רשמי: הבחירות בברצלונה יוקדמו, ברתומאו יתפטר?

ג'וזפ מריה ברתומאו | Noelia Deniz/Urbanandsport /NurPhoto via Getty Images

לא פחות מ-16,521 חברי מועדון החליטו להעמיד את הנשיא הנוכחי להצבעת אי אמון, דבר שעשוי להוביל לעזיבתו בהקדם. אכזבה מאי החתמתם של גרסיה ודפאי, בספרד חשפו מדוע השניים לא הגיעו

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

יום היסטורי בברצלונה. המועמד לנשיאות ג'ורדי פארה אישר היום (רביעי) כי הושגו 16,521 החתימות הנדרשות התומכות בהדחתו של הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו, דבר שיוביל באופן רשמי להצבעת אי אמון. הנשיא שאמור היה לסיים את תפקידו לקראת סיום העונה, עשוי להתפטר על מנת להימנע מתהליך הביורוקרטי שצפוי לחרוץ את גורלו בהקדם. בשלב זה יש למועדון בין 10 ל-20 ימי עסקים כדי לקיים את ההצעה. אם שני שליש יצביעו בעד היוזמה, בתרומאו וכל הדירקטוריון שלו יהיו חייבים להתפטר.

מלבד עניין הנשיא, בכלי התקשורת בקטאלוניה שפכו אור מסע הרכש שננעל באכזבה גדולה. למרות הרצון הדדי של אריק גרסיה ושל ברצלונה לאחד כוחות, הבלם הספרדי בן ה-19 בסופו של דבר לא חזר לקבוצת נעוריו ונשאר במנצ'סטר סיטי. למעשה ביום האחרון של החלון העברות ברצלונה אף העלתה את הצעתה ל-18 מיליון יורו, בעוד האנגליים התעקשו לרדת מהסכום הראשוני העומד על כ-20 מיליון יורו, תוך סיכון שהספרדי יעזוב ללא תמורה בקיץ או יוכל לנהל מו"מ עם כל קבוצה החל מחודש ינואר.

הגישה של מנצ'סטר סיטי גרמה לכעס גדול מאוד מצידו של גרסיה ומקורביו. על פי דיווח ב'דפורטיבו אל מונדו', שחקן ההגנה הקטאלוני לא מבין את ההתנהלות של התכולים מול ברצלונה, במיוחד אחרי שהודיע לסיטי כי אינו מתכוון לחדש את החוזה ולחזור הביתה. בנוסף לכך, במועדון יש תחרות גדולה מתמיד על המקום במרכז ההגנה – בעקבות הצטרפותו של רובן דיאש מבנפיקה בסכום שיא של 62 מיליון ליש"ט נראה כי המאמן פפ גווארדיולה יעניק לו מעתה הזדמנות ממשית ב-11 יחד עם אמריק לאפורט. יחד איתם כמובן הגיע ניית'ן אקה מבורמות' וגם ג'ון סטונס לא אמר את המילה האחרונה.

שחקן נוסף שלא הגיע לברצלונה ברגע האחרון וזוכה לסיקור נרחב בתקשורת הקטאלונית הוא ממפיס דפאי. יממה לאחר סיומה של חלון העברות, כאשר התברר סופית שההולנדי יישאר בליון עונה נוספת, עיתונאי אוריול דומנק חשף ב'אקספורט3' כי הסיבה שנמנעה הגעתו נבעה לאור סירובה של הליגה הספרדית.

אריק גרסיה
אריק גרסיה | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

על פי הדיווח, יו"ר מנהלת לה ליגה חאבייר טבאס עצר את ניסיון העברה של ההולנדי לבירת קטאלוניה, מכיוון שברצלונה חרגה ממגבלות השכר שלה. דומנק הוסיף כי ברצלונה וליון כבר הגיעו לסיכום מוחלט בנושא דפאי על סך 15 מיליון יורו (כולל בונוסים), אבל כאמור העסקה לא יצאה לפועל בשל התערבות של הליגה הספרדית.

כמו גרסיה, גם חוזהו של דפאי בליון מסתיים בעונת 2021 ולכן קיים תחריש סביר שהשניים יעברו לברצלונה בחלון העברות הקרוב תמורת סכום נמוך יותר. יש לציין כי ההולנדי פתח את העונה בצורה נפלאה בעקבות הצבתו במקום השני בטבלת כובשי השערים של הליגה הצרפתית עם 4 גולים בשש הופעות ליגה. מה שפחות מנחם את שחקן ההתקפה בן ה-26 היא העובדה שלא ישחק העונה באירופה לאור הצבתה של ליון במקום השביעי אשתקד.

ממפיס דפאי | Xavier Laine/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי