאמינים בכוח שלהם ולא מרפים. הקבוצה הזו יוצאת דופן. נשמח כמה ימים, ננוח מעט ואז נתכונן כבר לליגת האלופות".

כבכל משחק גדול של באיירן מינכן, רוברט לבנדובסקי ותומאס מולר המשיכו לשבור שיאים. החלוץ שכבש צמד הגיע ל-51 שערים העונה בכל המסגרות ב-43 משחקים – אין ספק שזו עונת חייו. הפולני כבש בסך הכל שישה שערים במשחקי גמר הגביע – יותר מכל אחד אחר. תומאס מולר ששיחק בגמר בפעם השמיני, השוו את שיאו של פרנק ריברי.

האנזי פליק. אדריכל הדאבל | Alexander Hassenstein/Getty Images

מולר: "זה רגע קצת עצוב. הליגה היא הלחם והחמאה שלנו והשלמנו זכייה בדאבל, אבל האוהדים מאוד חסרים לנו, בטח במשחק כזה. עצרתי רגע לפני הענקת המדליות, וחשבתי על זה. חבל, זה לא מרגיש אותו הדבר".

לבנדובסקי: "הראינו שאנחנו הקבוצה הטובה ביותר והיינו נחושים לזכות בגביע. שיחקנו טוב כקבוצה. במחצית הראשונה כולם בלטו. לגבי השער הראשון שלי, המחשבה שלי הייתה פשוטה: "למה פשוט לא לנסות?".

דויד אלאבה שכבש שער גדול בכדור חופשי אמר: "אנחנו סופר-שמחים. היינו רוצים לעשות את זה מול האוהדים שלנו וזו הסיבה שהלכנו לאיזור הריק כדי להגיע תודה. רציתי לנסות משהו אחר לפני הבעיטה, אבל למזלי שיניתי את דעתי וזה עבד". לא ברור האם המגן ימשיך במועדון.

רוברט לבנדובסקי חוגג. עונה מדהימה ו-51 שערים | Alexander Hassenstein/Getty Images

הקפטן מנואל נוייר: "אנחנו פשוט שמחים וגאים במה שעשינו, זה לא היה פשוט בצל המגיפה הזו. זכייה בגביע היא בהחלט מיוחדת. מעולם לא היה דבר כזה. באיירן הייתה חדורת מוטיבצייה לאורך כל הדרך, היינו רעבים בכל דקה במשחק. כל השחקנים נתנו הכל".

בגרמניה כמובן הרעיפו שבחים על הקבוצה הנפלאה הזו. "שער החלומות של אלאבה מספק לבאיירן עוד תואר. אחרי 16 דקות בלבד הגיע השער הראשון והיה ברור איך המשחק הזה ייגמר. באיירן הייתה נמרצת, בטוחה בעצמה, דומיננטית". ב"קיקר" פירגנו גם כן: "הדאבל ה-13 של המועדון אחרי פתיחת עונה חלשה והחלפת מאמן הגיע בזכות מחצית שנייה אימתנית של העונה. זה לא בהכרח הכסף אלא החיבור והעבודה הקשה. ככה הגיע דאבל מושלם". אולם, זה לא הסוף. בעיתון כבר סימנו מטרה: "דאבל של באיירן הוא הגיוני, המשימה הקשה מחכה באירופה. יש לבאיירן הזדמנות פז לשחזר את הטרבל מ-2013. אנחנו מקווים שזה היה 'גמר הרפאים' הראשון וגם האחרון בהיסטוריה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי