מולר: "אחרי עשר דקות, פפ היה משנה את המערך 4-5 פעמים"

קשר באיירן, שעשוי לפגוש את הספרדי בחצי גמר הצ'מפיונס, סיפר על תקופתו של המאמן במועדון: "הוא קרע אותנו בכל אימון ואמר 'אני אביא את הכדור לאיזור המסוכן ועליכם להוכיח את עצמכם'". וגם: הרעב והלחץ במינכן

(גודל טקסט)

אמנם הוא לא הצליח לזכות עמה בגביע עם האזניים הגדולות והודח שלוש פעמים ברציפות בחצי הגמר על ידי הקבוצות הספרדיות, אך בבאיירן מינכן זוכרים בערגה את שלוש השנים של פפ גווארדיולה במועדון ביו 2013 ל-2016. תומאס מולר, שלא עוצר וממשיך להיות אחד השחקנים הטובים ביותר של הקבוצה (13 שערים ועוד 17 בישולים העונה ב-36 משחקים), העניק ריאיון נרחב ל"דיילי מייל" הבריטי וסיפר על התקופה של הספרדי כמאמן הבווארים וכן התייחס לרעב הבלתי פוסק שלו.

כמובן שישנה אפשרות שהוא יפגוש את גווארדיולה בשני משחקי ענק בחצי גמר ליגת האלופות, אם באיירן תעבור את פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי תחלוף על פני בורוסיה דורטמונד. בינתיים, מולר סיפר על הימים הראשונים של פפ: "יופ היינקס פרש ופפ נתן הכל כדי להצליח. לא יכולנו לנוח על הניצחונות שהשגנו. הוא טרטר אותנו בכל אימון בלי סוף. הוא רצה להראות לכולם שגם בליגה החדשה הוא יכול לנצח".

הטקטיקות: "לפפ תמיד הייתה תוכנית מסוימת ואחרי עשר דקות היו עוד ארבע-חמש שיטות שונות. הוא היה משנה הכל, מתבונן ביריבה וחושב: 'אה, התוכנית הראשונה שלי לא הייתה מספיק טובה' או 'היא לא ממש הצליחה'. אני לא מכיר את המצב בסיטי כרגע, אבל הוא תמיד היה אומר לנו: 'אני אביא את הכדור לאיזור המסוכן ואז אתה צריך להראות את הכישרון והיכולת שלך'. אז התמסרנו והגענו 20 מטר מהשער ושם היו שחקנים כמוני, כמו אריאן רובן, פרנק ריברי, מריו גומז, מריו גצה, דוגלאס קוסטה. ושם הייתי צריך לעשות את העבודה".

מולר ופפ. איזו שיטה תגיע עכשיו? | VI Images via Getty Images

עוד אמר, בהתייחסות לסיטי: "בשנתיים האחרונות ליברפול הייתה מדהימה אבל בדרך כלל פפ זוכה באליפות עם קבוצות טובות. הדרך בה הוא מכין את הקבוצה שלו, איך שהוא משחק נגד האנדרדוג (הקבוצות שבאות במטרה להסתגר) – היא הדרך הטובה ביותר".

הגרמני נשאל על היכולת שלו בהתחשב בכך שלא בורך בכישרון של ליאו מסי או ביכולת של כריסטיאנו רונאלדו: "ברור שאפשר ללמוד ולהשתפר, ברור שיש מה לעשות בנידון. אני מסוגל לעשות את התנועה הנכונה 50 פעמים במשחק ולהגיע למקום המתאים. ב-49 מהן אולי לא יקרה כלום אבל בפעם הבאה אכבוש. יש שחקנים שלא יפגינו את אותה הנחישות".

על הלחץ במועדון: "אני אומר בדרך כלל שבבאיירן כל שנה היא כמו שלוש בקבוצה אחרת. האינטנסיביות גבוהה מאוד, כמובן גם בתקשורת. כל משחק ידידות של הקבוצה נצפה על ידי מליוני בטלוויזיה. אין לך זמן להירגע. אתה מבצע מסירה אחת dרועה או בועט לא טוב ואומרים: 'אוף, מולר לא משחק טוב'. זה מלחיץ אבל אני אוהב את זה".

שחקני באיירן. יפגשו את פפ בחצי הגמר? | Alexander Hassenstein/Getty Images

השחקן הגרמני המעוטר איי פעם (בארון שלו בין היתר זכייה מונדיאל, שתי זכיות בליגת האלופות ותשע אליפויות גרמניה) סיפר על הרעב שלו: "כשאתה כל כך הרבה זמן ברמה הזו אתה קצת מכור ללחץ הזה. הדבר אולי הקשה ביותר הוא למצוא אחרי הקריירה שלך משהו שייתן לך אדרנלין כזה. אין שום סיכוי בשבילנו, אולי רק בנג'י. בחיים הנורמליים זה לא אפשרי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי