נתון היסטורי ללבנדובסקי. פליק: "דייויס ייעדר בין 6-8 שבועות"

הפולני הפך למהיר אי פעם שמגיע ל-10 כיבושי בונדסליגה ובגרמניה מאמינים כי יוכל לשבור את שיאו המיתולוגי של מולר. מאמן באיירן אישר שהקנדי ייעדר לתקופה ממושכת: "הוא קרע את הרצועה, כואב לאבד שחקן כזה"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

הקבוצה הטובה באירופה, באיירן מינכן, שהביסה 0:4 את אתלטיקו מדריד רק ביום רביעי האחרון בליגת האלופות, המשיכה בקצב הכיבושים הרצחני גם נגד איינטרכט פרנקפורט אתמול (שבת) עם 0:5 ענק באליאנץ ארנה.

השחקן שבלט מעל כולם הוא כמובן, מלך שערים שלה רוברט לבנדובסקי, שהוציא עצבים לאחר שלא כבש באלופות וסיים את המשחק עם שלושער אדיר. למותר לציין כי הפולני ניצב בראש רשימת הכובשים בבונדסליגה, אבל קצב כזה לא היה לו מעולם. אתמול הגיע לבנדובסקי לעשרה שערי ליגה אחרי חמישה מחזורים בלבד והפך למהיר אי פעם בבונדסליגה שעושה זאת.

"הסטטיסטיקה לא כל כך חשובה, אני מתמקד בעיקר לעזור לקבוצה לנצח משחקים", אמר לבנדובסקי בצניעות לאחר המשחק. "אני מקווה שנוכל לשמור על היכולת הזאת לאורך הרבה זמן, אנחנו תמיד רוצים לשחק את הכדורגל הכי טוב שלנו".

המהיר אי פעם שמגיע ל-10 שערים בבונדסליגה. רוברט לבנדובסקי | Matthias Balk/picture alliance via Getty Images

ג'רום בואטנג שרשם את הופעה מספר 330 במדי באיירן מינכן והשתווה לאולי הנס, לא חסך במחמאות כלפי הפולני: "הוא מסוכן להפליא, יש לו הכל. רגל ימין, רגל שמאל, יכולת כדרור טובה ומשחק ראש אדיר. הוא גם מאוד נייד ומשתמש היטב בזריזות שלו. זה הופך אותו כרגע לחלוץ הטוב בעולם".

בעקבות הקצב הרצחני של החלוץ בכלי התקשורת מתחילים לחשוב כי העונה לבנדובסקי יוכל סוף סוף לשבור את שיא הכיבושים העונתי בבונדסליגה השייך לגרד מולר. למי שלא יודע, מלך השערים בכל הזמנים של באיירן מינכן כבש בעונת 1971/72 לא פחות מ-40 שערים וכעבור שנה הבקיע עוד 36. היחידים שהתקרבו למספרים האלו הם דיטר מולר שהבקיע בקלן 34 שערים בעונת 1976/77 ולבנדובסקי שאחראי על מספר כיבושים זהה בעונה שעברה ומי יודע, אולי השנה השיא המיתולוגי יישבר אחרי 49 שנים.

גרד מולר. שיאו בסכנה? | Rust/ullstein bild via Getty Images

אך לא הכל ורוד בבאיירן מינכן. עוד לפני שהפולני כבש את השער הראשון במשחק, המגן הקנדי אלפונסו דייויס נפצע בקרסולו בדקה השנייה וירד בחדר ההלבשה בדמעות. במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, האנזי פליק דיבר על חומרת הפציעה של המגן בן ה-19: "הוא נפצע ברצועה, אחת קרועה לגמרי, האחרת קרועה חלקית. אנחנו מעריכים שהוא יושבת בין שישה לשמונה שבועות. זה כואב לאבד שחקן באיכות הזאת".

יש לציין כי מאז החזרה מפגרת הנבחרות, דייויס איבד את מקומו בהרכב ללוקאס הרננדס, לאור התוצאות המאכזבות נגד הופנהיים וגם מול הרטה ברלין על אף שנגמר בניצחון 3:4. אתמול אלוף העולם הצרפתי קיבל מנוחה, אך הוזעק מהספסל בדקה השלישית בעקבות אותה פציעה של דייויס.

אלפונסו דייויס | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי