בספרד נפרדו מסוארס: "החלוץ הטוב בתולדות בארסה"

ליאו מסי חוגג עם לואיס סוארס
ליאו מסי חוגג עם לואיס סוארס | AFP

בכלי התקשורת לא יכלו להישאר אדישים מעזיבתו של החלוץ שהאפיל, לפי האוהדים, על אטו, רונאלדו ואחרים. "אדיוס קילר", נכתב בשער "מונדו דפורטיבו", כאשר הציגו את כל המספרים ושיתוף הפעולה הנפלא עם מסי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

תתחילו להתרגל: לואיס סוארס חתם באתלטיקו מדריד וכעת יהיה יריבו של ליאו מסי. החלוץ האורוגוואי בן ה-33 נפרד אתמול (רביעי) מחבריו לחדר ההלבשה ויצא ממתחם האימונים בדמעות, ובלילה הוכרז רשמית מעברו לקולצ'ונרוס. בכלי התקשורת בספרד פרגנו בצדק לאחד החלוצים הטובים ביותר שדרכו לא רק בקאמפ נואו אלא בליגה הספרדית איי פעם.

"אדיוס קילר", נכתב בשער "מונדו דפורטיבו". גם ב"מארקה" המזוהה עם ריאל מדריד פרגנו – "ה-9 הטוב בהיסטוריה של בארסה". "אוהדי אתלטיקו בטח נרגשים מהגעתו של 'אל פיסטולרו' אחרי שש עונות אגדתיות בקאמפ נואו. כל החששות שהיו לאוהדי בארסה לגבי האופי שלו – התבדו. בסקר אוהדים, סוארס קיבל 42% מהקולות כאשר סמואל אטו שני עם 25%.

"זהו, הצמד הקטלני בהיסטוריה של בארסה הסתיים", נכתב ב"מונדו דפורטיבו"על עזיבתו של האורוגוואי שיצר שיתוף פעולה מושלם עם ליאו מסי מהופעת הבכורה שלו ב-25 באוקטובר 2014 בקלאסיקו נגד ריאל מדריד. בפרק הזמן הזה מסי כבש 280 שערים וסוארס 196 – בסך הכל 478 שערים מתוך 908 שבארסה כולה הבקיעה – 52.64%. עונת 2015/16 הייתה הטובה ביותר שלהם יחד כאשר כבשו לא פחות ממאה שערים עבור בארסה – 59 של האורוגוואי ועוד 41 של הקפטן. "ההבנה בין השניים התחזקה משנה לשנה. צריך לשים לב כמה הם בישלו זה לזה", נכתב. מסי בישל 39 שערים לחלוץ, וסוארס חילק לו אפילו יותר אסיסטים – לא פחות מ-47 – יותר מכל שחקן אחר. בעונת 2017/18 הם בישלו 18 שערים זה לזה. עוד נכתב שעם הזמן הם חיזקו את החברות גם מחוץ למגרש.

"אדיוס קילר" – שער "מונדו דפורטיבו" | צילום מסך: "מונדו דפורטיבו"

בספרד הזכירו כי החלוץ נרכש מליברפול ב-81 מיליון יורו , ההחתמה היקרה בהיסטוריה של הקטלונים באותו הזמן, לאחר התקרית עם ג'ורג'יו קייליני במונדיאל והשעייה בת ארבעה חודשים, ומאז הוא לא אכזב. "הוא הדליק את קאמפ נואו יחד עם מסי וניימאר. הילד שהתגנב למגרש בגיל 17 יחד עם חברתו (היום אשתו) סופיה, סיים את החלום עם 198 שערים כשעקף את קובאלה".

עונתו הטובה ביותר הייתה 2015/16 כשרשם 59 שערים ב-53 משחקים והוסיף גם 24 בישולים. הוא זכה בנעל הזהב באירופה. מאז שהגיע לקאמפ נואו ב-2014 אף שחקן לא כבש יותר שערים ממנו בקלאסיקו.

לואיס סוארס, ליאו מסי
ליאו מסי ולואיס סוארס | Maja Hitij/Bongarts/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי