סביליה נצמדה לאתלטיקו בצמרת, לגאנס הפתיעה את ולנסיה

לוקאס אוקמפוס | Twitter

האנדלוסים ניצחו 0:2 את מאיורקה עם שערים של אוקאמפוס ואן-נסירי, כולל בישול של השוער בונו. העטלפים הופתעו במדריד בעקבות משחק אדיר של קוייאר בשער. פרס כבש את השער היחיד במשחק. 1:2 לבילבאו על לבאנטה

(גודל טקסט)

המחזור ה-36 בליגה הספרדית המשיך היום (ראשון) כאשר במרכזו סביליה גברה 0:2 על מאיורקה ונצמדה לאתלטיקו מדריד בצמרת. כאשר לכל קבוצה 66 נקודות כעת. לפני כן, אתלטיק בילבאו רשמה 1:2 חשוב אצל לבאנטה ונמצאת חזק במאבק על אירופה. במשחק המוקדם אייבר ניצחה 0:2 את אספניול והתקרבה לעבר עונה נוספת בליגה הראשונה. בנוסף, לגאנס רשמה ניצחון קריטי מאוד על ולנסיה ויכולה עדיין לפנטז על הישארות בליגה. בליגה השנייה: קאדיז הבטיחה את עלייתה לליגה הראשונה בעונה הבאה.

סביליה – מאיורקה 0:2

בידיעה שאתלטיקו מדריד פעם נוספת פתחה פער של שלוש נקודות במקום השלישי, סביליה אירחה הערב את מאיורקה בפיחואן וידעה שהיא מתמודדת מול קבוצה שנאבקת על חיה והקרב יהיה קשה מאוד. לשמחתו של ז'ולן לופטגי, האנדלוסים שלו ידעו כיצד לנצח במשחק הקשה ולהשאיר את המאבק עם הקולצ'ונרוס פתוח לגמרי.

למרות שליטה כמעט מוחלטת של הקבוצה המקומית, השער הראשון במשחק הגיע דווקא מהנקודה הלבנה, כאשר לוקאס אוקמפוס כבש בדקה ה-41 את שערו הרביעי מאז החזרה של הליגה. בדקה ה-84 יוסף אן-נסירי המרוקאי הקפיץ מעל מנולו ריינה את השער השני במשחק, לאחר שקיבל מסירה ישירה על מגרש שלם מהשוער שלו בונו וחתם את הניצחון.

יוסף אן-נסירי | Twitter

לגאנס – ולנסיה 0:1

לאחר שצברה 4 נקודות בשני משחקיה האחרונים, לגאנס עשתה הערב צעד חשוב לעבר ההישארות עם ניצחון יקר על ולסיה. ה"מלפפונים" היו הקבוצה הדומיננטית יותר בפתיחת המשחק וכבר בדקה ה-18 עלו ליתרון בזכות פנדל מדויק של רובן פרס. היתרון המינימלי עמד בסיכון גדול מאוד לאחר שג'ונתן סילבה ספג כרטיס אדום ישיר בדקה ה-53, מה שאפשר לעטלפים ללחוץ את השער של פיצ'ו קוייאר ללא הפסקה. שש דקות בדיוק לאחר מכן האורחת קיבלה הזדמנות לחזור למשחק עם כדור עונשין משלה, אבל קוייאר קלט את הכדור של דני פארחו ותפס אותו בשתי ידיו, מה שהבטיח כי הנקודות ישארו במדריד בסיום המשחק.

לבאנטה – אתלטיק בילבאו 2:1

רק בשעות הצהריים הודיעה לבאנטה על מותו של המנהל המקצועי שלה רמון וילאר, וכבר הערב היא עלתה לכר הדשא הביתי, כשמולה ניצבה אתלטיק בילבאו, שעוד מחזיקה בסיכוי לסיים במקום המוביל למוקדמות הליגה האירופית. הבאסקים השלימו את המלאכה בהצלחה רבה, בעיקר בזכות מחצית ראשונה נהדרת של ראול גארסיה הוותיק.

הקשר בן ה-34 כבש כבר לאחר ארבע דקות את שער היתרון של בילבאו, וכבר בסיום המחצית הראשונה השלים צמד עם הקפצה אדירה. לבאנטה מצידה צימקה בדקה ה-71 את התוצאה עם שער של אניס בארדי, אך לא יכלה יותר מזה. האדומים-לבנים מדורגים כעת במקום השביעי המוביל למוקדמות הליגה האירופית, כאשר רק שתי נקודות מפרידות ביניהם למקום שמוביל ישירות לשלב הבתים.

שחקני אתלטיק בילבאו חוגגים | David Ramos/Getty Images

אספניול – אייבר 2:0

רק במחזור שעבר נשרה אספניול באופן רשמי לליגה השנייה, והיום היא פגשה יריבה קרובה אליה בתחתית, שהייתה חייבת את הנקודות כדי להתקרב לעבר הבטחת המקום שלה ב"לה ליגה" גם בעונה הבאה. הבאסקים נהנו מיכולת טובה של אדוארדו אקספוסיטו, שכבר בדקה ה-25 כבש את שער היתרון מהנקודה הלבנה.

בדקה ה-36 הוא קיבל הזדמנות להשלים צמד פנדלים, אך נהדף על ידי דייגו לופס, מה שלא הפריע לו לכבוש בכדור החוזר. במהלך החצי השני ה"תוכים" ניסו לצמק מספר פעמים עם ראול דה תומאס, אך ללא הצלחה גדולה ורשמו משחק שמיני ברצף ללא ניצחון. כעת, אייבר רחוקה שבע נקודות מהמקום ה-18, והיא תקווה שמאיורקה לא תנצח בהמשך היום.

שחקני אייבר | Eric Alonso/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי