כעס בדורטמונד אחרי ההפסד, הישג יוצא דופן למוקוקו

טרזיק התקשה להסביר את ה-2:1 לאוניון ברלין: "לא עמדנו כמו שצריך בקרנות, אבל היו עוד הרבה דברים לא טובים". ברוקי זעם: "השער השני נבע מרשלנות". וגם: מי השחקן היחיד שכבש בגיל צעיר יותר מהחלוץ בן ה-16?

(גודל טקסט)

גם הזעזוע על הקווים לא עזר. בורוסיה דורטמונד שחטפה בשבוע שעבר הפסד ביתי משפיל של 5:1 נגד העולה החדשה שטוטגרט הודיעה ביום ראשון על סיום דרכו של המאמן לוסיאן פאברה ומינויו של עוזרו אדין טרזיק באופן זמני. המאמן החדש קיווה אמש (שישי), להוציא את הצהובים שחורים לדרך חדשה, אך לא עצר את המפולת וקבוצתו הפסידה 2:1 לאוניון ברלין.

זה היה למעשה הפסדה החמישי של בורוסיה דורטמונד מתחילת העונה, בפעם האחרונה שנוצחה בכמות כה גדולה של משחקים לאחר 13 מחזורים בלבד היה לפני שש שנים בעונתו האחרונה של יורגן קלופ בקבוצה, אז רשם שמונה הפסדים באותו פרק זמן וסיים קדנציה בת שבע שנים במקום השביעי והמאכזב. העונה כמובן שזה לא הכיוון, אבל קשה לראות את דורטמונד של השנה נאבקת על האליפות עד הרגע האחרון, כפי שהיינו רגילים לראות באופן קבוע בשנים האחרונות.

אדין טרזיק דיבר לאחר המשחק והתייחס לשני השערים שקבוצתו ספגה דרך הקרנות: "הפסדנו את המשחק כי לא עמדנו כמו שצריך, אבל ברור שהוא עוד הרבה דברים אחרים לא טובים. כבר זיהינו את החוזקה הזאת אצלם – הם כבשו שמונה שערים ממצבים נייחים, רובם באותו דבר – זו לא הייתה הטעות הראשונה שלנו, זה סוג מהדברים שאנחנו צריכים לדעת למנוע. זה ממש מאכזב לנסוע הביתה אחרי משחק כזה".

אדין טרזיק | Soeren Stache/picture alliance via Getty Images


מאטס הומלס הוסיף: "אנחנו גורמים לעצמנו את הנזק ואחראיים על התבוסות שלנו. משהו כזה לא יכול לקרות, זה בלתי נסלח. אוניון ברלין כבשו פעמיים בלל הטעויות שלנו. השוער רומן בורקי: "השער השני שספגנו בהחלט נבע מרשלנות, לא יכול להיות ששחקן נשאר חופשי ככה, זה רע מאוד, במיוחד אחרי שדיברנו על זה לפני המשחק, השער השני שספגנו מתסכל אותי יותר מהראשון. בנוסף לא היינו מספיק מסוכנים מקדימה, וזה בלט דווקא לקראת הסוף כשהיינו זקוקים לשער".

למרות כל זאת, המשחק אמש ייזכר לאורך תקופה ארוכה ולא בגלל התוצאה. יוסופה מוקוקו שלפני קצת יותר משבועיים הפך לשחקן הצעיר בתולדות הבונדסליגה, כבש את שער הבכורה הראשון שלו בבוגרים שרק משאיר טעם לעוד. למותר לציין כי הוא כעת גם השחקן הצעיר ביותר שכבש בליגה הגרמנית, וגם בליגות הגדולות נמצא במקום מכובד.

בקרב חמש הליגות הגדולות ניצב מוקוקו במקום השני בכל הזמנים, אחרי אמדאו אמדאי, אחד החלוצים הגדולים בתולדות רומא שכבש את שער הבכורה שלו במדי הג'יאלארוסי בגיל 15 ו-287 ימים, אי שם ב-1937. אגב החלוץ הגרמני תפס את מקומו של פבריס אולינגה, הכובש הצעיר בתולדות לה ליגה שהבקיע לראשונה במדי מלאגה בגיל 16 ו-98 ימים ב-2012. לצערו של האחרון קריירת המשחק שלו לא התרוממה כפי שקיווה וכיום הוא משחק במוסקרון הבלגית.

לילה היסטורי נגמר באכזבה. יוסופה מוקוקו | Mario Hommes/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי