שוויני תקף, פליק בשוק, מולס כועס. באיירן מתקשה לעכל את ההדחה

הבווארים לא יהיו בשמינית הגמר לראשונה מאז 2001 והודחו על ידי יריבה מליגת המשנה אחרי 17 שנה. שחקן העבר: "העמידה על המגרש לא נכונה, ההגנה גבוהה מדי". המאמן שנחל כישלון ראשון: "רצינו להגן על הטרבל"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

גרמניה הוכתה בתדהמה אתמול (רביעי) כאשר באיירן מינכן הטרבליסטית הגאה הודחה מהגביע על ידי הולשטיין קיל מליגת המשנה (2:2 בתום 120 דקות), על אף ששיחקה בהרכבה החזק פרט לרוברט לבנדובסקי. זה היה ההפסד השני ברציפות של הבווארים שנכנעו 3:2 לבורוסיה מנשנגלדבאך בליגה וכישלון ראשון אמיתי למאמן האנזי פליק. דווקא בערב מרגש עבורו בו השתווה ללותר מתאוס עם 410 הופעות במועדון – מנואל נוייר שידוע כמומחה לפנדלים – לא הצליח להדוף ולו בעיטה אחת של היריבה מליגת המשנה.

באיירן לא רגילה לעשות בושות הגביע. הבווארים לא הודחו על ידי יריבה מליגת המשנה מאז פברואר 2004, אז הודהו על ידי אלמניה אאכן, ולא החמיצו את שלב שמינית הגמר מאז שנת 2000/01. לראשונה מזה 13 שנה באיירן נקלעה בכלל להארכה מול יריבה מליגת המשנה (זה לא קרה לה מאז 2008 נגד מינכן 1860) וזו הייתה ההדחה השנייה שלה בלבד בשנות ה-2000 נגד יריבה מליגה נחותה (בפנדלים).

כוכב העבר, בסטיאן שווינשטייגר, העביר ביקורת: "באיירן עומדת גבוה מאוד על המגרש, אתה מרגיש שהיריבות הבינו זאת לאט לאט. באופן עקבי מנסים להכניע את באיירן עם כדורי עומק מאחורי ההגנה. מנקודת המבט שלי זו החלטה מיותרת והם צריכים לשנות זאת".

תומאס מולר ניסה להסביר מה קרה: "בשורה התחתונה הפסדנו לקבוצה נחותה היום (אתמול). זה מכעיס. דיברנו אחרי שספגנו את השער הראשון והרגשתי דווקא שפתחנו את המשחק היטב במחצית הראשונה והיינו מאוד רציניים. היריבה עשתה עבודה טובה מאוד אך היינו חייבים לנצח את המשחק. אסור היה לנו להיגרר להארכה ולפנדלים".

המאמן האנזי פליק: "כמובן שזה שוק ענק. אנחנו מאוכזבים, רצינו להגן על הטרבל שלנו. רוח הקבוצה הייתה נהדרת אבל החמצנו בפרטים הקטנים. היינו דומיננטיים. זה מעצבן שספגנו את השוויון ברגע האחרון. עלינו לברך את המנצחת שנתנה קרב אמיתי כמצופה בגביע. עלינו לשים את זה מאחורינו".

תומאס מולר | FABIAN BIMMER/POOL/AFP via Getty Images

פליק דורש מקבוצתו להשתפר: "עלינו להיות יותר קומפקטיים מאחור. עלינו להפעיל לחץ טוב יותר על היריבות ולהיות חזקים יותר בהגנה. זה מפתיע אבל ככה זה הגביע. השוער של היריבה נתן הופעה יוצאת מן הכלל אבל אנחנו צריכים לשחק טוב יותר". כל הבועטים של באיירן מהנקודה הלבנה דייקו (רוברט לבנדובסקי, ג'ושוע קימיך, תומאס מולר, דויד אלאבה ודוגלאס קוסטה) עד שהאחרון, מרקו רוקה – פישל. המאמן אמר: "בוודאי שלא נאשים אותו. קורה שמחמיצים פנדל, אנחנו נתמוך בו. אף אחד לא יעקם את הפרצוף".

בתקשורת הגרמנית העבירו ביקורת קשה על באיירן כמובן. לירוי סאנה, סרג' גנאברי וגם השוער נוייר קיבלו את הציון הנמוך 3. לפליק ניתן הציון 4 על ניהול המשחק שלו וכך גם לקימיך. ניקלא זולה קיבל את הציון 6 – הגבוה מבין חבריו. "זה ברח לה מהידיים בדרך לסנסציה, באיירן הפסידה בדרך שבה לרוב הייתה מנצחת. היא לא הייתה מסוכנת. באיירן חוסלה", נכתב ב"קיקר". "הלם ברגע האחרון, פנדלים, דרמה, טירוף ובאיירן בחוץ", נכתב ב"בילד".

האנזי פליק | Stuart Franklin/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי